Ko pregledate motor, se lahko posvetite tudi svoji telesni pripravljenosti in opremi. Pri tem dajte prednost funkcionalnosti, zaščiti in kondiciji - šele na koncu naj pride čisti estetski vtis. Ta je namreč lahko tudi obratno sorazmeren z varnostjo, ki jo zagotavlja oprema.

Varnost je vedno pred užitki

Da bo sezona prijetnejša, so opozorila vedno dobrodošla.

Jasno je, da je treba na sezono pripraviti vse komponente – motocikel, opremo in še posebej voznika. Če bo le ena od teh slabo pripravljena, se lahko poveča tveganje za nezgodo.

Prav tako kot pred vsako vožnjo je treba še posebej pred prvo vožnjo z motociklom preveriti stanje te užitkarske naprave. V kakšnem stanju so pnevmatike, ali je profil dovolj globok in ali pnevmatike niso že starejše od treh let – v tem primeru jih je priporočljivo menjati, tudi če imajo še dovolj »mesa«, saj je od dobrega stika motocikla s tlemi odvisno naše življenje. Seveda mora biti tudi zračni tlak v njih tak, kot je predviden za varno vožnjo z motociklom – podatek najdete na okvirju motocikla ali v navodilih za uporabo. Preveriti je treba še debelino zavornih oblog, morda očistiti zavorne diske, pa pregledati vse pletenice, da niso kje natrgane, in ali morda hidravlične cevke, ki skrbijo za proženje zavor ter sklopke ne puščajo hidravlične tekočine.

Naslednja pomembna točka je električni sistem – po dolgem stanju čez zimo se je akumulator lahko izpraznil, včasih pa celo odpove v celoti, odvisno pač, katero znamko ste privoščili svojemu konjičku in ali ste ga pred zimo odmontirali in ga priklopili na vzdrževalni polnilnik. Posebno pozornost namenite delovanju svetil, merilnikov in indikatorjev, potovalnega računalnika in navigacijskega sistema ter sistema ABS, če ga vaš motocikel ima. Če znate, preverite tudi vžigalne svečke.

Nato vas mora zanimati stanje olja v motorju, ali ga je dovolj, še posebej pa pomislite tudi, kdaj ste ga nazadnje menjali. Marsikdo svetuje menjavo olja in oljnega filtra ob začetku sezone, še bolj pametno pa je, če servis, ki vključuje menjavo olja, opravite ob koncu sezone, da se vsa motorna umazanija ne nabira v motorju. Preglejte okvir motocikla in motor, ali kje kaj po nepotrebnem ne pušča, morda se je na tleh pojavil kak masten madež – v tem primeru je smotrno ugotoviti, kje in kaj curlja. Preverite tudi zračni filter, če ga znate – v njem se čez zimo lahko naseli kakšna živalica.

Sledi naj mehanski pregled motocikla – ali se gibljivi deli premikajo gladko, morda je treba gibljive dele ročic za upravljanje na krmilu in stopalk za proženje zavore in menjalnika podmazati.

Preverite napetost verige, jo po potrebi očistite in namažite. Pri tem pazite, da si ne pobrizgate maziva na pnevmatiko, saj lahko to povzroči neželen zdrs. Preizkusite, ali vzmetenje deluje, kot mora – če oddaja čudne zvoke, ali če je preveč mehko, je morda potreben servis.

Če ste takih opravil vajeni, potem tudi sami dobro veste, katera sredstva boste pri teh opravilih uporabili – če pa takih opravil niste vešči, je vaš motocikel vedno najbolj varno zaupati v roke izkušenemu mehaniku. Le tako boste vedeli, da niste kje uporabili napačnih tekočin ali maziva, česa pozabili pritegniti, morda spregledali kakšne malenkosti.

Nikoli ne škodi preveriti tudi, ali se je kateri od vijakov odvil – presenečeni boste, kje in kateri vijaki lahko spustijo svoj prijem. Serviserji vam jih lahko zalepijo z lepilom, navdušenci znajo to tudi sami.

Seveda pa ne pozabite preveriti tudi opreme – ali čelada deluje pravilno, ali še dobro tesni, kako je z zračniki? Kombinezon si oblecite, da ugotovite, ali se je kaj »skrčil«. Usnjena oprema je vsaj enkrat na sezono vesela temeljitega čiščenja in globinskega vtiranja s kremo za usnje ali kar s kremo nivea.

In kar je najpomembneje – poskrbite za voznika, torej zase. Obudite spomine na vse nenavadne situacije na cesti. Če ste čez zimo bolj počivali, obiščite fitnes, izboljšajte gibčnost, moč in splošno telesno kondicijo. Skušajte ugotoviti, kje ste ga lani biksali in morda sprejmite sklep, da boste to sezono vozili še bolj varno, še bolj previdno in še bolj zadovoljno.

Motocikel je treba pred začetkom sezone temeljito pregledati in po potrebi poservisirati. Previdnostni obisk pri mehaniku ni nikoli odveč.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / petek, 5. maj 2017 / 06:00

Gorenjski glas, št. 36

Gorenjski glas, 5. maj 2017, št. 36

Objavljeno na isti dan


GG Plus / nedelja, 8. julij 2018 / 21:28

Boginje v Prešernovem mestu

Več desetletij se v Kranju vzpostavlja tradicija sodelovanja z vrhunskimi slovenskimi umetniki. Letošnje poletje bo še posebej zanimivo. Druženje s Prešernovimi nagrajenci bo spremljala razstava Ma...

GG Plus / nedelja, 8. julij 2018 / 21:22

Z menoj na izlet

»Kontroverzni Leon Rupnik (1880–1946) gotovo ne more biti razlog, da bi se množice pohodnikov kakor pri kakšni Jurčičevi ali Levstikovi podale po njegovi poti, sploh pa vojaška obrambna linija, ki...

Zanimivosti / nedelja, 8. julij 2018 / 21:19

Olepšane bale

Podobo opuščenega kozolca tematsko lepo dopolnjuje pričujoči simpatičen razgled na bali sena, ki so v zadnjem obdobju zaradi svoje enostavne praktične uporabe domala povsem izpodrinile ter nadomest...

Zanimivosti / nedelja, 8. julij 2018 / 21:19

Kozolci nekoč in danes

Kozolci vsem našim pokrajinam, tudi Gorenjski, dajejo značilno podobo in tako predstavljajo pomemben del slovenske etnične kulturne krajine. So eden izmed zaščitnih znakov naše identitete ter kultu...

GG Plus / nedelja, 8. julij 2018 / 21:16

Bilečanci v vojni za Slovenijo

Teritorialna obramba Slovenije bo novembra praznovala 50. obletnico ustanovitve. Kdo ji je poveljeval v vojni za Slovenijo leta 1991? Na to vprašanje v svoji najnovejši knjigi odgovarja upokojeni brig...