
Plačevanje z mobitelom
Na vseh plačljivih parkiriščih v Škofji Loki bo od 1. septembra moč plačevati parkirnino s pomočjo sodobnih mobilnih telefonov, prav tako bo brez obiska parkomata in kovancev mogoče podaljšanje parkirnega časa.
V tednu mobilnosti, v soboto, 19. septembra, v Škofji Loki pripravljajo vrsto dogodkov, ki bodo povezani z gibanjem brez motornih vozil, kar zlasti velja za staro mestno jedro. Hkrati bodo predstavili različne preventivne dejavnosti pa tudi parkiranje, kjer bo največja pozornost namenjena mobilnemu plačevanju parkirnine.
Škofja Loka – »Škofjeloška občina je na svoji spletni strani objavila javni razpis za izvajalca storitev za mobilno plačevanje parkirnine. Na podlagi ponudbe, ki smo jo sprejeli, bo po novem parkirnino na plačljivih parkiriščih, ki jih je trenutno v občini pet, moč plačevati tudi z mobilnim telefonom. Naj ob tem povem, da obstoječi sistem plačevanja ostaja nespremenjen, saj bo mobilno plačevanje za uporabnike le dodatna možnost. Računamo, da bo za marsikoga bolj enostavna in prijazna,« je ob četrtkovem podpisu pogodbe med škofjeloškim županom Mihom Ješetom in direktorjem izvajalca, družbe iPlus, d. o. o., Fredom Erženom, poudaril vodja oddelka za prometno infrastrukturo Občine Škofja Loka Miloš Bajt.
Kot je povedal župan Ješe, so poskusno delovanje zadnji dve leti preverjali na parkirišču pred Šolskim centrom, ker je bilo uspešno, pa so se odločili, da ga s 1. septembrom uvedejo na vseh drugih plačljivih parkiriščih v o občini: na platoju na Novem svetu, pred Upravno enoto, na platoju pri Zdravstvenem domu in na parkirišču Štemarje.
»Prednost mobilnega plačevanja je, da lahko po telefonu naročimo svoj virtualni listek in s tem rezerviramo parkirno mesto. Še večja prednost je, da nas telefon obvesti, da je naš parkirni čas potekel in lahko parkiranje daljinsko podaljšamo, oziroma zaključimo s parkiranjem. Bistvo je, da na ta način parkiranje naredimo prijazno zlasti mlajšim, tistim, ki največ uporabljajo sodobne mobilne telefone,« je povedal župan Miha Ješe in pojasnil, da redar ob kontroli na parkirišču pogleda registrsko tablico in iz svoje evidence ugotovi, ali je za določen avto parkiranje urejeno.
Kot je pojasnil direktor iPlusa Fred Eržen, se jim je ideja o mobilnem plačevanju parkirnine porodila ob razmišljanju, kako storitev parkiranja približati uporabnikom. »Ob proučevanje ideje o mobilnem parkiranju smo sicer našli tako prednosti kot slabosti, vendar je prednosti več, saj mobilni telefon uporabljamo skoraj vsi. Skozi aplikacijo imamo veliko možnosti, od tega, da izvemo vse o cenah in delovnem času parkirnih mest, prav tako nam ni treba hoditi do parkomata. Slabosti so edino, da nekateri niso vešči uporabe sodobnih mobilnih telefonov in da parkirnine na ta način ne morejo plačevati tujci. Ker pa to ni nadomestek parkirnih parkomatov, ampak le dodatna možnost, smo se odločili za razvoj sistema,« je pojasnil Fred Eržen in povedal, da imajo v načrtu uvedbo podobnega načina mobilnega plačevanja parkirnine v več slovenskih mestih, kjer so prav tako začeli preizkušati takšen način plačevanja parkiranja.
Plačljiva parkirišča so v občini sicer večino časa precej dobro zasedena, uporabniki so se nanje navadili, izkoriščajo pa tudi čas brezplačnega parkiranja, ki se bo tudi prek mobilnega plačevanja odšteval od računa za parkiranje oziroma bo parkiranje v določnem času brezplačno.
»Po poročilu o prometu je bilo v lanskem letu na plačljivih parkiriščih na parkomatih za nekaj manj kot 15 tisoč evrov plačil. Nekaj več prihodka je bilo z izdajo letnih dovolilnic, glob pa je bilo v celem letu izdanih okoli tisoč dvesto. Mislim, da uporabniki že dobro poznajo sistem parkiranja in da bo glob vedno manj,« je še povedal Miloš Bajt, župan Miha Ješe pa je dodal, da načrtujejo, da bo ob bližnjem odprtju obvoznice plačljivo tudi parkirišče pod Tehnikom.
»Vozni režim v starem mestnem jedru se bo spremenil in bo namenjen predvsem lokalnemu prometu z omejitvijo 30 kilometrov na uro. Prepoved parkiranja bo na Spodnjem trgu in zato bo tudi za prebivalce urejeno posebno parkirišče pri Tehniku, ki ga ima občina v najemu,« je še pojasnil župan Ješe in povedal, da naj bi, odvisno od uporabnega dovoljenja, odprli poljansko obvoznico konec septembra ali v začetku oktobra. »Čim prej bomo skušali odpreti most pri Suhi, medtem ko bo za preostali del s tunelom treba počakati,« je še dodal župan Ješe.