Nas pekel čaka ali smo že v njem?
Po raziskavi, ki so jo naredili na Fakulteti za družbene vede, je med letoma 2005 in 2011 v Sloveniji prišlo do izrazitega padca zaupanja v Rimskokatoliško cerkev. Gre za največji padec v celotnem poosamosvojitvenem obdobju, saj je leta 2005 tej cerkvi zaupalo 34,3 odstotka anketiranih, leta 2011 pa le še 24,6 odstotka. Najbolj se je zaupanje zmanjšalo na ozemlju, ki ga pokriva mariborska nadškofija. Vzroki so znani. Finančni škandal omenjene nadškofije je še vedno boleča točka za vso Slovenijo. Gre za tako hudo zadevo, da pred njo niso mogli molčati niti v Vatikanu, zato je julija lani apostolski nuncij Juliusz Janusz objavil, da je papež Frančišek ljubljanskega in mariborskega nadškofa, Antona Stresa in Marjana Turnška, »povabil k odstopu«. Po letu dni sta se sicer vrnila v Slovenijo, a tu ne opravljata več tako pomembnih funkcij kot nekoč.
Slovenija je bila tako med prvimi državami, v katerih je moral novo izvoljeni papež Frančišek začeti delati red in uvajati neke popolnoma nove standarde, ki jih vsaj v Evropi pri Rimskokatoliški cerkvi doslej nismo bili vajeni. Drugače je na drugi strani sveta, na tisti, od koder je med nas prišel papež Frančišek. Od tam prihaja znamenita teologija osvoboditve, v okviru katere so tamkajšnji duhovniki v svoji skromnosti najprej začeli skrbeti za reveže na tem svetu in jim šele nato obljubljali večno življenje na onem. Če bo vse po sreči, bomo delček te teologije koncem leta lahko začutili tudi v Sloveniji, saj vse kaže, da naj bi nas obiskal nikaragovski pesnik in duhovnik Ernesto Cardenal, eno največjih literarnih imen sveta in hkrati predstavnikov teologije osvoboditve.
Ravno v času, ko se Rimskokatoliška cerkev pri nas resno ukvarja s tem, kako bi si spet povrnila zaupanje, je na verskem področju pognalo nekaj čisto novega. Razvoj tehnologije in svetovnih medijev je Rimskokatoliško cerkev v svetu že zdavnaj pripeljal do tega, da si je začela postavljati spletne strani in omogočati tudi spoved po internetu, ampak svetovni splet ji je pripeljal tudi novo konkurenco. Medtem ko se je v Sloveniji zmanjšalo zaupanje v Rimskokatoliško cerkev, se je pojavila in tudi uradno registrirala Čezvesoljska zombi cerkev, ki se je organizirala preko Facebooka in s tem postala ena naših prvih digitalnih religij, saj njeni člani verske obrede izvajajo kar po spletu. Čezvesoljska zombi cerkev je postala najhitreje rastoča verska skupnost in z več kot 1800 člani tudi šesta največja verska skupnost v državi. V register je bila vpisana na osnovi izpolnitve odločbe Ustavnega sodišča, ki je v ustavni presoji zakonodajalcu naložilo, da mora zmanjšati številčni prag za vpis. Vlada je mejo določila pri desetih članih. Po verovanju pripadnikov te cerkve pekel ne obstaja, kar pa še ne pomeni, da ga ljudje ne doživljajo že zdaj. Še posebej tisti, ki niso znali ločevati med vero in inštitucijo in zato pri slednji sedaj iz svojih žepov plačujejo njen pohlep. Edini račun, ki ji ga za to lahko izstavijo, pa je v zmanjšanju zaupanja.