V Kamniku nezadovoljni
V občini Kamnik predlagano traso prenosnega plinovoda od Kidričevega do Vodic, ki bo omogočil tudi tranzit zemeljskega plina med vzhodom in zahodom Evrope, ocenjujejo kot najslabšo izbiro.
Kamnik, Vodice – Čeprav se je Rusija (za zdaj) odpovedala gradnji Južnega toka, v Sloveniji na pobudo ministrstva za infrastrukturo vseeno poteka prostorsko umeščanje prenosnega plinovoda M9 na trasi od kompresorske postaje Kidričevo do načrtovane nove kompresorske postaje Vodice, ki naj bi poleg izboljšanja oskrbe v Sloveniji omogočil tudi tranzit zemeljskega plina med vzhodom in zahodom Evrope, v tem okviru pa bi bil lahko zanimiv tudi za vključevanje v večje čezmejne projekte. Kot so pojasnili v podjetju Plinovodi, ki v projektu nastopa kot investitor, se s tem se uresničujejo težnje evropske zakonodaje po diverzifikaciji transportnih poti pri prenosu zemeljskega plina. Aprila se je tako že končala javna razgrnitev študije variant po vseh tangiranih občinah, na katere je zainteresirana javnost lahko podala pripombe, stališča do njih pa bodo v nadaljevanju zavzeli na ministrstvu za infrastrukturo in ministrstvu za okolje in prostor (MOP) kot koordinatorju projekta.
Prenosni plinovod M9 Kidričevo-Vodice so sicer snovalci v prostor umestili v treh variantah, ki vse skupaj posegajo v 27 občin, kot najustreznejšo, pridobljeno na podlagi študije variant, pa za zdaj predlagajo rešitev plinovoda v dolžini 117 kilometrov, ki bi potekal po devetnajstih občinah. Predlog za zdaj še predstavlja tudi do 500 metrov širok koridor, znotraj katerega se bo v naslednji fazi načrtovanja poiskala dokončna trasa.
Na (MOP) so pojasnili, da so v javni razgrnitvi na predlagan koridor prejeli skupno 163 vprašanj, pripomb in predlogov krajanov in občin, največ s strani občanov Kamnika in Lukovice. »Nanašajo se predvsem na potek same trase, na območje omejitev nad plinovodom in odškodnine za služnost na zemljiščih. Krajani so opozarjali tudi na določene, za njih pomembne vrednote v prostoru,« so razložili na MOP.
V Občini Kamnik s predlagano varianto trase plinovoda niso zadovoljni, saj poteka po jugovzhodnem delu občine, kjer veljajo številni varstveni režimi tako na področju varstva kulturne dediščine kot naravne dediščine, hkrati pa posega tudi na naseljena območja. »Občina Kamnik je glede na zgoraj navedena dejstva podala mnenje Ministrstvu za okolje in prostor, da je od vseh možnih variant izbrana najmanj sprejemljiva,« so pojasnili. V Kamniku zato MOP predlagajo, da se na odseku, ki poteka po njihovem območju, ponovno preuči variante za umestitev prenosnega plinovoda.
V Vodicah, kjer se prostorsko umeščanje prenosnega plinovoda konča, večjih pripomb na predlagano traso nimajo, saj naj bi ta na njihovem območju potekala vzporedno ob že zgrajenem plinovodu. Edina zahteva občine je tako bila, da se kompresorska postaja z načrtovane lokacije ob že obstoječi postaji prestavi južneje v gozd, kjer bodo vplivi na okolje in ljudi bistveno zmanjšani. »Menimo, da je obstoječa trasa primerna, vendar ministrstva opozarjamo, da morajo pred potrditvijo trase zaključiti še nekaj pomembnih projektov, ki so za življenje naših občanov izrednega pomena, med drugim izgradnja obvozne ceste Vodice–Želodnik, za katero je državni prostorski načrt sprejet,« je dodal župan Aco Franc Šuštar.
Po terminskem planu naj bi vlada izbrano varianto potrdila letošnjo jesen, kmalu zatem pa bo predvidoma določen tudi časovni okvir za potek nadaljnjih postopkov, od izdelave osnutka državnega prostorskega načrta do sprejema uredbe na vladi.