Kranjski kolesarski »problem«
Kolesarske steze, poti in ceste v kranjski občini morajo zaživeti.
Kranj – Da pa bi zaživele, morajo najprej nastati, nekdo jih mora urediti, narediti in popraviti.
S skupnimi močmi in z dobrim sodelovanjem je Zavodu za turizem Kranj, Mestni občini Kranj ter občinam Naklo, Tržič, Preddvor in Šenčur uspelo pripraviti in označiti prve štiri Kolesarske povezave pod Storžičem. A kolesarske oznake so proč vržen denar, če te poti ne bodo zaživele, zato bodo v organizaciji turističnega društva Rekreatur in Zavoda za turizem Kranj ter soorganizaciji Javnega zavoda Turizem Preddvor in Gorenjske turistične zveze prvič v Kranju pripravili poseben promocijski dogodek, ki so ga poimenovali Kolesarski dan pod Storžičem. Namen tega dneva in prireditve je bil, da z vodenimi kolesarskimi izleti predstavijo vse štiri označene kolesarske povezave, vendar so zaradi majhnega števila udeležencev prekolesarili zgolj eno od kranjskih kolesarskih poti.
Eden od idejnih vodij ter članov organizacijskega odbora je tudi Andrej Zalokar, vsem kolesarjem najbolj znan po organizaciji zdaj že tradicionalno legendarnega Rekreatura. Posebej za Gorenjski glas je povedal, da je bil ta projekt izpeljan predvsem in zgolj za začetek razvoja kolesarskega turizma v Kranju ter za začetek »boja« za zmago varnosti kolesarja v vsakdanjem cestnem prometu. Vizija obeh namenov oziroma projektov je ta, da bi Kranj z vso svojo okolico pridobil varne kolesarske poti, na katerih bi vsak kolesar oziroma turist dodobra spoznal pokrajino, po kateri kolesari, ljudi, običaje, kulinariko, zgodovino … Skratka da bi izvedel čim več o zanimivostih, ki pa jih, kot vemo, v Kranju in okolico ne manjka. Vzorec je lahko avstrijski, saj vemo, da imajo sosedje verjetno najbolj razvit kolesarski turizem v Evropi. Če se od njih naučimo le to, kako se kolesarske poti označujejo, bomo že naredili velik napredek. Po Zalokarjevih besedah pa je varnost kolesarja še pomembnejši od užitka, ki ga kolo ponuja. Kolesarji v Kranju pa niso varni! Zato sta skupaj z Marjanom Bajtom sklenila, da na tem področju naredita odločen korak.
»Na pobudo Rekreatura smo kolesarski dan pod Storžičem izkoristili tudi za začetek aktivne kampanje za varne in ustrezne kolesarske poti, kajti želimo, da je naša kolesarska infrastruktura dobro urejena, predvsem pa varna. Želimo, da bi imele naše občine aktiven pristop h kolesarski politiki in da bi vlagale v kolesarsko infrastrukturo ter poskrbele za odpravo »črnih točk« v prometu. V ta namen smo se povezali s Policijsko upravo Kranj, Zavodom za Šport Kranj in Kolesarskim klubom Sava. Skupaj s kolesarji smo na kolesarskem dnevu jasno in glasno povedali, da želimo kolesariti, varno kolesariti!« je še povedal Andrej Zalokar. V več projektih na leto bosta z Marjanom Bajtom raziskovala kritične kolesarke točke našega mesta in okolice ter nanje opozarjala ustrezne organe in obveščala vso gorenjsko javnost. Nekaj sta naredila že v soboto na prvem srečanju. Od kranjske Komunale sta dobila zagotovilo, da bodo tudi oni poskrbeli za izboljšanje cestnih označb in kolesarskih smerokazov.
Vse poti po Kranju in okolici so primerne za gorska in treking kolesa in so dolge od 20 do 30 kilometrov. V času, ko so bili kolesarji na poti, so se na Glavnem trgu predstavili kolesarski servisi Vally - Žagar, U Sistem in Šport 11/11, ki so brezplačno opravili servis koles obiskovalcev in meščanov. Lahko so uživali v kulinaričnih in turističnih ponudbah z območja, ki ga pokrivajo kolesarske povezave, ter si kaj kupili ali prodali na kolesarskem bolšjem sejmu.
Kranjski kolesarski problem obstaja, upamo, da ga bodo omenjeni v celoti odpravili in tako iz Kranja in njegove okolice naredili zgledno spletišče varnih turističnih, športno rekreativnih kolesarskih poti.