Nadzor na najbolj nevarnih cestah
Motoristična sezona je kljub kislemu vremenu v polnem teku, zato slovenski policisti vse do 22. avgusta izvajajo poostren nadzor nad motoristi.
Kranj – V policiji napovedujejo, da se bodo v tokratnem poostrenem nadzoru osredotočili predvsem na cestne odseke, kjer se motoristi najpogosteje pojavljajo in kjer se zgodi največ prometnih nesreč, pozorni pa bodo zlasti na tiste kršitve, zaradi katerih prihaja najpogosteje do nezgod. Mednje že vrsto let sodijo prevelika hitrost, nepravilno prehitevanje in nepravilna stran vožnje. Kot dodajajo, je hitrost velikokrat povezana z agresivno vožnjo motorista, kar še poveča možnost nastanka prometne nesreče.
»Motoriste bomo nadzirali predvsem na cestah, kjer se dogaja največ prometnih nesreč. Nismo se torej osredotočili na posledice, temveč bolj na število nesreč. Med vzroki prometnih nesreč so še vedno neprilagojena hitrost, nepravilna stran vožnje in nepravilno prehitevanje,« pravi Matjaž Leskovar iz sektorja prometne policije. Med motoristom najbolj nevarne odseke spada tudi cesta čez Vršič. Po njegovih besedah so motoristi pogosto žrtev slabšega obvladovanja ali nepoznavanja svojega motocikla, na drugi strani pa motoriste na cesti pogosto spregledajo tudi drugi udeleženci prometa, zaradi nepazljivosti drugih voznikov so tako letos umrli že trije motoristi.
Gorenjski policisti so že v ponedeljek sodelovali v poostrenem nadzoru motoristov. Kot je pojasnil tiskovni predstavnik Policijske uprave Kranj Bojan Kos, je pogoje za vožnjo izpolnjevala večina kontroliranih motoristov, sta se pa pred prometnimi policisti znašla tudi dva, ki sta imela predelana motorja, eden od njiju pa tudi ni imel veljavnega vozniškega dovoljenja. Oba motorja so policisti zasegli, o ravnanjih voznikov pa bodo z obdolžilnim predlogom obvestili pristojno okrajno sodišče. Večina motoristov, ki so bili nadzorovani v ponedeljkovi akciji, je vozila znotraj omejitev hitrosti, na ustrezni varnostni razdalji, pravilno so se razvrščali, negativno pa so izstopala prehitevanja vozil, ko so se ta ustavljala zaradi zgostitev prometa, ugotavljajo gorenjski policisti.
Največ pomanjkljivosti so policisti v ponedeljek ugotovili pri kontroli zaščitne opreme. Več motoristov je namreč nosilo kratke hlače, kratke rokave, vozili so z natikači, s čelado brez ščitnika čeljusti, zaščitna oblačila in čelade so bile večinoma brez odsevnikov in podobno. »Res je, da je predpisana obvezna oprema motorista samo čelada, vendar naj to ne pomeni, da ostali zaščitni elementi niso potrebni. So zelo pomembni, da so posledice, če pride do nesreče, manjše,« opozarja Kos.
Po podatkih policije je letos na naših cestah umrlo že enajst motoristov, kar je štiri manj kot v enakem obdobju lani. Večina umrlih motoristov je bila povzročiteljev prometnih nesreč, v šestih primerih (od desetih) pa so bili motoristi edini udeleženci prometnih nesreč. V prvem polletju se je sicer zgodilo 250 (lani 254) prometnih nesreč z udeležbo motoristov, 56 (lani 39) se jih je v njih hudo ranilo, 130 (lani 154) pa lažje.