Vsiljivi »podjetnik« Romeo
Pred vsiljivim podjetnikom z milo rečeno čudno poslovno prakso tržni inšpektorat svari že več kot pol leta, a ta še vedno brez težav izvaja svojo »dejavnost«.
Kranj – Gorenjski policisti so pred dnevi spet prejeli nekaj klicev občanov, pri katerih je pozvonil »podjetnik«, ki je bil že večkrat v policijskih postopkih in je vsiljivo ponujal servis naprav, opozarjajo na Policijski upravi Kranj. Kot so še sporočili, je ena od oškodovank pojasnila, da je podjetnik v njeno stanovanje vstopil kljub temu, da ni bil povabljen, pri drugi pa je opravil servis štedilnika in zaračunal 190 evrov. Policisti bodo o svojih ugotovitvah obvestili tržni inšpektorat.
Tržni inšpektorat na omenjenega podjetnika sicer že dlje časa opozarja na svoji spletni strani. Prvo obvestilo je objavil že oktobra lani, v njem pa je svaril pred samostojnim podjetnikom Romeom Žurom, ki je ponujal servis plinskih instalacij brez ustrezne registracije in dovoljenj, zaradi česar je tržni inšpektorat zoper njega uvedel tudi inšpekcijski postopek. Aprila je potem Romeo pridobil dovoljenje za opravljanje svoje dejavnosti, vendar pa tržni inšpektorat še vedno prejema prijave potrošnikov, ki kažejo na sume nepoštene poslovne prakse, zato so zoper podjetnika spet uvedli inšpekcijski postopek. Prijave zoper omenjenega podjetnika še vedno sprejemajo, obenem pa svetujejo, da v stanovanje spustite le predstavnike tistih podjetij, ki ste jih sami predhodno naročili. Enak nasvet ima tudi policija, ki svetuje previdnost pri sprejemanju storitev »podjetnikov« na domu, zlasti tistih, ki pridejo nenapovedano oziroma ponujajo storitve, ki jih niste naročili in niso potrebne, poleg vsega pa so še vsiljivi, zaračunavajo sumljivo visoke zneske in podobno. Pri takih podjetnikih predhodno podrobno preverite okoliščine posla in se prepričajte o ceni storitve. Povprašajte tudi po njegovih osebnih podatkih in podjetju, v katerem dela.
Tržni inšpektorat obenem potrošnike opozarja na njihovo pravico do odstopa od pogodbe, ki jim pripada po Zakonu o varstvu potrošnikov, saj gre za pogodbo, sklenjeno izven poslovnih prostorov. V takem primeru ima potrošnik pravico, da podjetju v 14 dneh od sklenitve pogodbe oziroma dobave blaga sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Če podjetje potrošnika na to pravico ni opozorilo, pa je rok za odstop od pogodbe tri mesece.