Slovenski avto leta je nova fabia.

Fabia, slovenski avto leta

Nova fabia je postala slovenski avto leta!

Spet Škoda! Tokrat malce manjša, fabia. V ljubljanskem hotelu Union se je odvijala finalna prireditev Slovenski avto leta 2015. Po napetem točkovanju in tesni odločitvi si je fabia uspešno priborila še zadnjo potrditev svoje edinstvenosti, postala je Slovenski avto leta 2015 in se tako pridružila lanskoletni zmagovalki, nekoliko večji in starejši sestri octavii! V finalni izbor se je s pomočjo bralcev uvrstilo pet avtomobilov. Na koncu pa so svoje glasove dodale še vodilne medijske hiše v državi. Fabia je tako prejela končnih 33 točk, sledil ji je passat z 31 točkami. Točkovanje je bilo napeto, zmaga pa tesna, a na koncu toliko slastnejša. Tako so nam zmagoslavje sporočili iz Avtohiše Vrtač v Kranju, kjer škode tudi prodajajo. Fabia je v finalu le za dve točki premagala volkswagen passat, ki je dobil največ glasov bralcev in poslušalcev sodelujočih medijev. Tretje mesto je osvojil renault twingo, ki je zaostal za štiri točke. Četrto in peto mesto pa sta si razdelila opel corsa ter novi citroën C4 cactus. Spomnimo, da se je za ta laskavi naslov potegovalo trinajst avtomobilov: BMW serije 2 active tourer, citroën C4 cactus, hyundai i10, kia soul, mercedes-benz razred C, mercedes-benz GLA, nissan qashqai, nissan X-trail, opel corsa, renault twingo, škoda fabia, toyota aygo in VW passat. Peter Podlipny, direktor znamke Škoda, je ob prejemu kipca povedal: »Nisem pričakoval. Res ne. Ampak sem zadovoljen. Lansko leto sem na tem istem mestu trgovcem obljubljal, da bomo rasli. To obljubo smo izpeljali in apetita nam še ni zmanjkalo.«

Kupcem ali potencialnim kupcem se ob vsakem novem slovenskem avtu leta pojavi vprašanje, zakaj je ravno ta avto najboljši. Zakaj je prepričal glasujoče in zakaj strokovnjake?

Med prvo peterko so se uvrstili štirje avtomobili, ki stanejo manj kot 20 tisočakov. Dejstvo, ki pove marsikaj. Dejstvo, ki pove, da živimo v Sloveniji, kjer smo postali bolj pozorni, kaj vozimo, kaj potrebujemo in kdo da največ za najmanj denarja. Ni nam vseeno, v kako varnem avtomobilu se vozimo, koliko energije porabi, kakšne sledi pušča v okolju, kako dobro služi svojemu namenu, kako praktičen je, cenovno dostopen, koliko stane vzdrževanje, zavarovanje ipd. Če se vsi ti elementi povežejo s trenutnim stanjem v državi, je več kot jasno, da gre zmaga avtomobilu, ki ima vse to in še več ... in še odličnega videza je.

Do 17 odstotkov nižja poraba goriva

Nova škoda fabia je postavila nove standarde glede emisij in porabe goriva, saj je poraba v primerjavi s predhodnico nižja do 17 odstotkov. Tako je nova fabia med vsemi generacijami doslej najbolj varčna in okolju prijazna. Novi motorji izpolnjujejo evropske standarde. V Evropi so na voljo vsi, vključno z različico greenline, ponudba pa tako šteje štiri bencinske in tri dizelske agregate. Vsi so opremljeni s sistemom start-stop ter regeneracijo energije pri zaviranju. Opremljeni so z ročnim ali samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Novi bencinski motorji, tri- in štirivaljniki, so razviti posebej za platformo MQB. Trivaljnik s prostornino enega litra je opremljen s posrednim vbrizgom goriva, štirivaljnik TSI pa z neposrednim vbrizgom in prisilnim polnjenjem, premore pa 1,2 litra delovne prostornine. Ponudba tako zajema agregate z močjo od 44 kW (60 KM) pa do 81 kW (110 KM). Med ponujenimi dizelskimi motorji so na voljo tri različice 1,4-litrskega motorja, opremljenega z neposrednim vbrizgom goriva, turbinskim polnilnikom in tehnologijo common-rail. Blok motorja vseh različic trivaljnika je izdelan iz aluminija. Novi turbodizli prostornine 1,4 litra tako tudi po zmogljivostih nadomeščajo 1,6-litrski turbodizel v prejšnji generaciji, saj njihova nazivna moč znaša od 55 kW (75 KM) do 77 kW (105 KM).

Okolju prijazna fabia greenline

Najbolj varčna nova fabia bo pripeljala konec leta 2015. Poganjal jo bo 1,4-litrski turbodizel z močjo 55 kW (75 KM). Opremljena s sistemom start-stop, regeneracijo energije zaviranja, optimiranim kotalnim uporom in ciljno usmerjenimi prilagoditvami aerodinamike, bo različica greenline porabila zgolj 3,1 litra plinskega olja na sto prevoženih kilometrov ob le 82 gramih izpusta ogljikovega dioksida. Tako bo škoda fabia od konca leta 2015 najbolj okolju prijazna škoda, če seveda izvzamemo citigo G-TEC s pogonom na zemeljski plin.

Enostavnost

Nova škoda fabia je za 65 kilogramov lažja od predhodnice. Teža pri različici z litrskim trivaljnim motorjem znaša le 980 kilogramov. Tako je Škoda s tretjo generacijo vnovič dokazala odgovornost do okolja z razvojem vzdržnih vozil. Škodina pot je jasno začrtana: okolju prijazna mobilnost mora ostati dostopna – v korist kupcev in okolja. In to na najboljši možni način poosebljajo različice greenline, green tec in G-TEC, ki so na voljo v modelski paleti vozil škoda.

Toliko o motorjih, ki bodo prav gotovo prepričali vsakogar, ki se nanje spozna. Naslednje, zaradi česar škoda fabia izstopa, pa je varnost.

Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) je neodvisni konzorcij evropskih prometnih ministrstev, avtomobilskih klubov, zavarovalnih institucij in potrošniških organizacij. Organizacija izvaja testne trke novih vozil in na podlagi tega ocenjuje njihovo varnost. Ocenjevanje se osredotoča na rezultate s področja varnosti potnikov, tako otrok kot odraslih, zaščite pešcev in podpornih varnostnih sistemov. V vseh štirih ocenjevalnih kategorijah je dobila najvišjo oceno pet zvezdic. Posebno dobro se je fabia odrezala z zelo stabilno potniško celico. Pri varnosti majhnih otrok do 18 mesecev starosti je dobila najvišje možno število točk, hkrati pa so strokovnjaki zelo dobro ocenili tudi skrb za varnost otrok do 3. leta. Nova fabia je dobila največ točk predvsem z inovacijami na področju varnosti, ki so bile doslej rezervirane le za avtomobile v višjih razredih. Premiero je tako doživel sistem radarskega tempomata z integrirano funkcijo zaviranja v sili v mestu. Sistem z radarjem stalno nadzoruje in vzdržuje razdaljo med spredaj vozečim avtomobilom in zmore pri nenadnem zmanjšanju varnostne razdalje posredovati – od opozorilnih signalov do polnega zaviranja. Ob tem je fabia prvič dobila tudi večnaletno zavoro. Ta sistem, ki je serijski pri avtomobilih z vgrajenim sistemom ESP, preprečuje ali vsaj zmanjša možnost večkratnega naleta v primeru trka.

Prvič je v fabii na voljo tudi sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika. Drugi varnostni sistemi, ki so tudi na voljo: omejevalnik hitrosti, pomoč pri speljevanju v klanec in samodejni nadzor pritiska v pnevmatikah. Če vendarle pride do nesreče, pa potnike v notranjosti varuje še odlično usklajen varnostni paket. Serijske so tako zračne blazine spredaj, bočne zračne blazine in zračni zavesi, ki delujejo skupaj s petimi tritočkovnimi varnostnimi pasovi. Izjemno čvrsta struktura potniške celice pa v sodelovanju s programirano zmečkljivimi elementi karoserije predstavlja čvrsto osnovo za visoko stopnjo pasivne varnosti.

Potegnimo črto za tiste, ki avtomobile kupujejo zaradi cene in zunanjega videza: oglejte si ga, preverite ceno in prepričani smo, da vas bo tudi to prepričalo.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / ponedeljek, 22. januar 2024 / 18:48

Lažni preplah na kranjskem sodišču

Kranj – Kranjsko sodno stavbo, v kateri domujeta okrožno in okrajno sodišče, so danes okoli 13. ure na hitro evakuirali, saj so policisti prejeli obvestilo, da je v objektu nevaren predmet. Policij...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / nedelja, 13. oktober 2019 / 20:49

Projekti so, denarja pa ni

Na direkciji za infrastrukturo so potrdili, da v predlogu proračuna ni denarja za načrtovano nadgradnjo gorenjske železnice. Skupaj z župani si prizadevajo, da bi vlada vendarle zagotovila sredstva za...

Radovljica / nedelja, 13. oktober 2019 / 20:49

Odkrili spominsko ploščo dr. Zmagu Šmitku

V sredo so na hiši, kjer je živel in ustvarjal priznani slovenski etnolog, antropolog in humanist dr. Zmago Šmitek, zaslužni profesor univerze v Ljubljani, odkrili spominsko ploščo.

Razvedrilo / nedelja, 13. oktober 2019 / 20:48

Domača mis turizma se je vrnila iz Kitajske

V začetku septembra je v Kopru naziv mis turizma Slovenije 2019 osvojila 18-letna Gorenjka, Stela Fon iz Zgornjih Gorij in tako dobila vstopnico za svetovni izbor, ki ga je gostil Peking. V začetku...

Zanimivosti / nedelja, 13. oktober 2019 / 20:47

Prijateljstvo še nadgradili

Na povabilo župana Ivana Megliča je bila konec minulega tedna na obisku v občini Naklo delegacija istoimenskega poljskega mesta in občine na čelu z županom Slawomirom Napieralo.

Zanimivosti / nedelja, 13. oktober 2019 / 20:47

Risanje s svetlobo

V Pirčevem domu na Taboru je bila v okviru Taborskih dnevov na ogled razstava novinarja in mojstra fotografije Mirka Kunšiča.