
Pripravljeni na nov začetek
Potem ko je sodišče konec prejšnjega tedna izdalo soglasje k pogodbi za najem Seawayevih poslovnih in proizvodnih prostorov, ki jo je stečajni upravitelj sklenil z ruskim podjetjem SVP Avio, se na Zgoši v teh dneh intenzivno pripravljajo na ponoven zagon proizvodnje.
Rusko podjetje SVP Avio, ki je najelo Seawayeve prostore na Zgoši, naj bi že v prihodnjih dveh tednih obnovilo proizvodnjo plovil. Pogodbo je že potrdilo sodišče, družba išče delavce za proizvodnjo.
Zgoša – »Sklep sodišča bo do sredine meseca pravnomočen in takrat, računamo, bi že lahko začeli s proizvodnjo,« je bil v četrtek optimističen stečajni upravitelj podjetja Seaway Yachts Anton Jagodic. »Ekipa Vladimirja Zinčenka je že na Zgoši, kjer pripravljajo vse potrebno, urejajo prostore in opremo, da bo proizvodnja stekla takoj, ko bodo za to vzpostavljeni tudi formalni pogoji.«
Proizvodnja plovil v nekoč uspešnem podjetju bratov Jakopin je usihala vse od konca lanskega leta in se marca letos, ko je šlo podjetje v stečaj, dokončno ustavila. Stečajni upravitelj je nato konec aprila za najemnika Seawayevih prostorov in opreme izbral podjetje SVP Avio Vladimirja Zinčenka, ki je sicer skrbel za distribucijo Seawayevih plovil na ruskem trgu in s Seawayem sodeloval že deset let. Pogodbo je konec prejšnjega tedna potrdilo sodišče, ki je tako zagotovilo formalne pogoje, da proizvodnja na Zgoši spet steče.
Kot je zagotovil tudi Vladimir Zinčeko, bodo z delom začeli v prihodnjih dveh tednih, delo pa naj bi v Seawayu spet dobilo okoli 60 do 70 ljudi. »Žal so formalni postopki tako dolgotrajni, da si je kar nekaj dobrih delavcev, ki so bili pred stečajem zaposleni na Zgoši, že našlo drugo delo. Čakali so me mesec, dva, potem pa so morali iskati delo drugje, kar je razumljivo,« pravi Zinčenko. »Tim vrhunsko usposobljenih strokovnjakov seveda imam, zdaj potrebujem delavce, a tega dela ne more opravljati kdorkoli, gre za ljudi, ki morajo imeti določena znanja,« je še povedal Zinčenko, ki dodaja, da imajo pri ponovnem zagonu proizvodnje prav tako zaradi dolgotrajnih postopkov nekaj težav tudi z dobavitelji. »Tudi oni težko čakajo tako dolgo; nekateri so si našli druge partnerje, nekaterim, ki so bili vezani skoraj izključno na dobavo Seawayu, se žal ni izšlo in so celo ustavili poslovanje.«
Poleg nepremičnin bo najemnik, ki Seawayevo dejavnost pozna in bo v bistvu nadaljeval v začetku leta prekinjeno proizvodnjo, uporabljal tudi orodja za izdelavo plovil blagovnih znamk Greenline in Shipman, sodišče pa je potrdilo tudi pogodbo, po kateri je družba SVP Avio pridobila izključno pravico izkoriščanja v pogodbi opredeljenih blagovnih znamk, avtorskih del in tehničnega znanja v zvezi s plovili.
Sodišče je tako ugotovilo, da je sklenitev obeh pogodb smiselna, saj se bo s takojšnjo oddajo nepremičnin v najem oziroma izkoriščanjem licence v zvezi s plovili pridobilo redne prihodke v stečajno maso iz naslova njenega upravljanja, poleg tega pa je to zelo pomembno tudi za ohranitev vrednosti premoženja, na katerega se pogodbi nanašata. S sklenitvijo obeh pogodb za obdobje, ki ne bo daljše od enega leta, se tudi ne bo bistveno zavlekla prodaja premoženja stečajnega dolžnika, ki je predmet obeh pogodb, še ugotavlja sodišče.