Razgledišče s klopco / Foto: Jelena Justin

Vrečka za čemaž

Tolsti vrh (1715 m) - Vzhodni vrh Kriške gore, najvišji v grebenu. Vrh s čudovitim razgledom na okoliške hribe in gorenjsko ravan.

V tistih dneh, ko vreme ni ravno najboljše, se običajno opravimo na kakšen hišni hrib. Tokrat bomo obiskali Tolsti vrh, najvišji vrh v grebenu Kriške gore, vrh, ki leži zahodno od Storžiča. Bil je dan, ko nisem bila ravno razpoložena za družbo in druženje; kam bi šla, da ne bi bilo veliko ljudi? Odločila sem se za pot, ki jo, roko na srce, še nisem prehodila, čeprav jo imam pred nosom in v bližini gore, ki mi je pogosto predstavljala poligon za trening in pridobivanje kondicije. Iz Gozda se bomo skozi Ježo povzpeli na Tolsti vrh, sestopili na Malo Poljano in se po Štajnerci vrnili nazaj v Gozd.

Zapeljemo se v vas Gozd pod Kriško goro, mimo Planinskega doma in na enem od urejenih parkirišč parkiramo. Po cesti se odpravimo proti koncu vasi, mimo obeh spomenikov NOB in zagrizemo v strm kolovoz, na vrhu katerega je razpotje. Levo gre pot proti Kriški gori, desno pa proti Tolstemu vrhu in veliki Poljani. Nadaljujemo desno, proti vzhodu, še vedno po kolovozu, ki se ves čas vztrajno dviguje. Prečimo gozdno pobočje, kjer, trenutno, raste ogromno čemaža, ki ga že od daleč izda vonj po česnu. Kolovoz postane širši, brez strmine, a tik preden začne izgubljati na višini, nas možic na desni strani in markacija na levi strani opozorita, da moramo stopiti na strmo gozdno pešpot, ki jo v spodnjem delu napoveduje celo nekaj improviziranih stopničk. Strmina narašča, še vedno prečimo pobočje. Pot nas pripelje do razglednih travnatih pobočij, ki jih prečimo. V tem delu poti je potrebna previdnost, saj je v dežju nevarnost zdrsa. Strmina sčasoma popusti. Smo pri razgledni klopci, ki ponuja nekaj počitka, da se nadihamo. Opazimo tudi spominsko znamenje.

Spet prečimo travnato pobočje, v gozdu pa nas čaka razpotje. Pot skozi Ježo gre levo strmo navzgor, pot, ki gre naravnost, je pa pot naše vrnitve. V okljukih se strmo dvignemo skozi gozd, sledi pas poti po koreninah, nato pa pridemo na travnat greben, kjer pot zavije rahlo levo. Kmalu se nam z desne smeri priključi pot z Male Poljane, pot, po kateri bomo sestopali. Nadaljujemo proti Tolstemu vrhu, še vedno po precej strmi poti, ki nas pripelje na vršno pobočje gore. Vrh dosežemo v nekaj minutah. Do vrha smo iz Gozda potrebovali 2 uri, 2 uri in pol.

Tolsti vrh nam postreže z lepim razgledom; na zahodu se pred nami razprostre greben proti Kriški gori, zadaj je venec Julijskih Alp, severozahodno so Karavanke s Stolom in Vrtačo, vidi se dolgi greben Košute, na vzhodu pa je skoraj v našem naročju Storžič.

S Tolstega vrha sestopimo po poti vzpona do razpotja, kjer zavijemo levo proti Mali Poljani. Pot se strmo spušča proti vznožju hriba in nas po kolovozni poti pripelje do Male Poljane. Zavijemo na spodnjo kolovozno pot, imenovano Štajnerca, ki vodi nazaj do Gozda. Začetni del poti vodi skozi gozd, nato pa zavije na razgledna južna travnata pobočja, kjer je potrebna previdnost, zaradi možnosti zdrsa. Mimo razgledišča, kjer je Ančkina klopca, naletimo na prva varovala, ki poskrbijo za dodatno varnost na treh bolj kritičnih točkah. Lepo speljana pot se pri razcepu, kjer smo prej zavili proti Tolstemu vrhu, priključi poti, po kateri smo se prej vzpenjali. Sestopamo precej strmo, še z druge strani prečimo prej prehojene travnike in se kmalu znajdemo na kolovozni poti, ki nas bo popeljala do Gozda. Trenutno je v gozdu polno čemaža, zato ne pozabite na kakšno vrečko, da si ga boste nabrali za juho, za na solato, za skutni namaz. Možnosti za uporabo je ogromno.

Trajanje: 4 ure in 30 minut

Šenčur / sobota, 20. april 2013 / 07:00

Višja cena samo za občino

Podražitev pomoči na domu uporabnikov v Šenčurju ne bo udarila po žepih, saj jo bo v celoti "pokrila" občina, ki bo tako subvencionirala že slabe tri četrtine cene.

Kultura / torek, 5. avgust 2014 / 16:27

Blejski etno ritmi

Pretekli konec tedna so z začetkom 24. Okarina etno festivala Bled preplavili zvoki etno glasbe. V okviru festivala so se na Blejskem gradu že predstavili trije svetovno priznani izvajalci etno glasbe...

Kronika / torek, 5. avgust 2014 / 13:32

Veslač je utonil

V soboto zvečer se je na Savi Bohinjki pod vasjo Selo v občini Bled prevrnil veslač s kanujem.

Šport / torek, 5. avgust 2014 / 13:29

Sara Isaković končala kariero

Naša najuspešnejša plavalka, ki je največji uspeh dosegla, ko je na olimpijskih igrah osvojila srebrno kolajno, je sporočila, da je končala svojo športno pot.

Gorenjska / torek, 5. avgust 2014 / 13:18

V spomin: Mihael Rezar (1940–2014)

Na vroč julijski popoldan smo pokopali Mihaela Rezarja iz Radovljice, nekdanjega direktorja blejske Špecerije. Rojen je bil 12. decembra 1940 v Vrbnjah pri Brčineku. Bil je najmlajši otrok...

Kamnik / torek, 5. avgust 2014 / 13:15

Zapora cest v Tunjicah in Stranjah

Kamnik – Zaradi gradnje kanalizacije bo do 1. septembra veljala zapora ceste Tunjiška Mlaka–Mlaka pri Komendi–Gmajnica, in sicer na odseku Tunjiške ceste in Košiš ter Levstikove ulice. Obvoz je sko...