Ladjica z 8614 potniki
Izletniški čoln na Bohinjskem jezeru je lani prepeljal trinajst odstotkov več potnikov kot leto prej. Načrte za prihodnost ogroža birokracija, saj pomolov zaradi odločbe inšpekcije ne smejo več uporabljati.
Bohinj – Ladjica Bohinj, ki jo upravlja Turizem Bohinj, je lani prepeljala kar 8614 potnikov, trinajst odstotkov več kot prejšnje leto. Drugi čoln po imenu Zlatorog je upravljal lastnik Borut Kokelj, s katerim pa so po ocenah Turizma Bohinj dobro sodelovali, saj so prevzeli tudi rezervacije za oba čolna in jih sproti usklajevali. Lanska novost je bila vključitev ladjice v turistični paket Bohinj, pri katerem sta poleg Turizma Bohinj sodelovala tudi Turistično društvo Bohinj in Žičnice Vogel. Kot je povedal direktor Turizma Bohinj Klemen Langus, so poskušali paket z dostopnimi cenami približati gostom, zaradi paketa, ki ponuja vozovnice za ladjico po za trideset odstotkov nižji ceni, pa so se znižali prihodki: »Ocenjujemo, da je paket uspešen, saj je bilo posledično tudi več gostov v Bohinju.« Ena glavnih težav je problem upravljanja ladjice, na kar opozarjajo že več let, saj sta na jezeru dva ponudnika prevozov, zasebnik in lokalna skupnost prek Turizma Bohinj: »Računamo pa, da se bo ta problematika s plovnim režimom in podelitvijo koncesije uredila. Gre predvsem za to, da je bilo veliko energije porabljene za uskladitev aktivnosti z obema ladjama, zaradi dolgotrajnega usklajevanja pa se pojavljajo težave pri sklepanju poslovnih stikov s turističnimi agencijami, ki potrebujejo podatke o cenovnih politikah, odnosu do paketov in kartice gost Bohinja ter oblikovanja novih produktov, včasih že leto prej.« Predvsem zaradi tega bi bilo treba, ker je Bohinjsko jezero relativno majhno, razmišljati v smeri, da je na jezeru en prevoznik: »Konec koncev pa bo tudi koncesija po novem plovnem režimu omogočala, da koncesionarja zavežemo k upoštevanju določenih pogojev po koncesiji.«
Načrti za razvoj ponudbe, povezane s turistično ladjico na Bohinjskem jezeru, so sicer obsežni, tako so med najpomembnejšimi nalogami v prihodnosti zagotavljanje nemotenega delovanja čolna, ažurnost informacij o delovanju, izboljšanje sistema rezervacij in nakupa vozovnic tudi z možnostmi mobilnih aplikacij ter tudi dodatnimi aktivnostmi za trženje ladje. Pozornost bodo namenili tudi izobraževanju novih vodnikov (v prihodnjem obdobju naj bi jih izšolati deset za vodenje v treh jezikih). Prevoz s čolnom je tudi del javnega prevoza v Bohinju in projektov umirjanja prometa, tako bodo prek dodatnih akcij spodbujali uporabo čolna, načrtujejo pa tudi dolgoročno rešitev za problematiko stalnega priveza za čolne, tako bodo v sodelovanju z občino in Triglavskim narodnim parkom poskušali najti najugodnejšo rešitev za gradnjo čolnarne.
V Bohinju sicer še pričakujejo rešitev problematike pomolov za turistično ladjico. Kot smo že poročali, zaradi odločbe inšpektorata za kmetijstvo in okolje pomolov ne smejo več uporabljati, saj nimata vodnega dovoljenja, zaradi uredbe o načrtu upravljanja voda za vodno območje Donave in Jadranskega morja, ki je Bohinjskemu jezeru podelila referenčni status, pa ga tudi ne more dobiti. Na sestanku konec novembra z vršilcem dolžnosti generalnega direktorja direktorata za okolje Brankom Ravnikom so se sicer dogovorili za začetek postopka spremembe uredbe, za kar mora biti najprej pripravljena podlaga, nato jo bo lahko potrdila tudi vlada, vendar rešitev še ni bila sprejeta, tako še vedno obstaja možnost, da bo ladjica sicer lahko plula, vendar se ne bo smela ustaviti ob pomolu.