Vrtički v osnovnih šolah
Edino pravilno je, da v šolah otrok ne učijo samo šolske snovi, ampak z učenci počnejo še druge, bolj praktične stvari, ki niso za oceno, otrokom pa vseeno širijo obzorje znanja in izkušenj. Zato se učiteljice na več šolah angažirajo in z učenci denimo obdelujejo košček zemlje v okolici šole. Ene se odločijo za eko vrtičke, druge za običajne, pomembno pa je, da pri obdelovanju zemlje sodelujejo otroci. Na najmanjši in najvišje ležeči podružnični šoli v kranjski občini, PŠ Podblica, so se letos spomladi odločili, da bodo vrtiček uredili v visoki gredi. Po besedah učiteljice Anice Kordež so jih k ideji spodbudili v Semenarni Ljubljana, ko so jim poslali avtohtona* slovenska semena. Pri izdelavi so potrebovali nekaj pomoči, zato je učiteljičin mož pripravil les in skupaj kuharičinim možem sta izdelala ogrodje za visoko gredo. Učiteljica Anica in kuharica Zinka Šolar sta jo napolnili tako, da sta vanjo stresli kar 12 zabojev ovčje volne, da je postala še topla greda. Učenci in učenke 1. in 3. razreda pa so posejali zelenjavo ter posadili dišavnice in zelišča. Vsi so z zanimanjem opazovali, kako pridelek raste. Kasneje so tudi domov odnesli nekaj sadik. Učenci so na stene visoke grede sami naslikali letne čase, da je postala še okras na šolskem vrtu. Zdaj si že privoščijo redkvico, korenček in druge dobrote s svojega lepega vrtička.
*Avtohtona vrsta je vrsta organizma, katere prisotnost na določenem geografskem območju je zgolj rezultat naravnih procesov. Pravimo, da je vrsta za to območje avtohtona, v uporabi pa so tudi izrazi samonikla, domorodna oz. domača vrsta. Vir: Wikipedija