Prometni in prostorski nered
Na urbanem sprehodu na območju železniške postaje na Trati so Škofjeločani zaznavali utrip tega prometno živahnega območja in težave, s katerimi se dnevno srečujejo stanovalci, zaposleni, podjetniki in uporabniki železnic, kolesarji, rekreativci ter drugi uporabniki prostora.
Škofja Loka – Urbani sprehodi Jane's Walk, ki se jim v občini Škofja Loka pridružijo vsako leto, običajno prirejajo predstavniki civilne družbe, tokrat pa je bila organizatorka skupaj z arhitekturnim birojem Hišeriše arhitektura in Mrežo za prostor tudi Občina Škofja Loka. »Pripravljamo namreč idejno zasnovo za ureditev območja železniške postaje in ko smo si ogledovali situacijo, smo ocenili, da bi bilo dobro pridobiti mnenja in predloge vseh deležnikov, ki imajo opraviti na tem območju,« je povedala vodja občinskega oddelka za okolje in prostor Tatjana Bernik.
Za območje železniške postaje, med železniške tire in industrijske stavbe ujet prostor, ki se je razvil prav z gradnjo železniške postaje ob koncu 19. stoletja, je danes značilna precejšnja prometna kaotičnost in prostorska neurejenost, z ustrezno revitalizacijo pa bi lahko postalo dinamično prometno vozlišče in poslovno-stanovanjsko območje. »To območje je zelo dvoplastno: zelo mirno v nekem dnevnem obdobju in zelo kaotično v nekaterih dnevnih konicah. Slednje smo občutili tudi na urbanem sprehodu od druge do četrte ure popoldne,« je dejala Bernikova. Na sprehod so povabili predstavnike železnic, tamkajšnje srednje šole, industrije in storitvenih dejavnosti, krajane, uporabnike železniškega in avtobusnega prometa, predstavnike starejše generacije in stanovalce nekaterih starih hiš, ki so na tem območju enako dolgo kot železniška postaja. Ta del mesta, danes sicer precej degradiran, ima namreč tudi zgodovinski pomen, ki bi mu radi ob ureditvi dali nekdanji sijaj.
Poslovno-stanovanjsko območje se je do zdaj vedno podrejalo zahtevam prometa in industrije. Tu se dnevno srečujejo železniški, težki tovorni in osebni promet, pešci in kolesarji. Velik poudarek so na urbanem sprehodu zato namenili varnosti. Najslabše se godi pešcem, zanje ni prehodov, železniški prehod je smrtno nevaren. Z mestom je to območje povezano z avtobusnim prometom, a avtobusno postajališče je zelo klavrno, brez strehe, samo z voznim redom. Poskrbeti pa bi kazalo tudi za povezavo s Sorškim poljem, za kolesarje, rekreativce, sprehajalce. Pomembna je tudi povezava proti Kranju, je sogovornica nizala ugotovitve, ki so jih na urbanem sprehodu izrazili udeleženci. Obnoviti bi bilo treba tudi objekte, za železniško postajo že obljubljajo, da bo v prihodnjem planu naložb. To območje je zelo obremenjeno tudi zaradi industrije. Prednosti pa so po mnenju sobesednice v ohranjenih stavbah. Lastnike bi bilo treba motivirati, poskrbeti za obnovo in vrniti prvotnemu namenu ali pa poiskati novo vsebino.
»Ko bomo pripravljali idejno zasnovo za ureditev tega dela mesta, bomo upoštevali tudi sporočila urbanega sprehoda,« dodaja Bernikova. »Upoštevati moramo vse deležnike in njihove pravice, saj to območje nista le industrija in prometno vozlišče, pač pa tu ljudje tudi živijo. Bistvo prenove bo celovita obravnava.«