»Razvoj lahko razdelimo na tri dele: izboljšanje finančne strukture in virov financiranja, sledijo vlaganja v infrastrukturo in razvoj novih programov. Pri slednjem govorim o krepitvi obstoječih in uvajanju novih programov ter vlaganju v blagovno znamko,« pravi Leon Korošec. / Foto: Gorazd Kavčič

Želijo nov zagon, novo energijo, nov Elan

Pred Elanom, večnim slovenskim ponosom, so številne spremembe, še največja bo lastniška. Pred leti je bilo slovensko lastništvo zelo pomembno, danes ni več. Toliko bolj pa inovativni in svetovno priznani nišni proizvodi, kot so večkrat nagrajene smuči ali plovila ali športna oprema, ki zagotavljajo prihodnost proizvodnje v Begunjah. »Odziv vlagateljev kaže, da sta družba in blagovna znamka zanimivi. Želimo si nov zagon, novo motivacijo, novo energijo in svež denar za razvoj,« pravi Leon Korošec.

Begunje – Elan je pred tednom objavil novico, da je do izteka roka svetovalna družba, ki vodi postopke prodaje za družbo, prejela več zavezujočih ponudb. V javnosti je zakrožila novica, da se za nakup zanima sedem vlagateljev, med njimi naj bi trije odkupili celoto, štirje se potegujejo za nakup posameznih delov. O prodaji, letošnjem poslovanju, pomenu inovacij in načrtih v intervjuju za Gorenjski glas s članom uprave Leonom Korošcem.

Za odkup Elana naj bi svetovalna družba prejela sedem ponudb. Ali informacija drži? Ste presenečeni?

»Povem lahko le, kar smo že sporočili, saj ne želimo ogrožati postopka. Ni bistveno število potencialnih kupcev, ampak pridobitev zavezujočih ponudb, ki se nanašajo na celotno skupino. To ocenjujemo za pozitivno, saj je bilo v prodajnem postopku zapisano, da bodo vlagatelji v celotno skupino obravnavani prednostno. Odziv je pozitiven in kaže, da sta družba in blagovna znamka zanimivi za vlagatelje. Želimo si nov zagon, novo motivacijo, novo energijo in svež denar za razvoj.«

Torej je cilj močen, strateški kupec?

»Ne, o tem se ne opredeljujemo.«

Je več zanimanja za Elan, ker je sodba nekdanje uprave pod vodstvom Uroša Koržeta, ki je zahteval večmilijonsko odškodnino, za vami in brez odprtih obveznosti za Elan, ter tudi po zaprtju izgubarskega obrata na avstrijskem Koroškem?

»Elan ni zaprl družbe Elan Sportartikel v Brnci, ki je v zadnjih letih zaradi zaostrenih tržnih razmer na trgu snežnih desk poslovalo negativno. V začetku leta nas je vodstvo te družbe po­zvalo k finančni pomoči zaradi likvidnostnih težav, vendar jim nismo mogli pomagati, zato so razglasili stečaj. Žal ni šlo drugače. Drži, da je višje sodišče v tožbi bivšega poslovodstva razsodilo v našo korist, vendar niso izčrpane vse pravne možnosti, saj je bila vložena zahteva za revizijo postopka.«

Kako pomemben je čas, ko morate skleniti realizacijo prodaje?

»Stremimo, da bi se po­stopki zaključili v prvi polovici prihodnjega leta.«

Bo Elan zdržal ta čas, saj morate vrniti nedovoljeno državno pomoč v višini približno desetih milijonih evrov?

»S sklepom Evropske komisije se v celoti ne strinjamo, zato smo vložili tožbo. Ne strinja se niti Republika Slovenija, ki je enako vložila tožbo. Izkoristili smo vsa pravna sredstva, ki so na voljo. Neodvisno od postopka prodaje postopamo v za­ščiti Elana, hkrati smo dali pobudo za zadrževanje sklepa prodajnega postopka, saj bi se nato ta težava najhitreje rešila. Neodvisno od prodajnega postopka mi temu sklepu ugovarjamo na Evropskem sodišču.«

Omenili ste, da potrebujete svež denar za razvoj.

»Osnovne točke razvoja smo že predstavili investitorjem v skrbnih pregledih in ga lahko razdelimo v tri točke. Najprej gre za izboljšanje finančne strukture in virov financiranja, sledijo vlaganja v infrastrukturo, kot je izboljšanje energetske učinkovitosti stavb v Begunjah ter razvoj novih programov. Pri tem govorim o krepitvi obstoječih in uvajanju novih programov ter vlaganju v blagovno znamko.«

Pred vrati je smučarska sezona, v proizvodnji pa končujete proizvodnjo. Kako uspešno?

»Obiskali ste nas na dan, ko so razmere za smučarsko sezono spodbudne. Smučišča se v Alpah in Severni Ameriki odpirajo, razmere so prave, v Elanu pa v teh dneh končujemo letošnjo smučarsko kolekcijo. Na smučarskem programu beležimo rast naročil v primerjavi z istim obdobjem lani. K temu največ pripomorejo novi proizvodi, veliko pozornosti namenjamo nizki teži izdelkov. Trgu smo ponudili najlažje ženske smuči, prodajo na tem področju nam je uspelo podvojiti. Smučarski program je dobičkonosen.«

Je enako tudi pri navtičnem programu?

»Navtika je prejšnje desetletje, do nastopa krize, izredno rasla. Vsi proizvajalci smo se odzvali z večanjem proizvodnih kapacitet, z na­stopom krize pa je trg drastično upadel. Prilagodili smo se z novim programom, s proizvodnjo komponent za proizvodnjo vetrne energije. Letos bo ta divizija prinesla podoben obseg proizvodnje kot navtični program.«

Kako pomemben je program športne opreme?

»Elan Inventa je bil še pred petimi leti regijski dobavitelj v Sloveniji in državah nekdanje Jugoslavije. V tem času smo se preusmerili na povsem nove trge in uspevamo z velikimi projekti tudi v Nemčiji. S tem pridobivamo reference, morda bomo na področju sedalne tehnike na športnih prizoriščih celo vodilni ponudnik.«

Kaj inovacije pomenijo za Elan?

»Naša ambicija je, da postanemo globalni specialist. To pomeni, da smo v določenem segmentu najboljši na svetu. Tako pri smučeh, pri športnih barkah od 30 do 50 čevljev kot pri športni opremi.«

Kako boste zaključili poslov­no leto?

»Konec novembra je še prezgodaj, da bi potegnili črto, saj sta ključna prodajna meseca v smučarski diviziji november in december. Za zdaj kaže, da bomo dosegli enake prihodke kot lani, okrog 70 milijonov evrov.«

Zakaj Elan nikakor ne more v črne številke?

»Danes je bistveno vprašanje, ali lahko izgubo navtične divizije pokrijejo drugi programi. Nismo daleč od dosega tega cilja.«

Kako kažejo naročila za prihodnje leto? Bo boljše leto?

»Poslovanje je danes tako kompleksno, da je težko napovedovati za daljše obdobje. Delamo, hitro reagiramo na spremembe, uvajamo nove proizvode, kar se vedno obrestuje. Smo optimisti, verjamemo v svoje delo, v svoje proizvode. Hkrati pozorno spremljamo trg, se usmerjamo v regije, kjer vidimo rast. Kriza ni enako razporejena po vsem svetu«

Zelo pomemben del vsakega podjetja so zaposleni. Ali redno izpolnjujete vse obveznosti?

»V Begunjah je danes 540 zaposlenih in še šestdeset agencijskih delavcev. Ostajamo eno največjih podjetij v regiji, proizvodnja redno teče, plače, prispevki in regresi so redno izplačani.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / četrtek, 29. november 2007 / 07:00

Koncert za dober namen

Na dobrodelnem koncertu Gorenjci za Gorenjce, ki je pred kratkim potekal v dvorani Vitranc, je nastopilo veliko slovenskih glasbenikov. Po dolgem premoru se je vrnil tudi Moped Show s Tonetom For...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / petek, 8. marec 2013 / 07:00

Čas za podajo letnih poročil

Približuje se rok za oddajo podatkov iz letnih poročil. Na Gorenjskem kar 16 tisoč zavezancev, ki morajo predložiti letno poročilo.

Splošno / petek, 8. marec 2013 / 07:00

Slovenski kardinal bo volil novega papeža

Slovenski kardinal Franc Rode je med 115 kardinali, ki bodo ta mesec volili novega papeža. Z njim smo se pogovarjali o zapuščini dosedanjega papeža Benedikta XVI. in o nalogah novega.

GG Plus / petek, 8. marec 2013 / 07:00

Vaš razgled

Kronika / petek, 8. marec 2013 / 07:00

Roparja pozvonila na vratih

Kranj - V sredo okoli 18. ure sta neznana moška na Smledniški cesti v Kranju poskušala oropati 30-letno domačinko. Policistom je razložila, da se je okoli 18. ure oglasil hišni z...

Prosti čas / petek, 8. marec 2013 / 07:00

Video "začinili" s plesom ob drogu

Na Bledu so minuli konec tedna snemali videospota za dve skladbi, ki sta nastali v okviru glasbenega projekta Afrika-Slovenija - The Arsov-Bel project.