Ženski likovni trio
V Mali galeriji Likovnega društva Kranj razstavljajo akademske slikarke Kaja Urh, Milena Kafol in Brina Torkar.
V Mali galeriji Likovnega društva Kranj so na ogled dela treh slikark. Gre za tri popolnoma različne pristope podajanja likovnega prostora, kot odraza duhovnega sveta umetnic, njihovih občutij in misli.
Kranj – Vse tri slikarke, ki so se v preteklosti že uveljavile v slovenskem umetniškem prostoru, se na skupinski razstavi predstavljajo kot nove članice Likovnega društva Kranj. Gre za tri popolnoma različne pristope podajanja likovnega prostora kot odraza duhovnega sveta umetnic, njihovih občutij in misli.
Tako Kaja Urh v svojih delih razmišlja o odnosu med klasičnim slikarstvom in digitalnimi mediji. »Zaveda se problematike 21. stoletja, saj nas zasičenost z vsemi podatki modernih medijev odvrača od bistvenega pomena posameznih del. Zaradi množične količine videoposnetkov, fotografij in grafičnih podob ne sledimo več dogajanju oziroma pozabljamo na podobe, ki beležijo zgodovino človeštva ali ključne trenutke. To pa je tudi vzrok, da gledalci ne navezujejo več pravega stika z umetniškimi deli, ki bi jim omogočila razumeti delo in umetnika,« o avtorici piše umetnostna zgodovinarka Melita Ažman in nadaljuje: »Umetnica se je odločila, da bo ravno te zapostavljene naključne podobe digitalnih medijev prenesla na platno, jim spremenila pomen ter jih sestavila v novo celoto z umetniško noto.« Milena Kafol se s svojimi deli dotika motivike minljivosti, ki je bila skozi zgodovino umetnosti pogosto reinterpretirana in označena s srednjeveškim latinskim izrazom memento mori. »V svojih delih želi preseči izkustvo zavedanja, zato prisluhne duši, ko prenaša svoja občutenja in čustva na platno,« preberemo o razstavljenih delih. Tretja avtorica Brina Torkar pa v svojih delih ohranja sledi klasičnega slikarstva s primesjo čiste abstrakcije sodobnega časa. Viden je motiv povezovanja akta s krajino, ki prehaja iz enega v drugo delo. Ažmanova o njenih aktih med drugim zapiše: »V aktu Brine Torkar ne gre toliko za erotičnost kot za samo doživljanje vloge ženske v modernem svetu, njene notranje izpovedi, glasu intuicije in občutenj, ki jih doživlja. Zavestno se spušča v globino svoje duše in spopada s preteklostjo in sedanjostjo, ki ju prenaša na platno.«