Igor Pogačnik / Foto: Gorazd Kavčič

Igor Pogačnik: Popusti so slovenski nacionalni šport

Kdo je kriv? Trgovci sami ali gospodarska kriza? Mogoče kultura naroda, mar Slovenci postajamo mešetarji za preživetje?

Evropska avtomobilistična industrija je in ni v krizi. Na podlagi videnega na frankfurtskem sejmu se zdi, da krize ni, vendar tako veliki sejmi ne pokažejo realnega stanja človeka, ki potrebuje avto.

Če gledamo televizijo, hitro opazimo, da so oglasi za avtomobile skoraj najpogostejši v najbolj gledanih urah televizijskega programa. Če odpremo časopisje, hitro vidimo, da so prisotni povsod. Specializiranih avtomagazinov in revij je v slovenskem jeziku več kot pa rumenega tiska …

Za kaj pravzaprav gre in kako gre avtomobilskim trgovcem na Gorenjskem in v Sloveniji, smo povprašali direktorja Avtohiše Kranj Igorja Pogačnika, ki je kot trgovec v avtomobilskem svetu prisoten že dvajset let.

Ali je avto še statusni simbol?

»Avto pri Slovencih že nekaj časa ni statusni simbol. Avto postaja nujno prevozno sredstvo.«

Kako to opažate?

»Ne dolgo nazaj, mogoče še leto pred krizo smo kupovali vsaj eno številko »prevelik« avto. To pomeni, da če smo imeli ali smo komaj spraskali petnajst tisoč evrov, smo kupili tistega za dvajset. Saj bo šlo … malo kredita, malo lizinga, saj bo plača, regresi … Danes točno vemo, koliko denarja lahko namenimo za avto, in točno takega si poiščemo. Če ne potrebujem avta za petindvajset, se bom peljal tudi s takim za petnajst tisoč evrov. Avto je avto, avto je transporter od točke A do točke B, vsak je dober in izbira je preobilna in avtomobili so vsi lepi in enaki, nobena znamka več ne izstopa.«

Torej ljudje zdaj kupujejo cenejše avtomobile?

»Da. Povprečna cena prodanih avtomobilov je padla za dva do tri tisoč evrov. Če smo prej prodali deset avtomobilov po dvajset tisoč, prodamo zdaj modele, ki stanejo okoli sedemnajst tisoč. To se vsekakor pozna. Avto je še zmeraj nujna stvar in še se prodajajo in še se uporabljajo.«

Je kriza v avtomobilskem svetu še vedno prisotna ali se počasi izgublja? Katerikoli medij gledamo ali poslušamo, prevladujejo oglasi za nove avtomobile oz. za popuste v »megamarketih«. Torej imate še denar za oglaševanje, za marketing?

»Slovenski trg je tako majhen, da nas komaj zaznajo.

Citroën spremlja gibanje prodaje in tržne deleže ločeno po državah. Če v Nemčiji pade prodaja za en odstotek, je že panika, če pri nas pade za dva, te panike še ni. Seveda je razlog v velikosti prodajnega območja, zato pravim, da je Slovenija za avtomobilistični trg komaj zaznavna. Seveda smo uvozniki oz. prodajalci stalno pod pritiskom in stalno pazimo, ali bomo zvozili »ovinek« ali ne.«

Kako gre trenutno Citroënu?

»Nespremenljivo dobro. Imamo svoj kos pogače na slovenskem in gorenjskem trgu. Imamo dober servis in dober odnos proizvajalca in uvoznika. Imamo pa tudi veliko srečo, da imamo produkt, avto, ki trenutno razburja domišljijo ogromnega števila voznikov. Imeti dober model, zanimiv, ne drag, ne požrešen, hkrati pa udoben in velik, ni samo sreča, ampak so znanje, dolgoletne izkušnje proizvajalca, tradicija in ogromno vloženega v raziskavo trga. Naš novi Picasso je vroča žemlja, ni drag, je tehnično zelo dober in vrhunsko dodelan, zelo lep, čisto drugačen od vseh drugih v tem razredu, je gorenjsko šparoven in še enkrat povem, ni drag oz. dobiš ogromno, ogromno avta za spodobno ceno. To je naša trenutna sreča (smeh). Na Gorenjskem imamo vse avtomobile srednjega razreda, ni znamke, ki bi ne bila tu prisotna (razen najprestižnejših). Konkurenca je huda, vendar ostajamo pri stari preizkušeni metodi prodaje. Avtomobile prodajamo ljudje, ne novi privlačni modeli. Osebno stremim k takemu kolektivu, ki se tega zaveda.«

Kaj torej je dejanska ovira za boljšo prodajo?

»V Sloveniji je še vedno gospodarska kriza, če poslušamo politike in ekonomiste. Vsi avtomobilisti to čutimo brez njihovega govoričenja. Kriza je, vendar nihče ne ve, v kakšni obliki. Tisti ljudje, ki delajo, ki še služijo, se zaradi strahu pred prihodnostjo ne odločajo za nakup novega avta. Kdaj bo konec krize, nihče ne ve. Nihče ne ve, ali bo v bližnji prihodnosti imel redne prihodke. Ljudje, ki delajo, opažajo, da zaslužijo vse manj, vendar imajo denar, a jih je strah trošiti.«

Kaj pa pripadnost blagovni znamki?

»(Smeh) Danes ljudje ne zaupajo niti državi, kaj šele kaki avtomobilski znamki. Tu lahko še enkrat ponovim, da pri nas Citroënov ne prodaja Citroën, ampak jih prodajajo naši zaposleni. Citroën z oglasi zgolj opozarja, da je še tu, na nas pa je, da ga plasiramo med ljudi. Če nimaš dobrih prodajalcev, serviserjev in drugih ljudi, ki se zavedajo Citroëna, katerim ljudje zaupajo, imaš resne težave. Slovenci oziroma Gorenjci se bodo »prodali« za odstotek popusta več. Popusti so »zakon« današnje prodaje. Če nimaš popustov, nimaš možnosti, da bi te sploh opazili. Sploh ne vem, zakaj delamo še uradne cenike, če pa popusti odigrajo ključno vlogo za prodajo? Ampak, tudi temu smo se trgovci morali maksimalno prilagoditi, tako da ne bom rekel, da sem pesimist, če me vprašate, kako bo v prihodnje.«

Kako ste se temu prilagodili? Dajete večje popuste, manj zaslužite, manj vlagate – temu se lahko reče tudi »tek na kratke proge«?

»To je največja past popustov, vendar imamo v Citroënu srečo, da imamo vedno dobro prodajan model, ki nas drži nad gladino in zaradi katerega nam ostane za vlaganje v poprodajo, v servis, rezervne dele, vedno skrbimo, da je naša servisna služba na visoki ravni, da imamo dobre mehanike in seveda dobre prodajalce.«

Glede na frankfurstki sejem bo prihodnost precej električna, čeprav Igor Pogačnik pravi, da se to v Sloveniji še ne bo tako kmalu zgodilo. Prej bo prišlo do tega, da bodo ljudje hoteli imeti avto, ki bo zabaven na svoj tehnološko izpopolnjeni način. Mar bomo vozili štirkolesne računalnike? Pustimo času čas …

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / četrtek, 16. julij 2009 / 07:00

Svetlinovo olje, pomoč pri odvajanju od alkohola

Svetlinovo olje je pomemben dodatek k prehrani, ki lajša predmenstrualni sindrom, težave v menopavzi, občutek kronične utrujenosti … Med drugim naj bi zniževalo še holesterol in krvni tlak ter se kot...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / ponedeljek, 5. november 2012 / 07:00

Martinovanje 2012

Ne, ne bom pisal o veselem martinovanju. To je vsako leto. Beseda bo o tistem, kar se nam na Martinovo nedeljo 2012 primeri nadstandardno, le to leto. To so seveda volitve predsednika republike....

Zanimivosti / ponedeljek, 5. november 2012 / 07:00

Cvetača velikanka

Kranj - Pri mami Vandi v Gorenjah je zrasla tale cvetača velikanka. Na tehtnici je pokazalo 5,80 kilograma. Zanjo sta skrbela vnuka Jan in Aleš Mohorič, ki sta se s pridelkom takole ponosn...

Domžale / ponedeljek, 5. november 2012 / 07:00

Učenci navdušili s kompostnikom

Za svoj inovativen ekološki izdelek iz odpadnih avtomobilskih delov so učenci OŠ Preserje pri Radomljah prejeli prestižno mednarodno okoljsko nagrado natečaja Okolje in inovacije.

Prosti čas / ponedeljek, 5. november 2012 / 07:00

Strašno, strašno

Od porednih čarovnic, strašljivih vampirjev, netopirjev in pogumnih otrok do zmenka z Bondom.

Prosti čas / ponedeljek, 5. november 2012 / 07:00

Šlogarce na vasi

V Domači vasi na Primskovem pri Kranju so se domislili izvirnega družabnega dogodka, ki so ga poimenovali Vedeževalski dan in noč čarovnic.