
Motivi se ponujajo sami
V avli Gorenjskega glasa je na ogled fotografska razstava Vitomirja Pretnarja Basket po basketu.
Kranj – V hiši Gorenjskega glasa bomo kak mesec gostili košarkarski utrip z zadnjega evropskega prvenstva, ki je v prvem delu potekalo tudi na Jesenicah. S fotografijami je »duh basketa« v našo avlo pripeljal ljubiteljski fotograf, sicer pa direktor Občinske uprave Občine Jesenice, Vitomir Pretnar. Že več kot štiri desetletja član domačega Fotografskega društva se v zadnjih petnajstih letih še posebej posveča dokumentarni fotografiji in s tem postaja tudi zvest kronist časa v rodnih Jesenicah. »Svoje zanimanje za dokumentarno fotografijo sem utrjeval z vsakoletno udeležbo na festivalu Fotopub v Novem mestu, kjer sem običajno izbiral fotografiranje s področja javne uprave, v kateri tudi sam delam. Pri tem me niso zanimali le motivi, ampak tudi, kako se posamezna okolja kažejo navzven, kako delujejo reševalci, pazniki v zaporih, na kakšen način svoje delo opravlja policija …,« Vitomir Pretnar pojasnjuje svoje zanimanje za dokumentarno fotografijo, ki je kot žanr med ljubiteljskimi fotografi dokaj redka. Njegov obsežen opus fotografij na temo jeseniške železarne in cikel z naslovom Delavska ulica govorita o žanru, ki mu pripada.
»Fotografi vedno iščemo posebne motive, hkrati pa pozabljamo, da sama situacija in okoliščine nekega dogodka vselej ponujata kopico takih motivov. Zato je včasih prav škoda, da se več fotografov ne ukvarja z aktualnimi zgodbami in trenutnim dogajanjem v svoji okolici,« razlaga Pretnar in dodaja, da je pri fotografiranju ljudi potrebno tudi nekaj znanja psihologije. »Zgodi pa se tudi, da pritisneš na sprožilo in stečeš. Predvsem pa ne smeš žaliti posameznikove osebnosti, ne glede na to ali je ta reven ali bogat.« Tako ni manjkal na evropskem prvenstvu, bodisi kot pomemben člen pri njegovi organizaciji bodisi kot fotograf pri beleženju motivov. Dogodek, kakršnega na Jesenicah najbrž še dolgo ne bo, je prepričan. »Na srečo sem imel akreditacijo in večji del prvenstva imel priložnost za vstop v dvorano. Najbolj so me navdušili litvanski navijači, ki so bili dobro organizirani, njihovo navijanje je bilo zelo pozitivno, športno, v fotografskem smislu pa so bili barvno tudi zelo pisani.
Kot poudarja, sta vodenje občinske uprave in fotografiranje seveda dve zelo različni stvari. »Preveč domišljije v upravi ni dobro, prav tako pa ni v redu, če je pri fotografiranju domišljije premalo,« je povedal, da je fotografiranje nekaj, kar je zelo sproščujoče in ti lepša življenje. Vitomir Pretnar ima v načrtu še temeljiteje v objektiv ujeti Jesenice in njegove prebivalce. »Rad bi ustvaril poglobljen cikel fotografij, poln kontrastov, od zaprtih trgovin, socialnih problemov na eni do vsega, kar naše mesto dela lepo, na drugi strani.
Da evropsko prvenstvo v košarki za Jesenice ni bilo »zgolj« košarka, sta v pogovoru s Petro Puhar v nadaljevanju poudarila tudi oba sogovornika, poleg Vita Pretnarja tudi Silvo Poljanšek, vodja Mestnega organizacijskega odbora za EuroBasket 2013 Jesenice.