Optimizacija po vzhodnjaško

Test: Kia Optima 1.7 CRDi TX Vision A/T

Ko je nastajala največja limuzina južnokorejske Kie, so razvojniki začeli s praznim listom, bolje rečeno s praznim računalniškim zaslonom. Za avtomobil, ki bi lahko resno pomešal karte tudi v srednjem razredu, se namreč niso mogli ozreti na dediščino, ampak zgolj na konkurenco. In ko je prišla Optima na ceste, je požela aplavz.

Zunanjost, ki je nastala pod taktirko veščega oblikovalskega šefa Petra Schreyerja, je dovolj drzna, da Optima na cesti ne ostane neopažena, dovolj elegantna, da se lahko kosa tudi z limuzinami bolj zvenečih avtomobilskih imen, in dovolj drugačna od konfekcijskih izdelkov v tem velikostnem razredu. Spredaj jo zaznamujejo agresivna maska hladilnika, ki se nadaljuje v mišičast pokrov motorja, in veliko vetrobransko steklo, na straneh v športne bočne linije in nato v skoraj kupejevsko prirezan zadek z vpadljivimi lučmi, ki učinkovito razbijajo pločevinasto monotonost. Morda Optima vzbuja tudi športno poželjivost, vendar je vendarle limuzina, ki s svojo velikostjo obljublja predvsem udobje.

In glede prostornosti je ta avtomobil res izdaten, pri čemer zadnji del potniške kabine nič ne zaostaja za sprednjim. Voznikov sedež razvaja z ogrevanjem in hlajenjem, tudi vsi ostali potniki imajo pod seboj ogrevano sedežno površino. Zadnja klop ne bi dobila nagrade za udobje, prtljažnik pa s svojo prostornino sega nad povprečje v tem razredu.

Za volanom se morda za nekaj trenutkov zazdi, da je armaturna plošča s številnimi stikali in lučkami nekoliko preveč načičkana, vendar to ne more zasenčiti uporabne vrednosti vseh asistenčnih sistemov, ki jih premore ta avtomobil v izvedbi z najvišjim nivojem opreme, vključno z ogrevanjem volanskega obroča, vgrajeno navigacijo, opozorilnikom za nenamerno menjavo voznega pasu, samodejnim parkirnim sistemom in tako naprej. Merilniki so z dvobarvno grafiko domišljeno pregledni, za privajanje na stikala si je treba vzeti nekaj časa.

Pri motorjih žal ni velike izbire, prevladuje 1,7-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki se sicer ponaša z okoljsko sprejemljivostjo, med vožnjo pa bi mu dobro delo nekaj dodatne moči. Sprva se oglasi dokaj glasno, a ko doseže delovno temperaturo in na relacijskih vožnjah, se precej umiri. Kljub temu ostaja priokus podhranjenosti, saj je avtomobil nenazadnje dokaj težak. V kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom mu je mogoče ukazovati tudi z vzvodoma na volanskem obroču.

Podvozje je naravnano predvsem na udobje, kar pomeni, da se na cestne grbine odziva dokaj mehko, sem in tja na kakšno krajšo tudi nekoliko bolj grobo. Bolj dinamični vozniki na volanu pogrešajo natančnejše informacije o stiku koles z vozno podlago, drugih večjih zamer pa pri Optimi ni.

Kakšna je vrednost avtomobila, nenazadnje odloča cena in pri Optimi je ta v zelo dobrem sorazmerju, zlasti upoštevaje lastnosti in količino opreme.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,845, š. 1,830, v. 1,455 m, medosje 2,795 m

Prostornina prtljažnika: 505 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1581/2050

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1685 ccm

Največja moč pri v/min: 100 kW/136 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 330 Nm pri 2000-2500

Najvišja hitrost: 197 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 11,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 4.9/7,9/6,0 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 158 (Euro V)

Maloprodajna cena: 32.990 EUR

Uvoznik: KMAG, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / četrtek, 10. junij 2021 / 08:42

Venci k spomenikom padlih garibaldincev

Sv. Lenart – Zadnjo majsko soboto je v Rovtu in Sv. Lenartu potekala spominska slovesnost v počastitev spomina na 28 padlih garibaldincev brigade Antonio Gramsci, ki se je je običajno udeležila tud...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / torek, 13. november 2012 / 07:00

Danes na planetu

Eni pravijo, da treh informativnih oddaj res ne rabimo, spet drugi so komaj čakali, da so spremljali prvi Danes in oddajo pograjali oziroma pohvalili.

Avtomobilizem / torek, 13. november 2012 / 07:00

Peugeot 301 med nizkocenovniki

Pri Peugeotu postavljajo na ceste novo nizkocenovno limuzino z oznako 301. Avtomobil v dolžino meri 4,40 metra, ima prostorno potniško kabino in v zadku 506-litrski prtljažnik. Osnovni motor je 1...

GG Plus / torek, 13. november 2012 / 07:00

Izplačilo subvencij

Kranj - Agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja je ob koncu oktobra izdala prve odločbe za izplačilo izravnalnih plačil za območja z omejenimi možnostmi za kmetijstvo (OMD)....

GG Plus / torek, 13. november 2012 / 07:00

Mešetar

Tržne cene govejega mesa Agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja pripravlja tudi tržno poročilo za goveje meso. Poglejmo, kakšne so bile cene v tednu med 29. oktobrom...

Prosti čas / torek, 13. november 2012 / 07:00

Ljudske pesmi s pridihom morja

V Baročni dvorani Radovljiške graščine je v soboto nastopil priznani oktet LIP Bled. Koncert so popestrile tudi posebne gostje z Laškega, ženska vokalna skupina Vodomke. Baročna dvorana bo ta teden go...