Oživiti planinski svet
V prostorih Občine Tržič je potekalo sklepno dejanje ob zaključku projekta Sonaravno upravljanje planin na varovanih območjih – ALPA.
Tržič – Vanj je bila vključena tudi planina Korošica, kot dober primer ohranjanja življenja na planini. Namen projekta je bil na naravi prijazen in sodobnemu času primeren način ponovno oživiti planine in tako pomagati lokalnim prebivalcem, posebej kmetom, da lahko v svojem okolju dobijo dodatno motivacijo za preživetje in prispevajo h kratkim oskrbnim verigam. Projekt, vreden dobrih 873 tisoč evrov, je bil sofinanciran s sredstvi Evropske unije, v njem pa je sodelovalo sedem partnerjev, trije iz Slovenije ter štirje iz Avstrije. Projekt, ki se je pričel marca leta 2012, zaključuje pa se s koncem letošnjega junija, so predstavili župan Občine Tržič Borut Sajovic, direktor Zavoda RS za varstvo narave Darij Krajčič, vodja projekta ALPA Mirjam Dular in najemnik na planini Korošica Miro Kavar. »V projektu smo izhajali iz dejstva, da uporaba planin za sezonsko pašo živali v Sloveniji peša, saj imajo kmetje zaradi manjšanja števila živali in opuščanja kmetovanja dovolj pašnih površin v dolinah in v okolici svojih kmetij. Opazili smo, da pašne planine vse bolj zaraščajo. Poleg tega je na planinah, kjer se izvaja redna sezonska paša, vse več pritiskov. Zaradi sodobnih smernic v kmetijstvu se namreč na veliko planinah pasejo pasme, ki so ekonomsko donosnejše in ne tradicionalne,« je problematiko predstavila Mirjam Dular. Tako so v okviru projekta na štirih projektnih območjih opravili socioekonomske analize, na petih območjih so popisali rastlinske in živalske vrste in njihove habitate, opravili pa so tudi analizo vodnih virov na enem od pilotnih območij. Ocenili so ustreznost trenutnega načina upravljanja na planinah in pripravili predloge za izboljšanje. Velik del naporov pa je šel v delo z ljudmi – za lastnike, ki živijo na območjih, so pripravili številne delavnice, kjer so jih spodbujali k iskanju dodatnega zaslužka s trženjem izdelkov oziroma pri razvijanju blagovne znamke. »S tovrstnimi projekti je potrebno nujno nadaljevati. Začetek je uspešen, toda pred nami je še veliko trdega dela,« je predstavitev sklenil Miro Kavar.