Lahko se zatakne pri delitvi premoženja
Zavod za zdravstveno varstvo Kranj naj ostane samostojni pravni subjekt na Gorenjskem, pravijo župani. O tem, da bi gorenjske občine za ceno ohranitve samostojnosti prevzele določene finančne obveznosti, pa so v izjavah previdnejši.
Kranj - Na marčevski seji Sveta gorenjske regije so se župani oziroma predstavniki gorenjskih občin s pooblastilom župana seznanili s pobudo za ustanovitev javnega zavoda za področje javnega zdravja. Novela zakona o zdravstveni dejavnosti namreč predvideva ukinitev zavodov za zdravstveno varstvo, namesto tega združuje devet regionalnih zavodov za zdravstveno varstvo in Inštitut za varovanje zdravja v dva nova javna zdravstvena zavoda: v Nacionalni inštitut za javno zdravje in Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano. Direktorica Zavoda za zdravstveno varstvo (ZZV) Kranj Irena Grmek Košnik je poudarila, da želijo ohraniti regijsko organiziranost javnega zdravja in samostojnost, zato je ob tej priložnosti tudi predstavila pobudo za ustanovitev javnega zavoda za področje javnega zdravja. Kranjski župan Mohor Bogataj, predsednik Sveta gorenjske regije, je poudaril, da je ZZV Kranj s svojim delovanjem močno vpet v regijo. Temeljna dejavnost ZZV Kranj je preventivna, usmerjena v varovanje, krepitev in ohranjanje zdravja vseh prebivalcev Gorenjske, imajo tudi tri strokovno močne laboratorije s sodobno in moderno opremo in številne partnerje (bolnišnice, Osnovno zdravstvo Gorenjske, industrijo …). Irena Grmek Košnik je še poudarila, da poslujejo pozitivno.
Vseh osemnajst gorenjskih občin podpira, da ZZV Kranj ostane samostojni pravni subjekt – javni zdravstveni zavod na območju Gorenjske. Takšen je bil sklep seje. Prisotni so se zavezali, da bo Svet gorenjske regije ta sklep predstavil na Skupnosti občin Slovenije in da bodo o tem obvestili tudi druge Regionalne razvojne agencije v Sloveniji. Tržiški župan Borut Sajovic kljub temu v določenem delu ostaja previden, kot je pojasnil: »Občine in regija moramo biti zelo previdni pri takih ustanovitvah, ker s tem avtomatsko prevzemamo tudi določene finančne obveznosti. Do ustanovitve je še dolga pravna pot, treba bi bilo spremeniti nekaj zakonodaje in preveriti, če je izločitev dela zavoda iz sistema sploh možna. Zanimivo bi bilo tudi odgovoriti na vprašanje, ali so dosedanji lastniki pripravljeni prenesti njihovo dosedanje premoženje na občine kar tako. Ključno pa je, ali Gorenjci zadevo znamo centralizirati in poenotiti, ali bomo iste stvari delali v bolnišnicah, zavodih in mogoče še kje. Poigravam se tudi z mislijo, če ne bi problem najbolje rešil kar trg s ponudbo in povpraševanjem sam. Možno bi bilo ta del, če je res tako dragocen, priključiti Osnovnemu zdravstvu Gorenjske. Predvsem pa se moramo župani prej posvetovati še z občinskimi sveti, oni bodo odločili.«