Internet na štirih kolesih

Prihodnosti ne moremo uiti

Prav tako ne bavarskemu motornemu obratu ali po domače napisano BMW-ju. Prihodnost je pred vrati, Bavarcem gre glede na preteklost verjeti.

Evropska avtomobilska industrija ne bo počepnila. Pravzaprav bo v zelo kratki prihodnosti doživela svoj razcvet. Novica, ki niti ni tako sveža, vendar ni še z visokimi obrati krožila po medijih, ker ji mnogi ne verjamejo. Mi verjamemo, ker smo jo slišali iz številnih poznavalskih ust. Gre za prebujanje ali bolje rečeno bogatenje kitajske mladine, ki ni več to, za kar smo jo vedno imeli. Ni več revna, ni več neizobražena. Hodijo v šole in nato še na fakultete in že med ali celo pred študijem imajo zagotovljene dobro plačane službe. Verjamemo, da gre za bogatejši sloj Kitajcev, ampak če se spomnimo na njihovo številko prebivalstva, je hitro jasno, da gre za izredno, izredno veliko številko tistih, ki so ali bodo kmalu začeli zapravljati svoj zasluženi denar. Milijonske številke so v igri oz. nekateri pravijo, da kar na desetine milijonov mladih Kitajcev ima prednaročila v evropski avtomobilistični industriji. Potem se vprašamo, zakaj tolikšna ponudba in zakaj tak razvoj. So zgodbice resnične? Slovenski prodajalci pravijo, da nič ne vedo o tem (vsaj tisti, ki sem jih povprašal), a da je pri Kitajcih vse mogoče. Gledano z očmi nas, ki radi gledamo na široko, je dejansko vse naravnano v smeri, da se »nekaj dogaja«. Avtomobilisti ne tarnajo več o ničemer, razen o upadu prodaje na nekaterih že preverjenih avtomobilskih trgih. Mar Evropa peša na tem področju? Mogoče, ampak, če pogledam Gorenjsko, še vedno ne vidim starih, na pol podrtih avtov, prej bi rekel, da ima že vsak oziroma še vedno vsak »drugi« nov, čisto nov avto. No, mogoče vseeno nisem na realnih tleh, ker smo še vedno v globoki gospodarski krizi, in tudi tisti, ki še imajo kaj zaloge v nogavici, ne kupujejo »pleha«. Pa vendar, od kod potem toliko novih modelov na naših cestah in od kod podatki, da prednaročila za nekatere znamke kar dežujejo, čeprav nekateri modeli prihajajo šele čez mesece. Roko na denarnico oz. na srce, slišim tudi tarnajoče slovenske trgovce, vendar pri vsej tej zgodbi sem skušal povedati nekoliko več, kaj se dogaja v ozadju, tam, kjer mi ne vemo, da ni več gospodarske krize.

Hitrejše od našega korakanja se vozijo v BMW-ju. Vision Connecteddrive je videti kot znanstvena fantastika, pa vendar to ni. Mogoče smo Slovenci predaleč od napredka in nam zato to deluje kot nekaj, kar nikoli ne bomo niti videli, da ne napišem vozili. Ampak, Nemec je Nemec in pri njih vemo, da gre za ljudstvo, ki mu gre zaupati, ko je vprašanje napredna tehnologija, sploh pa avtomobilska. Vision Connecteddrive pravzaprav v osnovi sploh ni dirkalnik, ampak »video igrica«. Dvosed, ki se ponaša z aplikacijami za mobilno povezovanje na medmrežje. Infozabavni sistem, ki nima niti vzvratnih ogledal, ampak namesto njih ima vgrajeni anteni, ki skrbita za povezovanje s svetom oz. spletom, internetom, ter ima v spred­njih in zadnjih žarometih vgrajene senzorje za nadzor prometa. Vetrobransko steklo tudi ni več, kar je bilo, saj ima Vision Connecteddrive vanj vgrajen prikazovalnik, ki deluje v 3D tehniki, kar omogoča globinski prikaz informacij. Seveda pa bo voznik v ospredju v danem trenutku vožnje najprej videl ključne podatke, ki jih potrebuje za vožnjo, manj pomembni pa se »rolajo« v ozadju. In še in še … ampak najbolj močno pa je tole dejstvo – BMW, ki ga gledate na naši strani Glasa, omogoča popolno avtonomno vožnjo. Primer: dovolj bo, da se samo pripeljete pred blok, v katerem živite, izstopite iz vozila, pardon avtomobila (ker ta se res vozi sam), se ta kar sam odpelje do prvega prostega parkirnega mesta, se parkira in zaklene … in čaka. No, bodoči lastniki verjetno ne bodo živeli v bloku in ne bodo imeli težav z iskanjem parkirnih mest, zato bodo avto na primer zapustili pred dobro restavracijo in avto bo sam poiskal najbližjo parkirno hišo in tja šel tudi sam parkirat … Verjamete?

Nemec je pač Nemec …

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / ponedeljek, 11. december 2017 / 17:42

OMV z dvema vrstama dizelskega goriva

Kranj – OMV Slovenija od petka, 1. decembra, dalje ponuja na petnajstih bencinskih servisih ob slovenskem cestnem križu dve vrsti dizelskega goriva – poleg običajnega še zimski dizel, ki zagotavlja...

Objavljeno na isti dan


Kultura / torek, 7. april 2015 / 15:14

Ob zaključku še podelitev nagrad

Danes zvečer bo v Prešernovem gledališču zaključna slovesnost 45. Tedna slovenske drame.

Gospodarstvo / torek, 7. april 2015 / 12:56

Uvajajo najmodernejšo linijo v Evropi

Škofja Loka – V podjetju Knauf Insulation bodo vendarle izpeljali 25-milijonsko naložbo v popolno prenovo ene izmed treh linij za proizvod­njo kamene volne. Kot smo poročali v začetku leta, so bili...

Kranj / torek, 7. april 2015 / 12:52

Trkljali so pirhe po grabljah

Tradicionalno odprto prvenstvo v sekanju pirhov na Kokrici na velikonočni ponedeljek je več kot tekmovanje. Je ohranjanje starih običajev, kot je valicanje oz. trkljanje, in je tudi druženje.

Nasveti / torek, 7. april 2015 / 12:51

Pirhi in potica

Velikonočni prazniki so mimo. Z velikonočnim ponedeljkom so le podaljšan vikend, saj bodo kmalu prvomajski prazniki. Velika noč je za nas obiskovanje obredov in seveda navad, ki jih vztraj...

Razvedrilo / torek, 7. april 2015 / 12:51

Jubilejni skoki v ledeno lužo

Za adrenalinsko in mokro slovo od smučarske sezone na Krvavcu je poskrbelo pestro dogajanje na jubilejni deseti družabni prireditvi Luža.