Najbolj prepoznavni komplet bobnov lanskega poletja. Nagrajeni oglasni plakat za Jazz kamp Kranj 2012. (Foto: Publicis)

Proste roke in možgani

Plakat Naj živi improvizacija, s katerim je bil oglaševan lanski Jazz kamp Kranj, je pred dnevi prejel nagrado za dosežke v zunanjem oglaševanju Outstanding 2012.

Oglasna akcija za Jazz kamp Kranj s plakatom Naj živi improvizacija si je v konkurenci 165 plakatov lani objavljenih v Sloveniji prislužila prvo nagrado na natečaju Outstanding. Gre za nagrado, ki jo za dosežke v zunanjem oglaševanju podeljuje podjetje Europlakat, naš največji ponudnik zunanjih oglasnih površin. Za razliko od klasičnih oglaševalskih festivalov, na katere ustvarjalci svoja dela prijavijo, tu presežke poiščejo na ulici med resničnimi deli oglaševalske industrije. Žirija pregleda vsa dela, ki so bila v koledarskem letu objavljena na enem od zunanjih medijev. Letošnja žirija je v petih tekmovalnih kategorijah ocenila več kot 500 del. Plakat Jazz kamp 2012 je zmagal v kategoriji Obveščanje in ozaveščanje.

»Letos smo v žiriji izpostavili tri kriterije. Poleg kreativne presežnosti še relevanco do medija in odgovornost do javnega prostora v odnosu do estetske, oblikovne in izvedbene vrednosti del. Zmagovale so rešitve, ki so preproste, a presenetljive, ki delujejo hitro in izzovejo reakcijo pri ljudeh,« je povedal Mitja Petrovič in o nagrajenem plakatu dodal: »Ti principi vrednotenja so veljali tudi v kategoriji, v kateri je tekmoval »Jazz kamp«. Konkurenca je bila močna, saj gre za oblikovalsko verjetno najmočnejšo kategorijo, v kateri najdemo tudi plakate za glasbene, festivalske, filmske in gledališke dogodke.«

Pod oglasno akcijo so se podpisali: kreativni direktor Gal Erbežnik, art direktor Kristijan Andoljšek, oblikovalec Primož Kos, tekstopisec Robert Bohinec, celotni projekt pa sta vodila Urška Ilc in Jernej Lipar. »Do zmagovalcev žirija pride s tajnim glasovanjem in je izbor na koncu stvar matematike. Plakatu je pet od šestih članov žirije dalo najvišjo oceno 10, pri čemer se je Mitja Petrovič, kreativni predsednik in partner agencije Publicis, tudi predsednik letošnje žirije, glasovanja vzdržal,« je povedala Urška Ilc.

In kaj so avtorji z oglasom (na fotografiji) želeli povedati? Kot je dejal tekstopisec Robert Bohinec, so se soočali s problemom, da ljudje še vedno zaznavajo jazz kot nekaj zahtevnega, nepoznanega in dolgočasnega. Zato so si postavili vprašanje: »Kaj je jazz?« Wikipedia pravi, da ga je težko definirati, a je improvizacija zagotovo ena njegovih ključnih prvin. Kampanje so se lotili tako, da so improvizacijo predstavili na ljudem zanimiv način. »Na sredino Prešernove ulice v Kranju smo postavili klavir in s skritim jazz bandom čakali na prvega mimoidočega, ki si bo upal pritisniti na njegove tipke. Ko jih je ta pritisnil, je band začel z improviziranim igranjem in priredil pravo atrakcijo za radovedne oči in ušesa mimoidočih …«

Bobni na plakatu so pravzaprav različno velike konzerve na drobnih žičkah. Kako je nastal ta unikatni komplet bobnov? »Ker ne delamo nikoli nič na pol, smo tudi sami v slogu jazza dosledno improvizirali,« odgovarja art direktor Kristijan Andoljšek in v duhovitem tonu nadaljuje: »Sanjalo se mi ni, kaj točno potrebujem, zato sem nabavil goro pločevink s hrano ter mnogo preveč metrov žice. Na improvizirani delovni mizi sem začel odpirati pločevinke, hrano pa sem stresal na različne krožnike. Luknjal sem pločevinke in zvijal žičke s kleščami. Po treh urah so bili bobni izdelani. Tudi pri fotografiranju sem nalašč sledil improvizaciji. Bobne sem osvetlil z delovnimi lučkami, ki sem jih nabral po pisarnah na Publicisu. Od doma sem privlekel še amaterski fotoaparat, ki je dober samo za na morje, in posnel še fotografijo za oglase. Bobni so še vedno pri nas v pisarni, na njih se da celo igrati. Takih projektov bi si želel še več. Imeli smo proste roke in proste možgane. Ob vseh norih rokih in zahtevah naročnikov je danes v oglaševanju to prava poslastica za kreativce.«

V agenciji Publicis oglase za Jazz kamp oblikujejo že šesto leto. »Krasno je sodelovati z naročnikom, ki tako zaupa naši strokovnosti in omogoča, da uresničimo svoj kreativni potencial,« je mnenja Urška Ilc, ki je prepričana, da se sad sodelovanja odraža tudi v večji prepoznavnosti festivala tako med sponzorji kot splošno javnostjo ali povedano drugače, v porastu števila obiskovalcev in ugleda festivala.« S tem se strinja tudi Grega Grašič, ki skupaj z bratom Primožem in sodelavci v podjetju Gramus organizira vsakoletni Jazz kamp: »Odkar za vizualno podobo skrbi ekipa iz Publicisa, ima Jazz kamp tudi premišljeno in prepoznavno celostno podobo. Tako organizatorji kot publika ali moji naključni znanci in mimoidoči v Kranju se vsako leto sprašujemo, kaj bo pa letos na plakatu? Publicis vsekakor pomembno pripomore k odmevnosti in prepoznavnosti Jazz kampa Kranj.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Avtomobilizem / torek, 23. december 2008 / 07:00

Veliko zanimanja za navigatorje

Pri Garminu za prihodnje leto napovedujejo nove in izboljšane naprave.

Objavljeno na isti dan


Železniki / sreda, 10. junij 2020 / 16:32

Skozi Dolenjo vas z več kot sto kilometri na uro

Železniki – Železnikarski občinski svetniki so se na zadnji seji seznanili s poročilom Medobčinskega inšpektorata in redarstva (MIR) občin Bled, Bohinj in Železniki o lanskem delu v njihovi občini....

Rekreacija / sreda, 10. junij 2020 / 16:32

S kolesom po Sloveniji, 2. del

Na Čatežu ob Savi, katerega ime izvira iz bajeslovnega bitja čatež, ki je pol človek in pol kozel, se reka Krka izliva v Savo. Ob reki Krki sem se odpravil proti Novemu mestu, in ker je pot ravna i...

Gorenjska / sreda, 10. junij 2020 / 16:31

Pediatri povsod ne dežurajo

Po Sloveniji je le v večjih zdravstvenih domovih organizirano dežurstvo pediatrov. Kot je pojasnil strokovni direktor Osnovnega zdravstva Gorenjske in direktor Zdravstvenega doma Škofja Loka prim....

Kronika / sreda, 10. junij 2020 / 16:30

Poškodovala sta se pri delu

Cerklje, Dražgoše – Minuli konec tedna so policisti obravnavali dve nesreči pri delu. V petek opoldan je delavca pri delu na ostrešju v Zalogu pri Cerkljah huje poškodoval lesen tram. V bolnišnico...

Gospodarstvo / sreda, 10. junij 2020 / 16:30

Odkupne cene mleka

Kranj – Po podatkih Agencije RS za kmetijske trge in razvoj podeželja so mlekarne aprila za mleko, dostavljeno v mlekarno ter s 3,7 odstotka maščobe in 3,15 odstotka beljakovin, plačale v povprečju...