
Okvara na avtocesti
Tudi na avtocesti se lahko pokvari avtomobil, zato je treba vedeti, kako ravnati, da ne ogrožamo sebe in da kljub naši okvari promet poteka čim bolj nemoteno naprej.
Kranj – Ko na avtocesti opazimo, da je z avtomobilom nekaj narobe oziroma moramo nujno ustaviti, je treba čim bolje poskrbeti za svojo varnost in varnost vseh drugih. Najprej je treba vklopiti vse štiri varnostne utripalke in vozilo umirjeno preusmeriti na rob vozišča oziroma na odstavni pas, kjer se ustavimo. Po ustavitvi je vozilo priporočljivo zapustiti in se postaviti na drugo stran varovalne ograje. Ob tem policisti opozarjajo, da je posebna previdnost potrebna na objektih in tistih delih, na katerih je za ograjo prepad, ali kjer ni odstavnega pasu.
Pred izstopom iz vozila se je treba v vzvratnih ogledalih prepričati, da je varno, ker promet poteka nemoteno. Treba si je pripraviti odsevni telovnik, ki si ga bomo nadeli ob izstopu, lahko pa tudi že v vozilu. Zato je bolje, da je telovnik v osebnem avtomobilu shranjen nekje spredaj, kjer je laže dostopen, in ne v prtljažniku.
»Praviloma se izstopa na desni strani, ker je bolj varno. Ob izhodu iz avtomobila si morajo voznik in vsi potniki v vozilu nujno nadeti odsevni telovnik, sicer so bistveno slabše vidni in zelo ogrožajo sebe in druge,« pravi višji policijski inšpektor Bojan Kos in dodaja, da je takoj nato treba namestiti varnostni trikotnik, ki naj bo v vozilu spravljen tako, da je zlahka dosegljiv.
Postavljen mora biti najmanj sto petdeset metrov od vozila, sicer pa velja, da daljša kot je razdalja, prej bodo lahko vozniki odreagirali in se pripravili na nevarnost. Zelo pomembno je, da se pri postavljanju trikotnika ne gibljemo po odstavnem pasu, ampak hodimo le za varnostno ograjo.
Okvaro vozila lahko javimo tudi prek SOS-stebrička. Ti so med seboj praviloma oddaljeni do dva kilometra. O okvari avtomobila prav tako lahko javimo na telefon prometno-informacijskega centra 1970.
V daljših predorih, ki imajo odstavne niše, je postopek enak kot na avtocesti. Ob uporabi utripalk ter sklopke se pomikamo desno in s tem opozarjamo druge, da se nekaj dogaja. Če je le mogoče, ustavimo v odstavni niši, kjer je nameščen tudi telefon SOS. Če nam to ne uspe, skušajmo zapeljati vozilo k najbližjemu robu vozišča. To velja tudi za cesto brez odstavnega pasu, ki ima odstavne niše ravno tako na primerni oddaljenosti.
Kot še opozarjajo policisti, je ves čas, ko smo na avtocesti, treba spremljati promet.