Na pot s kolesom in soncem
Kamničan Andrej Berlec je združil svoje veselje do kolesarjenja in elektronike in si sestavil unikatno električno kolo, s katerim se je pred dnevi vrnil s skoraj dva tisoč kilometrov dolgega potovanja.
Kamnik – Andrej Berlec zna pritegniti poglede. To zadnjih nekaj mesecev vztrajno preizkuša na kamniških cestah, pa širše po Sloveniji in tudi tujini, kjer se – kot ponosno pove – za njim obrača staro in mlado.
Petdesetletni Kamničan je svoje navdušenje nad športom in tehniko združil v pravi kolesarski inovaciji. »Z bratrancem Alešem sva od malega rada preizkušala in sestavljala razne tehnične stvari, pa tudi kolesarila sva veliko. S kolesi, takrat še starimi in železnimi, sva bila v Dubrovniku, Benetkah in marsikje drugje. No, po mnogih športno aktivnih letih pa mi je pred petimi leti začelo nagajati koleno in zdravniki so me opozorili, da moram svoje športne aktivnosti prilagoditi. In takrat sem se začel spogledovati z električnimi kolesi,« pravi Andrej Berlec, strojni tehnik po poklicu, ki je lansko zimo zagnal svoje »zagonsko-balkonsko« podjetje, kot se rad pošali, in doma (na balkonu in v dnevni sobi) začel sestavljati posebno električno kolo, ki ga je dokončal nedavno. »Iz posameznih delov, ki sem jih naročil v tujini, sem sestavil zelo trpežno, tehnološko dovršeno in predvsem praktično kolo. Osnova je polno vzmeteno gorsko kolo z dvema baterijama in 1500-vatnim pogonom. Nanj je pripeta prikolica s sončnimi paneli, vsemi potrebnimi USB-priključki, lučmi in prostorom za prtljago. A poudarjam, da gre za hibrid, kar pomeni, da moram še vedno poganjati, v tem pa je tudi smisel kolesarjenja. Marsikdo me vpraša, zakaj si nisem sestavil električnega skuterja, a jim odgovarjam – zakaj le, še vedno si namreč v prvi vrsti želim gibati,« še pravi Andrej in doda, da je samo kolo, v katerega je vložil več tisoč evrov, težko okoli štirideset kilogramov, prikolica okoli dvajset, v vodotesno torbo na njej pa lahko spravi še približno trideset kilogramov opreme in vse to zadostuje za kolesarske dogodivščine po Sloveniji in Evropi.
»S soncem se premika skoraj 160 kilogramov, če seštejem kolo, sebe in vso prtljago,« pravi navdušeni kolesar, ki sončne panele uravnava z daljinskim upravljalnikom, moč sonca, izkoristek in polnost baterij pa spremlja na zaslonu, pritrjenem na krmilu kolesa. Z dvema baterijama ob znatni pomoči sonca in lastni energiji in moči lahko prevozi tudi do tristo kilometrov naenkrat. Če bi na daljšem potovanju naletel na dolgotrajno oblačno vreme in polnjenje s soncem ne bi zadostovalo, baterije lahko napolni tudi na električnem omrežju. A s tem zadnja dva tedna ni imel težav. Vrnil se je namreč s skoraj dva tisoč kilometrov dolgega kolesarjenja do Monte Carla in nazaj, kjer ga je spremljalo sončno in vroče vreme. Načrtov ima še veliko, družbe pa malo manj, saj je zdaj edini s prav takšnim kolesom pri nas. Navdušeno spremlja podvig kolesarjev na električnih kolesih The Sun Trip, sam pa se bo prihodnje leto odpravil od izvira Save do Črnega morja in nazaj.