Pas odpet, v roki pa telefon
V nekajurnem poostrenem nadzoru so policisti pri neuporabi varnostnega pasu zasačili kar nekaj voznikov, še vedno pa je pogosta tudi uporaba mobilnikov med vožnjo.
Kranj – Policija je vse do nedelje po vsej državi izvajala poostren nadzor nad uporabo varnostnega pasu, njihov nadzor pa je usklajen z evropsko akcijo Seatbelt (Varnostni pas), ki istočasno poteka v več evropskih državah. Uporabo pasu so tako kranjski in škofjeloški policisti še posebej pozorno preverjali v torek dopoldne. V nekajurnem nadzoru so bili pozorni tudi na druge cestnoprometne prekrške, med katerimi je zelo pogosta tudi uporaba mobilnih telefonov med vožnjo. Tudi tokrat ni bilo nič drugače.
»Policisti so ugotovili 36 kršitev prometnih pravil, večinoma zaradi neuporabe varnostnih pasov, v osmih primerih pa so se vozniki do policistov pripeljali z mobilnim telefonom v roki. Poudarjamo, da je oboje zelo nevarno,« je sporočil Bojan Kos, tiskovni predstavnik Policijske uprave Kranj. Kot je še razložil, si z varnostnim pasom v vozilih pripenjamo življenje, saj so sile, ki v nesrečah delujejo na telo, preprosto prevelike, da bi se lahko sami obdržali na sedežu, zato praktično vedno pride do telesnih poškodb, tudi pri manjših hitrostih. »Vožnja s telefonom v roki, ki je med vozniki še vedno precej razširjena, pa je primerljiva z vožnjo pod vplivom alkohola, saj to prepovedano opravilo med vožnjo zahteva določeno stopnjo pozornosti in zmanjšuje voznikovo zbranost, zaradi katere je voznik manj pozoren na dogajanje na cesti,« je dodal.
Kot je znano, je namen akcije spodbujati uporabo varnostnih pasov pri vseh potnikih na vseh vožnjah in v vseh vozilih, izboljšati pravilno pripetost in uporabo otroških varnostnih sedežev ter zmanjšati posledice v prometnih nesrečah zaradi neuporabe varnostnega pasu. V lanskem letu je po podatkih Javne agencije RS za varnost prometa v Sloveniji umrlo 41 voznikov osebnih vozil ter voznik tovornega vozila, vsak peti od njih pa ni uporabljal varnostnega pasu, medtem ko pasu ni uporabljalo 27 odstotkov od 21 umrlih potnikov.
Policisti sicer opozarjajo, da biti pripet samo po sebi še ne pomeni optimalne varnosti, še posebej, če varnostni pas pripnemo površno. Ob pravilni rabi varnostnega pasu mora njegov zgornji del teči čez sredino rame, ne sme biti preblizu vratu in ne sme zdrsniti z rame. Spodnji del pasu mora potekati prek bokov in ne prek trebuha, zaponka pasu mora biti dobro zapeta, pas ne sme biti zvit in se mora prilegati telesu, kar preverite s hitrim potegom pasu od telesa. Ob tem mora med telesom in varnostnim pasom nastati zgolj nekaj centimetrov razmika. Večji kot je razmik, večja je pot, ki jo bo telo prepotovalo ob morebitnem zaviranju, preden ga bo zaustavil varnostni pas. »Preden spelje, voznik vedno preveri, ali so vsi potniki pripeti z varnostnimi pasovi, saj je njihova varnost tudi njegova odgovornost,« opozarjajo policisti. Zelo pomembno je, da imajo voznik in vsi potniki pravilno nastavljen tudi vzglavnik za glavo, tako da je zgornji rob poravnan z višino glave in je razdalja med naslonjalom in glavo čim manjša, še dodajajo.