Elektro Gorenjska za drogove naročil les s severa Evrope
Na Elektru Gorenjska pravijo, da je les polarnega bora iz severnoevropskih držav najbolj primeren za impregnirane drogove, ki jih potrebujejo za postavitev svojega omrežja.
»V predmetnem javnem naročilu smo zahtevali dobavo polarnega bora, ki raste v severnih državah Evrope. Ta drevesa imajo, zaradi rasti v ekstremnih pogojih, zelo gosto raščen les z majhno vsebnostjo vode, saj rastejo počasi in enakomerno.«
Kranj – Nedavno je Elektro Gorenjska z objavljenim razpisom za impregnirane 12-metrske drogove sprožilo javno polemiko, saj je v njem zahtevalo, da morajo biti drogovi izdelani iz finskega borovca. Takšna zahteva je sprožila začudenje nekaterih domačih lesnih strokovnjakov, ki trdijo, da je za drogove za daljnovode povsem primeren tudi slovenski les, ki ga je sicer letos močno prizadel žledolom. V Elektru Gorenjska, kjer bodo sicer javno naročilo ponovili, pa pravijo, da so ustrezni materiali pri njihovem delu ključnega pomena. Ob tem opozarjajo, da gre pri javnem naročilu za nakup stotih drogov v približni vrednosti 20 tisoč evrov, zato bi lahko naročilo male vrednosti, če bi tako hoteli, lahko izvedli tudi brez javnega razpisa.
Že večkrat so v Elektru Gorenjska poudarili, da želijo zaradi ekstremnih zunanjih in vremenskih vplivov (voda, veter, težak sneg, žled), ki so na Gorenjskem zelo pogosti, čim več svojega omrežja vgraditi pod zemljo. Drogove potrebujejo na območjih, kjer kablitev ni možna. »Pri tem iščemo najboljše rešitve za nadaljnje obdobje, kar pomeni tako ustrezno kvaliteto kot cenovno učinkovitost. Ustrezni materiali so pri našem delu ključnega pomena. Varnost zaposlenih ter varnost obratovanja elektroenergetskega omrežja sta naši prvi prioriteti,« poudarjajo.
Na naše vprašanje, zakaj je za drogove potreben ravno finski les, so v Elektru Gorenjska pojasnili, da so si v petdesetih letih nabrali veliko praktičnih in strokovnih izkušenj na področju izbire in uporabe primernih, kakovostnih in varnih materialov. »V preteklosti smo že kupovali tudi drogove iz finskega lesa, ki se je do sedaj izkazal za uspešen oziroma kvaliteten in obstojen material. V predmetnem javnem naročilu smo zahtevali dobavo polarnega bora, ki raste v severnih državah Evrope. Ta drevesa imajo, zaradi rasti v ekstremnih pogojih, zelo gosto raščen les z majhno vsebnostjo vode, saj rastejo počasi in enakomerno. Finska smreka je tako v naši stroki sinonim za kvalitetne drogove. Ob pogoju pravilne impregnacije tak drog, vgrajen direktno v zemljo, obstane trideset in več let,« so razložili. Ob tem dodajajo, da lahko drogovi iz lesa, ki ni dovolj gosto raščen, kljub pravilni impregnaciji v notranjosti droga propadejo, zaradi česar se lahko hitreje prelomijo. »Poleg vprašanja kvalitete lesa po letošnjem žledu pa je na drugi strani tudi vprašanje cenovne učinkovitosti, saj so bile ponudbe slovenskega lesa za približno tretjino dražje,« še poudarjajo.
Na že omenjeni razpis so v Elektru Gorenjska prejeli tri ponudbe, ki so vsebovale les iz severnih držav, vseeno pa ga bodo ponovili. Kot razlog so navedli, da so ob pregledu ponudb ugotovili, da so bile tehnične zahteve postavljene tako, da ponudb niso mogli enakovredno obravnavati oziroma objektivno preveriti izpolnjevanja pogojev, zato so vse tri zavrnili. Na vprašanje, če bo z novim razpisom v poštev prišel tudi slovenski les, pa nismo prejeli odgovora.