Vpisani na zemljevid sveta
S prvo vodikovo polnilnico, ki so jo številni partnerji postavili na Petrolov bencinski servis v Lescah, je tudi Slovenija zapolnila vrzel v ponudbi pogonskih goriv.
Lesce – Center odličnosti nizkoogljične tehnologije in številni drugi partnerji, med njimi Petrol in Domel, so pred dnevi v Lescah odprli prvo polnilnico s stisnjenim vodikom in Slovenija se je tako vpisala na evropsko vodikovo pot. Tomaž Berločnik, predsednik uprave Petrola, pravi: »Po polnilnicah za električne avtomobile smo s postavitvijo vodikove polnilnice ustvarili učeče se okolje za nadaljnji razvoj alternativnih pogonskih goriv in se vpisali na evropsko vodikovo pot.«
Projekt vodikove polnilnice je za zdaj še v demonstracijskega značaja, v Lescah bo pomembna predvsem za pridobivanje izkušenj vseh partnerjev pri potencialni širitvi mreže. Naj ob tem poudarimo, da danes v Sloveniji ni vozila na vodikov pogon, tudi v svetu je tehnologija še v razvoju. »Po podatkih iz letošnjega marca je na svetu skupaj 208 vodikovih polnilnic, od tega osemdeset v Evropi,« je pojasnila Katarina Nastran, direktorica družbe Domel Energija, enega od partnerjev v projektu. Čeprav je vozil in polnilnic še malo, pa se mreža zelo hitro širi. Izjemen potencial vidijo v Nemčiji, saj naj bi v dveh letih poleg obstoječih petih polnilnic zgradili še petdeset novih. Da Slovenija ne zaostaja veliko, kaže podatek, da sta v sosednji Avstriji dve.
Investicija v novo polnilnico v Lescah je znašala skoraj pol milijona evrov, partnerjem (poleg naštetih še Tehnični plini Jesenice, Razvojni center za vodikove tehnologije in Inea) je uspelo pridobiti tudi evropsko pomoč. Ali bo med alternativnimi gorivi v prihodnosti med zmagovalci tudi pogon na vodik oziroma gorivne celice, je še preuranjeno ugibati, znano pa je, da je izkoristek v primerjavi z motorji z notranjim izgorevanjem dvakraten. Petrol napoveduje, da bo nova polnilnica v Velenju, morda bi jo postavili tudi na Obali, saj naj bi tovrstne motorje lahko uporabljali tudi v navtiki. Na odprtju so bili tako tudi predstavniki družbe Seaway.
Proizvodnja vodika poteka iz obnovljivih virov, zato je emisij zelo malo. Za kilogram vodika potrebujemo osem kilogramov vode in 162 megajulov električne energije. »Zaradi gospodarske krize gre razvoj sicer počasi naprej, vendar v tovrstnih vozilih vidim več prihodnosti kot v električnih, kjer je težava doseg z enim polnjenjem,« o prihodnosti pravi Štefan Bertoncelj, direktor Domela Holdinga.