Zima bo prišla
Tako kot vsako leto ob tem času tudi tokrat opozarjamo na zimo, na zimske vozne razmere, za zimo pripravljene avtomobile. Zdaj že vsi vemo, da morajo naši avtomobili od 15. novembra do 15. marca obvezno imeti zimske pnevmatike …
… in vozila morajo biti pripravljena za zimo. Kaj to pomeni, moramo vedeti prav vsi vozniki brez izjem. Primerne pnevmatike niso edini predmet obvezne zimske opreme, čeprav jih najbolj poudarjamo. In kot smo že vajeni, pridejo okoli 15. novembra polemike, če še ni snega, oziroma lahko se zgodi, da so temperature še čisto jesenske, torej precej nad lediščem. Mar moramo takrat tudi voziti z zimskimi gumami? Ni nam treba, če imamo na letnih gumah zadovoljivo višino profila in če imamo v prtljažniku pripravljene primerne verige. Trgovci v tem obdobju seveda prodajo največ pnevmatik, zato so se tudi primerno pripravili za morebitno »jesensko« različico, torej za primer, da petnajstega novembra še ni ne duha ne sluha o snegu in so v javnost lansirali podatek, da so zimske gume nujno potrebne že pri zračni temperaturi sedem in manj stopinj Celzija! Gre za marketinški trik, ki nikakor ni škodljiv, vendar če vprašate strokovnjaka, ki nima prodajnih nagnjenj, vam bo povedal, da so letne gume boljše v vseh temperaturnih različicah, razen če gre za klasične zimske razmere, torej sneg in led. Da se pripravite na zimo še pred petnajstim novembrom, pa tudi ni treba več ponavljati, saj smo se zamudniki že dobro navadili stati in čakati v neskončnih vrstah pred vulkanizerskimi delavnicami, kajne?
Kot ustrezne zimske gume se štejejo tiste z oznako M+S na vseh štirih kolesih ali poletne pnevmatike na vseh štirih kolesih s primernimi verigami v priboru. Vulkanizerji vam bodo pomerili, ali imajo vaše letne pnevmatike zadostno višino profila, ter vam podali mnenje, ali so še primerne za vožnjo, čeprav imate v prtljažniku pripravljene primerne verige. Enako je z zimskimi: če so že preveč obrabljene, niso primerne za vožnjo v zimskih razmerah.
Nekaj osnovnih nasvetov, ki jih glede zimskih pnevmatik morate upoštevati: vse štiri pnevmatike morajo biti enake velikosti in na posameznih oseh enakih profilov, enake vrste in zgradbe. Priporočljivo je, da zimske pnevmatike niso starejše od štirih let, čeprav imajo še dovolj grob oz. visok profil. Ne bodite zaskrbljeni, če boste kupili eno leto skladiščeno pnevmatiko, saj strokovnjaki pravijo, da začne pnevmatiki starost teči, ko jo montiramo na vozilo. Seveda, shranite račun, ker se zna zgoditi, da ob morebitni reklamaciji kak »strokovnjak« pozabi na to nenapisano pravilo. Dimenzijo ter hitrostni in nosilnostni razred določita avtomobilski proizvajalec in proizvajalec pnevmatik. Pnevmatike menjamo, če nima trimilimetrskega profila, vendar izmero prepustite vulkanizerjem, ker ono bolje vedo, kako to merijo policaji. Montažo seveda prepustite strokovnjakom, ker je pnevmatike treba po montaži tudi ustrezno optično nastaviti in centrirati.
Če vas ustavi policaj in vaš avto nima primerne obutve, boste plačali kazen v znesku 40 evrov. Pred znižanjem ja bila kazen kar 120 evrov. Če pa boste zaradi neprimerne zimske opreme, torej neprimernih gum, povzročili prometni zastoj, pa boste plačali kar petsto evrov kazni in pet kazenskih točk. Pravno osebo ali samostojnega podjetnika bo kršitev stala več. Odgovorna oseba bo kaznovana s 120 evrov globe in s tisoč evri pravna oseba ali samostojni podjetnik, če bo vozilo brez ustrezne opreme ali bo zaradi pomanjkljive opreme oviralo promet. Vendar pnevmatike niso edine, ki jih moramo primerno pripraviti za zimo.