Po osmih dneh spet promet skozi dolino Kokre
Cestna zapora skozi dolino Kokre je skrajšana, za prevoz vaščanov in sosedov Jezerjanov pa vzpostavljen poseben avtobusni red.
Jezersko, Kokra - Iz Preddvora in Jezerskega prihaja spodbudna novica: Cestna zapora na 15 km dolgem odseku skozi dolino Kokre je od včeraj prestavljena do avtobusne postaje v Kokri, cesta je prevozna do Rekarja. Na relaciji Jezersko - Tupaliče je vzpostavljen posebni avtobusni red.
Občanom Kokre in Jezerskega bo jutri (v ponedeljek) s posebnimi avtobusi in vojaškimi oklepniki omogočen ponoven dostop do doline. Avtobusni red, ki bo veljal od jutri naprej, je objavljen na spletnih straneh občin Preddvor in Jezersko ter Osnovne šole Matije Valjavca Preddvor. Jutri bodo tako vaščani Kokre in Jezerjani po osmih dneh lahko ponovno prišli v dolino in na delovna mesta. Z Jezerskega do Kanonirja bo organiziran avtobusni prevoz, preko štiri kilometrske cestne zapore, od Kanonirja do avtobusne postaje v Kokri, bodo za prevoz poskrbeli z vsemi petimi vojaškimi oklepniki, od avtobusne postaje v Kokri do avtobusne postaje v Tupaličah pa se bodo pripeljali s posebnim vojaškim avtobusom. Del ceste v dolini Kokre še vedno ostaja zaprt s prometno signalizacijo in prisotnostjo policistov.
Največji težavi: kako v dolino in na delo
Ob koncu minulega tedna so medije po koordinacijskem sestanku intervencijskih služb v Preddvoru z razmerami v dolini Kokre seznanili oba župana, Miran Zadnikar (Preddvor) in Jure Markič (Jezersko), vodja Civilne zaščite v Preddvoru Branko Košir, Marko Bohinec, vodja preddvorskih prostovoljnih gasilcev, in inšpektor Policijske postaje Kranj Aljoša Jazbec. Medtem ko so v vasi Kokra konec tedna z dodatnimi agregati še oskrbovali posamezne domačije, pa se je življenje na Jezerskem že precej normaliziralo, saj so imeli po zaslugi petih agregatov (med njimi tudi dveh z avstrijske strani) elektriko že povsod. V obeh občinah pa je bilo največ slabe volje med ljudmi, ki bi morali iti na delo, pa neprevoznost doline Kokre tega vsem ni mogla omogočiti. S šestimi vojaškimi oklepniki, valuki, namreč ne bi bilo mogoče prepeljati vseh, ki bi potrebovali prevoz, teh pa je v obeh občinah okoli tristo. Na Jezerskem, ki sem ga obiskala v petek, je župan Jure Markič razmišljal o možnostih, kako spraviti v dolino kakih 150 ljudi, ki so v strahu za službo najbolj nujno potrebni prevoza. Poleg prevoza z valuki so jim predlagali tudi daljši ovinek čez Jezerski vrh in nato v Slovenijo nazaj čez Karavanški predor ter začasno namestitev pri sorodnikih in znancih v dolini, dokler se razmere ne izboljšajo. Enako so predlagali tudi otrokom, ki obiskujejo višje razrede osnovne šole v Preddvoru, po obisku župana Mirana Zadnikarja in ravnateljice OŠ Matija Valjavec Preddvor Mateje Sajovec pri otrocih v Kokri pa prav tako otrokom iz doline Kokre.
Tvegajo tudi življenja drugih
Sogovorniki so spregovorili o dveh največjih problemih, oskrbi z elektriko in prevoznosti cest. Zlasti ljudje v spodnjem delu doline Kokre so menili, da z zaporo pretiravajo in da bi lahko ta del doline odprli že prej. Toda Aljoša Jazbec s kranjske policijske uprave je poudaril, da je zapora na mestih, kjer obstaja res velika nevarnost, zaradi padajočega drevja in skal pa hoja in vožnja smrtno nevarni. Policija je nadzirala zaporo, ker je nekateri ljudje niso upoštevali in tvegali vožnjo, med drugim tudi prek »črnih« obvozov. »Ko nekdo ne upošteva zapore in gre kljub temu na cesto, naj se zaveda, da ne tvega le sam, pač pa v primeru, da se kaj zgodi, zaradi njegove nepremišljenosti in neodgovornosti tudi deset ljudi drugih ljudi, ki mu na mesto morebitne nesreče prihajajo na pomoč,« je dejal Jazbec. Tvegajo torej policisti, gasilci, ki v teh dneh niso šli nikamor brez motorne žage, prostovoljci Rdečega križa, planinci, gorski reševalci, vojaki in drugi, ki so aktivirani ob tej naravni ujmi. Večina ljudi pa se zaveda njihove dragocene pomoči, o čemer smo se prepričali tudi ob našem petkovem obisku na Jezerskem, ko so vsi po vrsti izražali hvaležnost in občudovanje delu intervencijskih ekip pod vodstvom Civilne zaščite.