
Umetnine iz naravnega peska
V kranjski Cafe galeriji Pungert je do 12. avgusta na ogled razstava slik iz peska umetnice Stanke Golob.
Kranj - Da peski niso zgolj gradbeni material trdih in hladnih zidov, temveč živobarvna in topla paleta v rokah spretne in čuteče likovne ustvarjalke, so na Pungertu spoznali obiskovalci razstave Stanke Golob. Avtorica, ki ustvarja že več kot tri desetletja, svoje znanje nesebično deli tudi z drugimi, tako je denimo pred nedavnim v okviru Tedna vseživljenjskega učenja vodila tudi umetniško delavnico pod gradom Strmol. Diplomirana slikarka, ki živi in ustvarja na Grahovem ob Bači, je imela že prek šestdeset samostojnih in 150 skupinskih razstav, sodelovala je na šestih mednarodnih slikarskih kolonijah ter zasluženo prejela številne nagrade. Leta 1994 se je odločila, da bo njen slikarski medij slovenski pesek, pred dvema letoma pa je na Šoli za risanje in slikanje v Ljubljani pri doc. Jernejcu uspešno zagovarjala diplomsko delo z naslovom Peščene iluzije – vpliv različnih debelin in naravnih barv peska na iluzijo prostora na dvodimenzionalni slikarski površini.
Ustvarjalka je sintetične pigmente v likovnih delih zamenjala z bogato paleto naravnih odtenkov peskov z brežin slovenskih rek, potokov, kamnolomov in melišč pod skalnimi stenami. Sprva je uporabljala peske iz bližnje okolice porečij Bače in Soče: prvo nanaša črne, drugo pa bele peske, kar ji je ponudilo osnovo za tonsko izražanje v likovnih nagovorih. Kasneje se zbirki pridruži barvitost Pohorja, zeleni tuf Gorenjske, rdeče obarvane kamnine, prepojene z železovimi oksidi. Pomembni vlogi imata oblika in velikost peščenih zrn, katere avtorica s postopki izpiranja in presejanja skozi drobnejša sita loči v različne granulacije. Z vnašanjem nenavadnih predmetov v slike vtisne dinamiko in ekspresijo, hkrati pa gre za poklon naravi in ljudem.
»V edinstvenih stvaritvah upodablja pejsaže, tihožitja in figuraliko. Tehnika ji omogoča mehke prehode med obrisi, nekakšen 'sfumato', ki predvsem v krajinah učinkuje lirično. Z modelacijo spreminja svetlostne vrednosti barve, s katero upodobi plastičnost površine in globino prostora. Barvno premišljena in kompozicijsko tehnično dovršena dela poživlja in nadgrajuje z nadrealističnimi motivi,« je avtorico poglobljeno predstavila umetnostna zgodovinarka Petra Vencelj.