
Prenovili že tisoče letalo
Adrio Airways Tehnika že vseh pet let delovanja najbolj pesti šibek denarni tok, ki pa ga vztrajno izboljšujejo. Minuli teden so končali servis že tisočega letala.
Zgornji Brnik – Adria Airways Tehnika, pooblaščen vzdrževalni center za letala kanadskega proizvajalca Bombardier in za letala Airbus iz družine A320, je v sredo ob 5. obletnici ustanovitve družbe (pred tem je delovala znotraj letalskega prevoznika Adria Airways) proslavila tudi končan pregled in vzdrževanje na že tisočem letalu. »Kljub vsem težavam je tisoče letalo dokaz, da je naša usmeritev v kakovostno, učinkovito in varno delo pravilna. Imamo 50 strank in nobena nam še ni ušla. Naš problem kmalu ne bo več odpuščanje, ampak kako zaposlovati in se širiti,« je optimističen Pavel Perhavc, direktor marketinga in prodaje.
V zadnjih petih letih so se prihodki Adrie Airways Tehnike povečali za 24 odstotkov, delež tujih naročil se je povečal za 33 odstotkov, za deset odstotkov pa se je zmanjšalo število zaposlenih. 70 odstotkov njihovega trga predstavlja zahodna Evropa, prisotni pa so tudi v Afriki, Aziji z Indijo, v Kazahstanu, tudi Indoneziji, je razložila namestnica direktorja Adrie Airways Tehnike Mirjana Tratnjek Čeh.
Operativni vodja vzdrževanja letal Tomaž Pečnik je poudaril, da je bila njihova pot od leta 2010 posuta z žeblji, vendar z voljo, znanjem ter pripadnostjo vseh zaposlenih dosegajo rezultate, na katere so lahko ponosni. »Imamo približno 7200 kvadratnih metrov hangarskih površin, šest delavnic, svoj kader večinoma izobražujemo sami. Zaposleni smo pripravljeni za podjetje storiti praktično vse, tudi ploščice smo že sami polagali,« je pristavil.
Po besedah glavnega izvršnega direktorja Maksimiljana Peleta imajo trenutno 203 zaposlene, še letos pa nameravajo zaposliti deset novih sodelavcev, predvsem v vzdrževanju, postopoma pa želijo število zaposlenih dvigniti na vsaj 250. Potem ko je lani podjetje ustvarilo 18,6 milijona evrov prihodkov in nekaj 10.000 evrov dobička, so letošnji načrti veliko bolj smeli. »Poleti, ko letala letijo, so po navadi naši hangarji prazni. Letos pa se obeta, da bodo polni. Kot kaže, bomo presegli zastavljene načrte in dosegli od 20 do 22 milijonov evrov prihodkov ter od 2 do 2,4 milijona evrov EBITDA,« je razkril Pele ter dodal, da je njihova največja težava šibek denarni tok, kar je posledica načina ustanovitve podjetja. »Denarni tok vsa leta popravljamo, žal pa še ni na želeni ravni. Smo pa že dosegli občutno izboljšanje,« je povedal.
Adria Airways Tehnika je na seznamu državnih podjetij za prodajo, glede na pozitivne trende poslovanja pa se po Pelejevih besedah med kupci povečuje interes za nakup. Tako naj bi se v zadnjem času v prodajni postopek vključevali že novi potencialni kupci. »Ne želimo si finančnih skladov, ki si želijo le čim prej povrniti svoj vložek, želimo si strateškega lastnika, ki je renomiran v naši panogi in bo povečeval obseg posla ali nas vključil v večjo skupino,« je poudaril.