
Žičnica nadomestila oslico
Tovorno žičnico na Kriško goro je Planinsko društvo Križe zgradilo pred štiridesetimi leti.
Križe – Letošnje družabno srečanje ob dnevu kriških planincev pred planinsko kočo na Kriški gori je v nedeljo minilo v znamenju počastitve štiridesete obletnice postavitve tovorne žičnice. Ta je leta 1975 nadomestila oslico, s katero so do tedaj dostavljali tovor v kočo. Kot je dejal predsednik Planinskega društva Križe Stanislav Ficko, je gradnja 1320 metrov dolge tovorne žičnice potekala leto dni. Pri Gozdnem gospodarstvu Kranj so kupili staro in odpisano vitlo, ki so jo obnovili v Remontu Kranj. Ker na tržišču ni bilo originalnega agregata, je Leon Pintar iz Kranja montiral kar zračno hlajeni motor legendarnega hrošča. Nosilno žično vrv z vsemi elementi in transportni voziček je društvo dobilo od Gozdnega gospodarstva Tržič, vlečno vrv pa so kupili v podjetju Rudar iz Zagreba. »Društvo je za postavitev pridobilo skupino žičničarjev s Francem Brovčem na čelu. Ker je bil problem tudi skladiščenje materiala, se je upravni odbor odločil, da istočasno z izgradnjo žičnice postavi tudi lastno skladišče v Gozdu. To je bil tudi začetek gradnje današnjega Zavetišča v Gozdu,« je povedal Ficko in se zahvalil Marjanu Marnu, avtomehaniku iz Komende, ki agregat oz. žičnico vzdržuje od samega začetka. »V štiridesetih letih so bile izvedene številne posodobitve. Te nas čakajo tudi v prihodnosti, saj je treba zamenjati steber žičnice in nadomestiti sedanji agregat z električnim motorjem,« je napovedal.
Ob tej priložnosti so odprli tudi prenovljeno kuhinjo v koči na Kriški gori. »V času obnove smo člani društva opravili skupaj 890 ur prostovoljnega dela, s tovorno žičnico pa je bilo opravljenih 74 prevozov,« je poudaril Ficko. Celotna obnova kuhinje, vključno z opravljenimi vzporednimi dodatnimi deli, je društvo stala okoli 25 tisoč evrov.