
Arija medčloveških odnosov
V stolpu Škrlovec smo si v izvedbi Mladinskega odra Kranj ogledali premiero drame Arija avtorice Saše Pavček.
Kranj – Prva premiera letošnje sezone v izvedbi Mladinskega odra Kranj, skupine mladih gledaliških zanesenjakov, ki že tretje leto delujejo v okviru Prešernovega gledališča Kranj, je bila pred dnevi enodejanka Arija avtorice Saše Pavček. Priznana dramska igralka, prvakinja SNG Drama in docentka za dramsko igro in umetniško besedo na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, se je doslej že predstavila tudi kot avtorica dramskih besedil. Mladi so se odločili za njeno Arijo, ki je bila prvič kot bralna uprizoritev predstavljena v okviru dvanajstih mini dram Pregleja, kot radijska igra decembra 2007 na programu Ars Radia Slovenija, aprila naslednje leto pa premierno v Hercegnovskem gledališču v Črni gori. V naslednjem letu jo je ista režiserka uprizorila še v Londonu, v gledališču Tristan Bates. Pavčkova je za Arijo leta 2008 prejela drugo posebno nagrado UNESCA »Mir in prijateljstvo narodov« na svetovnem festivalu radijskih iger v Esfahanu v Iranu.
Slovenska operna diva Magdalena Merkus je povabljena v novo radijsko oddajo Radia Slovenija. Voditelj oddaje Miralem Muratović se dotika njenih spominov, delovanja, pogleda na kulturo in vojne, ki se je zgodila v Bosni. Predstava Arija v sprva sicer humornem slogu radijskega intervjuja spregovori o nevarnosti pohlepa in nacionalizma, o nesmislu terorizma ter zastavlja vprašanje, kje so meje medijske manipulacije, v nadaljevanju pa se njun v pogovoru skoraj intimen odnos z novinarjevo manipulacijo izteče v eksces. Ob namišljenem terorističnem napadu na radio pevka v histeričnem strahu želi zapustiti studio, voditelj pa je ne izpusti, saj očitno želi v njenih očeh videti strah, kot ga je sam v travmah bodisi bosanske vojne bodisi trenutka, ko mu je pevka vzela očeta, njegovi materi pa moža.
Predstavo je režiral Ajdin Huzejrović, ki je odigral tudi glavni moški lik Miralema Muratovića, v ženski vlogi pa je izstopala Lara Fortuna kot operna diva MM. Manjšo vlogo odigra še tehnik Marko Koren. Slabo uro dolga enodejanka gledalca vseskozi drži v napetosti in pričakovanju, kaj se bo zgodilo na koncu. K dinamiki dodatno prispeva dejstvo, da sta sogovornika enkrat v etru, spet drugič govorita mimo njega. Akterja sta prepričljiva tako v govoru kot odrski prezentaciji. Kljub statičnosti prizorov, večinoma namreč sedita vsak na svojem stolu, sta oba še kako dinamična bodisi z gibom bodisi v mimiki obraza. Ko se vprašamo, kdo se bolj sooča s svojimi travmami iz preteklosti, voditelj ali operna diva, odgovor ni povsem jasen. Če gre v tem iskati tudi humanistično noto besedila, je namen dosežen. O človeku in naravi ter našem medsebojnem bivanju na edinem planetu, ki ga imamo, se je treba vselej spraševati, kaj je prav in kaj narobe. Človeštvo je eno in Zemlja prav tako.