Mercator tudi ob polletju z izgubo
Skupina Mercator je v prvi polovici leta ustvarila skoraj 1,4 milijarde evrov prihodkov iz prodaje ali za 3,3 odstotka manj kot lani. Kljub nižjim prihodkom je nižja tudi izguba.
Ljubljana – »Nižji prihodki so rezultat zaostrenih gospodarskih razmer in strukturnih sprememb nakupnih navad potrošnikov zaradi padca kupne moči,« pojasnjuje Toni Balažič, predsednik uprave Mercator. Izguba skupine se sicer zmanjšuje in je bila ob polletju letošnjega leta za petino manjša kot lani v istem obdobju. Razlog je tudi v nižjih stroških, saj so v pol leta padli za 18,6 milijona evrov, do konca leta pa pričakujejo, da bodo prihranili še več.
Padec prodaje gre tudi na račun izstopa s trgov Bolgarije in Albanije ter delnega zapiranja poslovnih enot, tudi na slovenskem trgu (3,8 odstotka), po drugi strani so prihodki v Srbiji zrasli (4,2 odstotka). V Sloveniji in na Hrvaškem se trendi poslovanja v drugem kvartalu letošnjega leta izboljšujejo. Skupina Mercator je prvo polletje 2013 zaključila z 15,1 milijona evrov izgube. Neto zadolženost skupine je danes nižja od milijarde evrov. V hčerinskih podjetjih M-Tehnika in Modiana so bile v prvem kvartalu 2013 izvedene večje strukturne spremembe, kar se odraža v izboljšanju poslovanja v drugem kvartalu leta.
Balažič pričakuje, da bo tekoče poslovanje družbe do konca leta pozitivno: »Izboljšujemo ključne kazalnike poslovanja, vendar z dinamiko sprememb še nismo zadovoljni.« Skupina bo do konca leta nadaljevala strategijo intenzivnejšega prilagajanja trženjskih aktivnosti potrebam in željam kupcev. Jeseni bodo v Sloveniji odprte prve prenovljene trgovine po konceptu Mercator Sosed, pod okriljem projekta Iz domačih krajev pa so ta teden s slovenskimi pridelovalci zelenjave podpisali dogovor o sodelovanju in krepitvi partnerstva v zelenjavni verigi.