Spet gradijo obvoznico
Včeraj so se po poldrugem letu spet začela gradbena dela na poljanski obvoznici. Gradi Gorenjska gradbena družba s partnerjema, češkim podjetjem OHL in domačimi Iskra Sistemi. Odstopil direktor Direkcije RS za ceste Gregor Ficko.
Škofja Loka – Včeraj so na gradbišču škofjeloške obvoznice spet stekla gradbena dela, potem ko so pred poldrugim letom zaradi stečaja ajdovskega gradbinca Primorje ustavili gradnjo v predoru pod Stenom in na cestnem odseku od predora proti Zmincu. Ob koncu decembra lani je bila po daljših zapletih zaradi več neuspelih razpisov končno podpisana pogodba z izbranim izvajalcem – Gorenjsko gradbeno družbo, ki bo obvoznico gradila skupaj s partnerjema. Pred tem je državna revizijska komisija zavrnila pritožbi dveh neizbranih ponudnikov.
Poljansko obvoznico, kakor tudi imenujejo škofjeloško južno obvoznico, ker bo skrajšala pot v Poljansko dolino in naprej proti severni Primorski, 43 milijonov evrov vreden projekt, sofinancira tudi Evropska unija, rok za dokončanje del pa je leto 2015.
Da zgradijo obvoznico, imajo izvajalci osemnajst mesecev časa. Izvrtati morajo še tretjino predora, to je 150 metrov (Primorje je v letih 2010 in 2011 izkopalo petsto metrov).
Opraviti morajo strojna in elektroinštalacijska dela v predoru in dograditi cesto, ki iz predora vodi proti Zmincu, kjer je že zgrajeno krožišče. Gre za dokončanje druge in tretje faze obvoznice, prva, ki poteka od Ljubljanske ceste skozi vas Suho do vhoda v predor, je že zgrajena. Ko je državna revizijska komisija zavrnila pritožbe in s tem prižgala zeleno luč nadaljevanju gradnje obvoznice, so meščani Škofje Loke, ki so pred tem pripravili več protestov, veselo slavili. »Takrat je bilo slavje, pravo praznovanje pa bo, ko bo škofjeloška obvoznica dograjena in bomo končno prerezali trak,« je bil ob ponovnem začetku gradbenih del previden župan občine Škofja Loka Miha Ješe. V zvezi z obvoznico je bilo namreč že toliko zapletov, da se v Škofji Loki kar ne upajo veseliti prezgodaj.
Občina Škofja Loka je sicer le manjši investitor naložbe, ki jo z evropskim denarjem gradi Direkcija RS za ceste. Ravno na dan ponovnega zagona gradbenih del pa je odstopil direktor direkcije Gregor Ficko. Njegov odstop je povezan tudi s škofjeloško obvoznico, saj pravi: »V zadnjem letu, zlasti pa v zadnjih mesecih minulega leta, je bila Direkcija RS za ceste, verjamem, da tudi ali pa zlasti zaradi izjemno pomembnega cestnega projekta, dokončanja škofjeloške obvoznice, vse prevečkrat tarča neupravičenih napadov in nenehnih pritiskov.« Direkcija, on sam kot direktor in njegovi sodelavci naj bi bili deležni polen pod noge od različnih interesnih lobijev. Ministru Samu Omerzelu je tako ponudil odstop, ker se želi »osvoboditi vsiljenega bremena in nevzdržnega načrtovanega pritiska, ki ovira normalno in uspešno delovanje direkcije«. Ob tem je pristojne organe v državi pozval, naj izvedejo temeljito revizijo vseh postopkov javnega naročanja na projektu škofjeloške obvoznice in slovenski javnosti povedo, ali je bilo v postopkih kaj narobe.