Optimizacija po vzhodnjaško

Test: Kia Optima 1.7 CRDi TX Vision A/T

Ko je nastajala največja limuzina južnokorejske Kie, so razvojniki začeli s praznim listom, bolje rečeno s praznim računalniškim zaslonom. Za avtomobil, ki bi lahko resno pomešal karte tudi v srednjem razredu, se namreč niso mogli ozreti na dediščino, ampak zgolj na konkurenco. In ko je prišla Optima na ceste, je požela aplavz.

Zunanjost, ki je nastala pod taktirko veščega oblikovalskega šefa Petra Schreyerja, je dovolj drzna, da Optima na cesti ne ostane neopažena, dovolj elegantna, da se lahko kosa tudi z limuzinami bolj zvenečih avtomobilskih imen, in dovolj drugačna od konfekcijskih izdelkov v tem velikostnem razredu. Spredaj jo zaznamujejo agresivna maska hladilnika, ki se nadaljuje v mišičast pokrov motorja, in veliko vetrobransko steklo, na straneh v športne bočne linije in nato v skoraj kupejevsko prirezan zadek z vpadljivimi lučmi, ki učinkovito razbijajo pločevinasto monotonost. Morda Optima vzbuja tudi športno poželjivost, vendar je vendarle limuzina, ki s svojo velikostjo obljublja predvsem udobje.

In glede prostornosti je ta avtomobil res izdaten, pri čemer zadnji del potniške kabine nič ne zaostaja za sprednjim. Voznikov sedež razvaja z ogrevanjem in hlajenjem, tudi vsi ostali potniki imajo pod seboj ogrevano sedežno površino. Zadnja klop ne bi dobila nagrade za udobje, prtljažnik pa s svojo prostornino sega nad povprečje v tem razredu.

Za volanom se morda za nekaj trenutkov zazdi, da je armaturna plošča s številnimi stikali in lučkami nekoliko preveč načičkana, vendar to ne more zasenčiti uporabne vrednosti vseh asistenčnih sistemov, ki jih premore ta avtomobil v izvedbi z najvišjim nivojem opreme, vključno z ogrevanjem volanskega obroča, vgrajeno navigacijo, opozorilnikom za nenamerno menjavo voznega pasu, samodejnim parkirnim sistemom in tako naprej. Merilniki so z dvobarvno grafiko domišljeno pregledni, za privajanje na stikala si je treba vzeti nekaj časa.

Pri motorjih žal ni velike izbire, prevladuje 1,7-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki se sicer ponaša z okoljsko sprejemljivostjo, med vožnjo pa bi mu dobro delo nekaj dodatne moči. Sprva se oglasi dokaj glasno, a ko doseže delovno temperaturo in na relacijskih vožnjah, se precej umiri. Kljub temu ostaja priokus podhranjenosti, saj je avtomobil nenazadnje dokaj težak. V kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom mu je mogoče ukazovati tudi z vzvodoma na volanskem obroču.

Podvozje je naravnano predvsem na udobje, kar pomeni, da se na cestne grbine odziva dokaj mehko, sem in tja na kakšno krajšo tudi nekoliko bolj grobo. Bolj dinamični vozniki na volanu pogrešajo natančnejše informacije o stiku koles z vozno podlago, drugih večjih zamer pa pri Optimi ni.

Kakšna je vrednost avtomobila, nenazadnje odloča cena in pri Optimi je ta v zelo dobrem sorazmerju, zlasti upoštevaje lastnosti in količino opreme.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,845, š. 1,830, v. 1,455 m, medosje 2,795 m

Prostornina prtljažnika: 505 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1581/2050

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1685 ccm

Največja moč pri v/min: 100 kW/136 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 330 Nm pri 2000-2500

Najvišja hitrost: 197 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 11,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 4.9/7,9/6,0 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 158 (Euro V)

Maloprodajna cena: 32.990 EUR

Uvoznik: KMAG, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / sobota, 4. november 2017 / 13:53

Avdicija za film Jaz sem Frenk

V Tržiču je pred kratkim potekala avdicija za igranje statistov v filmu Jaz sem Frenk, ki ga bodo v mestu snemali med 8. novembrom in 22. decembrom. Avdicije se je udeležilo veliko ljudi.

Objavljeno na isti dan


Tržič / petek, 4. avgust 2023 / 06:00

Lekarna Tržič bo v soboto zaprta zaradi prenove

Tržič – Iz Gorenjskih lekarn so sporočili, da bo Lekarna Tržič, ki je v pritličju tržiškega zdravstvenega doma, zaradi prenove odprta danes, v petek, 4. avgusta, do 12. ure, jutri pa bo zaprta....

Tržič / petek, 4. avgust 2023 / 06:00

Zaprta sprehajalna pot do Slapa

Tržič – Priljubljena sprehajalna pot Tržič–Slap je bila v precej slabem stanju in bo predvidoma od prihodnjega tedna z vidika varnosti zaprta zaradi ureditvenih del. Z Občine Tržič pozivajo, da zap...

Tržič / petek, 4. avgust 2023 / 06:00

Kapelica pod Kofcami

Leta 1926 so na jasi pod planino Kofce zgradili in leta 1928 blagoslovili kapelico svetega Janeza Krstnika. V njej bodo vse do konca avgusta potekale nedeljske maše.

Preddvor / petek, 4. avgust 2023 / 06:00

Prva faza športnega parka zaključena

Preddvor – Maja leta 2021 je Občina Preddvor od UE Kranj pridobila gradbeno dovoljenje za športni park na zemljišču med Preddvorom in Srednjo Belo. Delo poteka po fazah in prva je zaključena. Na pr...

Gospodarstvo / petek, 4. avgust 2023 / 06:00

Investicije nameravajo povečati

Ob zadnjih neurjih je gorenjsko elektrodistribucijsko omrežje utrpelo za dvesto tisoč evrov škode. V lanskem letu pa je načrtovane prihodke elektrodistributerjev klestila predvsem interventna zakonoda...