
Najprej plin, nato še požar
V predoru Karavanke so se v torek in sredo spopadali z obilo težav. Najprej je pri vrtanju poskusne vrtine za drugo cev predora prišlo do uhajanja vodikovega sulfida, nato je dan kasneje zagorela še električna omarica.
Jesenice – Če ste se v torek dopoldne zadrževali v bližini karavanškega predora, ste lahko zaznali blag vonj po gnilih jajcih, vzrok katerega je bil izbruh vodikovega sulfida, sicer strupenega, korozivnega in vnetljivega plina iz poskusne vrtine za drugo predorsko cev. Kot so sporočili iz avstrijske družbe za avtoceste Asfinag, je do uhajanja sulfida prišlo na eni od raziskovalnih vrtin, ki jih vrtajo v okviru priprav na gradnjo drugega predora. »Ker je v teh delih vedno pričakovano puščanje plina, so vrtine opremljene z detektorji plina, od katerih se je eden sprožil, zato so bili vsi delavci evakuirani iz predora, predor pa zaprt zaradi varnosti v prometu,« so zapisali v Asfinagu. Zaradi plina je bil predor zaprt okoli pet ur.
V sredo v zgodnjih jutranjih urah pa je bil predor Karavanke znova zaprt, tokrat je v torek tik pred polnočjo prišlo do požara na slovenski strani. Kot so pojasnili na Darsu, je zagorelo v električni omarici na pogonski centrali PC4 in posledično je prišlo še do izpada napetosti. »Čeprav so gasilci požar lokalno pogasili, so zaradi pogorelih inštalacij brez napajanja ostale nadzorno-krmilne naprave v predoru, zato je bilo treba predor zapreti. Povezave med obema dogodkoma ni,« še pravijo na Darsu. Vzrok požara v električni omari preiskujejo strokovne službe, ki bodo odgovorile, ali gre vzrok iskati v starih in dotrajanih napeljavah. Kot smo še izvedeli, v času obratovanja predora od leta 1991 ne beležijo požara na električni omarici ali uhajanja plina.
Na Darsu ocenjujejo, da bo po dokončanju druge cevi potrebna tudi celovita sanacija stare cevi, koliko bo stala, pa še ni znano, saj je projektna dokumentacija še v pripravi. Tudi začetka gradnje druge cevi še ne upajo napovedati, ker državni prostorski načrt še ni sprejet. »Če bo sprejet do konca leta 2015, lahko pričakujemo začetek gradnje druge cevi konec leta 2017.«