Škrat nagaja obvoznici
Poljanska obvoznica bi morala biti zgrajena do leta 2015, če naj bi zanjo investitor črpal 27 milijonov evrov evropskih sredstev od sicer 43 milijonov evrov vredne naložbe. Toda ob zapletih, ki jih zadnja tri leta doživlja ta največji slovenski projekt na državnih cestah, se ciljni datum vse bolj odmika, z njim pa tudi evropski milijoni. To so ob zadnjem zapletu prvič priznali tudi na Direkciji RS za ceste, kjer so prve dni julija objavili že tretji razpis za izbiro izvajalca za gradnjo druge in tretje faze obvoznice, torej predora pod Stenom in od izhoda iz tunela proti Zmincu.
Zgodba o obvoznici, ki naj bi obšla mestno jedro Škofje Loke, se vleče že štiri desetletja. Toliko časa je namreč ves promet, tudi tovorni, speljan skozi Škofjo Loko, kar najbolj načenja živce prebivalcem Spodnjega trga in Poljanske ceste. Nič čudnega, da so pred časom v znak protesta izobesili zelene zastave! Po tolikih desetletjih imajo že vsega dovolj, prav tako vsi tisti, ki bi radi na hitrejši način prišli v Poljansko dolino (in naprej proti Primorski), ne pa da se s svojimi težkimi vozili gnetejo po ožinah mestnih ulic. Ko se je gradnja obvoznice pred tremi leti vendarle začela, je pri enih in drugih končno zasijala luč upanja. Sedaj pa slabo kaže, da bi kaj kmalu zasijala na koncu predora pod Stenom, ki so ga začeli kopati delavci gradbenega podjetja Primorje, na slovesnosti pred tem pa so se februarja 2011 investitorji in drugi priporočili sveti Barbari, da bi vse srečno potekalo. A zavetnica rudarjev in predorskih delavcev ni pomagala, očitno se je zoper predor zarotil nekakšen predorski škrat, podobno, kot je včasih rudarjem nagajal Perkmandeljc. Najprej je propadlo podjetje Primorje, nato zapored dva razpisa za novega izvajalca del. Na prvega se je pritožil neizbrani izvajalec, na drugega maja letos je neko x gradbeno podjetje, ki sploh ni bilo med ponudniki na razpisu, štiri minute pred iztekom roka zahtevalo državno revizijo. Tretji razpis, ki ga je družba za državne ceste izdala 1. julija, se izteče 12. avgusta letos. Bo tokrat uspešno ali pa bo imel predorski škrat spet prste vmes?
Največji škrat v tej zgodbi so neživljenjski predpisi na področju javnega naročanja, ki omogočajo pritožbe v nedogled, pa naj bodo v ozadju interesi (še preostalih živečih) gradbenih podjetij, ki bi se rada dokopala do posla, ali pa koga tretjega, ki ne želi, da bi se uresničil projekt Poljanska obvoznica. Država bi morala zakonodajo vendarle prilagoditi tako, da bi bila v korist državljanov in njihovih ciljev, ne pa predpisom in postopkom samim zase. Pri tem se navsezadnje igra tudi z evropskimi milijoni!