Najbolj prepoznavni komplet bobnov lanskega poletja. Nagrajeni oglasni plakat za Jazz kamp Kranj 2012. (Foto: Publicis)

Proste roke in možgani

Plakat Naj živi improvizacija, s katerim je bil oglaševan lanski Jazz kamp Kranj, je pred dnevi prejel nagrado za dosežke v zunanjem oglaševanju Outstanding 2012.

Oglasna akcija za Jazz kamp Kranj s plakatom Naj živi improvizacija si je v konkurenci 165 plakatov lani objavljenih v Sloveniji prislužila prvo nagrado na natečaju Outstanding. Gre za nagrado, ki jo za dosežke v zunanjem oglaševanju podeljuje podjetje Europlakat, naš največji ponudnik zunanjih oglasnih površin. Za razliko od klasičnih oglaševalskih festivalov, na katere ustvarjalci svoja dela prijavijo, tu presežke poiščejo na ulici med resničnimi deli oglaševalske industrije. Žirija pregleda vsa dela, ki so bila v koledarskem letu objavljena na enem od zunanjih medijev. Letošnja žirija je v petih tekmovalnih kategorijah ocenila več kot 500 del. Plakat Jazz kamp 2012 je zmagal v kategoriji Obveščanje in ozaveščanje.

»Letos smo v žiriji izpostavili tri kriterije. Poleg kreativne presežnosti še relevanco do medija in odgovornost do javnega prostora v odnosu do estetske, oblikovne in izvedbene vrednosti del. Zmagovale so rešitve, ki so preproste, a presenetljive, ki delujejo hitro in izzovejo reakcijo pri ljudeh,« je povedal Mitja Petrovič in o nagrajenem plakatu dodal: »Ti principi vrednotenja so veljali tudi v kategoriji, v kateri je tekmoval »Jazz kamp«. Konkurenca je bila močna, saj gre za oblikovalsko verjetno najmočnejšo kategorijo, v kateri najdemo tudi plakate za glasbene, festivalske, filmske in gledališke dogodke.«

Pod oglasno akcijo so se podpisali: kreativni direktor Gal Erbežnik, art direktor Kristijan Andoljšek, oblikovalec Primož Kos, tekstopisec Robert Bohinec, celotni projekt pa sta vodila Urška Ilc in Jernej Lipar. »Do zmagovalcev žirija pride s tajnim glasovanjem in je izbor na koncu stvar matematike. Plakatu je pet od šestih članov žirije dalo najvišjo oceno 10, pri čemer se je Mitja Petrovič, kreativni predsednik in partner agencije Publicis, tudi predsednik letošnje žirije, glasovanja vzdržal,« je povedala Urška Ilc.

In kaj so avtorji z oglasom (na fotografiji) želeli povedati? Kot je dejal tekstopisec Robert Bohinec, so se soočali s problemom, da ljudje še vedno zaznavajo jazz kot nekaj zahtevnega, nepoznanega in dolgočasnega. Zato so si postavili vprašanje: »Kaj je jazz?« Wikipedia pravi, da ga je težko definirati, a je improvizacija zagotovo ena njegovih ključnih prvin. Kampanje so se lotili tako, da so improvizacijo predstavili na ljudem zanimiv način. »Na sredino Prešernove ulice v Kranju smo postavili klavir in s skritim jazz bandom čakali na prvega mimoidočega, ki si bo upal pritisniti na njegove tipke. Ko jih je ta pritisnil, je band začel z improviziranim igranjem in priredil pravo atrakcijo za radovedne oči in ušesa mimoidočih …«

Bobni na plakatu so pravzaprav različno velike konzerve na drobnih žičkah. Kako je nastal ta unikatni komplet bobnov? »Ker ne delamo nikoli nič na pol, smo tudi sami v slogu jazza dosledno improvizirali,« odgovarja art direktor Kristijan Andoljšek in v duhovitem tonu nadaljuje: »Sanjalo se mi ni, kaj točno potrebujem, zato sem nabavil goro pločevink s hrano ter mnogo preveč metrov žice. Na improvizirani delovni mizi sem začel odpirati pločevinke, hrano pa sem stresal na različne krožnike. Luknjal sem pločevinke in zvijal žičke s kleščami. Po treh urah so bili bobni izdelani. Tudi pri fotografiranju sem nalašč sledil improvizaciji. Bobne sem osvetlil z delovnimi lučkami, ki sem jih nabral po pisarnah na Publicisu. Od doma sem privlekel še amaterski fotoaparat, ki je dober samo za na morje, in posnel še fotografijo za oglase. Bobni so še vedno pri nas v pisarni, na njih se da celo igrati. Takih projektov bi si želel še več. Imeli smo proste roke in proste možgane. Ob vseh norih rokih in zahtevah naročnikov je danes v oglaševanju to prava poslastica za kreativce.«

V agenciji Publicis oglase za Jazz kamp oblikujejo že šesto leto. »Krasno je sodelovati z naročnikom, ki tako zaupa naši strokovnosti in omogoča, da uresničimo svoj kreativni potencial,« je mnenja Urška Ilc, ki je prepričana, da se sad sodelovanja odraža tudi v večji prepoznavnosti festivala tako med sponzorji kot splošno javnostjo ali povedano drugače, v porastu števila obiskovalcev in ugleda festivala.« S tem se strinja tudi Grega Grašič, ki skupaj z bratom Primožem in sodelavci v podjetju Gramus organizira vsakoletni Jazz kamp: »Odkar za vizualno podobo skrbi ekipa iz Publicisa, ima Jazz kamp tudi premišljeno in prepoznavno celostno podobo. Tako organizatorji kot publika ali moji naključni znanci in mimoidoči v Kranju se vsako leto sprašujemo, kaj bo pa letos na plakatu? Publicis vsekakor pomembno pripomore k odmevnosti in prepoznavnosti Jazz kampa Kranj.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / torek, 7. julij 2020 / 10:58

Pisarna zavoda za kulturno dediščino

Škofja Loka – V Škofji Loki ponovno tedensko deluje lokalna pisarna Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije. Občina Škofja Loka in ZVKDS, območna enota Ljubljana, sta sklenila dogovor o kont...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / petek, 13. oktober 2006 / 06:00

Sedmica: Nasilni Tržičan

Minutko pred dvanajsto, se pravi, tik pred lokalnimi volitvami, se je tržiški župan Pavle Rupar ujel v lastno past. Ko je bil v pasti, pa je korenjak pred vso slovensko javnostjo tako zm...

GG Plus / petek, 13. oktober 2006 / 06:00

Med sosedi

Slovenci na Koroškem so pretekli teden izgubili velikega zagovornika in prijatelja med nemško govorečimi Korošci, Hansa Simo, nekdanjega koroškega deželnega glavarja. Umrl je v ce...

GG Plus / petek, 13. oktober 2006 / 06:00

Tako kot smo bili vajeni

Prmejduš, kaj bova pa sedaj?! je zaklel.

GG Plus / petek, 13. oktober 2006 / 06:00

Iz starih časov: Hudič polhe pase

Katere živali je premogla Vojvodina Kranjska v Valvasorjevem času? Najprej »raznovrstne četveronožce«. »Kranjska ima najbolj znane živali kakor druge evropske dežele, tako konje, govedo,...

GG Plus / petek, 13. oktober 2006 / 06:00

Računalnik in jaz: Naključja številk

Danes je petek, pa še trinajstega smo. Za povrh je še moj prispevek trinajsti po vrsti. Splet naključij ali le igra števil? Kakorkoli že. Petek trinajstega slovi po nesrečnem dnevu, prav...