Optimizacija po vzhodnjaško

Test: Kia Optima 1.7 CRDi TX Vision A/T

Ko je nastajala največja limuzina južnokorejske Kie, so razvojniki začeli s praznim listom, bolje rečeno s praznim računalniškim zaslonom. Za avtomobil, ki bi lahko resno pomešal karte tudi v srednjem razredu, se namreč niso mogli ozreti na dediščino, ampak zgolj na konkurenco. In ko je prišla Optima na ceste, je požela aplavz.

Zunanjost, ki je nastala pod taktirko veščega oblikovalskega šefa Petra Schreyerja, je dovolj drzna, da Optima na cesti ne ostane neopažena, dovolj elegantna, da se lahko kosa tudi z limuzinami bolj zvenečih avtomobilskih imen, in dovolj drugačna od konfekcijskih izdelkov v tem velikostnem razredu. Spredaj jo zaznamujejo agresivna maska hladilnika, ki se nadaljuje v mišičast pokrov motorja, in veliko vetrobransko steklo, na straneh v športne bočne linije in nato v skoraj kupejevsko prirezan zadek z vpadljivimi lučmi, ki učinkovito razbijajo pločevinasto monotonost. Morda Optima vzbuja tudi športno poželjivost, vendar je vendarle limuzina, ki s svojo velikostjo obljublja predvsem udobje.

In glede prostornosti je ta avtomobil res izdaten, pri čemer zadnji del potniške kabine nič ne zaostaja za sprednjim. Voznikov sedež razvaja z ogrevanjem in hlajenjem, tudi vsi ostali potniki imajo pod seboj ogrevano sedežno površino. Zadnja klop ne bi dobila nagrade za udobje, prtljažnik pa s svojo prostornino sega nad povprečje v tem razredu.

Za volanom se morda za nekaj trenutkov zazdi, da je armaturna plošča s številnimi stikali in lučkami nekoliko preveč načičkana, vendar to ne more zasenčiti uporabne vrednosti vseh asistenčnih sistemov, ki jih premore ta avtomobil v izvedbi z najvišjim nivojem opreme, vključno z ogrevanjem volanskega obroča, vgrajeno navigacijo, opozorilnikom za nenamerno menjavo voznega pasu, samodejnim parkirnim sistemom in tako naprej. Merilniki so z dvobarvno grafiko domišljeno pregledni, za privajanje na stikala si je treba vzeti nekaj časa.

Pri motorjih žal ni velike izbire, prevladuje 1,7-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki se sicer ponaša z okoljsko sprejemljivostjo, med vožnjo pa bi mu dobro delo nekaj dodatne moči. Sprva se oglasi dokaj glasno, a ko doseže delovno temperaturo in na relacijskih vožnjah, se precej umiri. Kljub temu ostaja priokus podhranjenosti, saj je avtomobil nenazadnje dokaj težak. V kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom mu je mogoče ukazovati tudi z vzvodoma na volanskem obroču.

Podvozje je naravnano predvsem na udobje, kar pomeni, da se na cestne grbine odziva dokaj mehko, sem in tja na kakšno krajšo tudi nekoliko bolj grobo. Bolj dinamični vozniki na volanu pogrešajo natančnejše informacije o stiku koles z vozno podlago, drugih večjih zamer pa pri Optimi ni.

Kakšna je vrednost avtomobila, nenazadnje odloča cena in pri Optimi je ta v zelo dobrem sorazmerju, zlasti upoštevaje lastnosti in količino opreme.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,845, š. 1,830, v. 1,455 m, medosje 2,795 m

Prostornina prtljažnika: 505 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1581/2050

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1685 ccm

Največja moč pri v/min: 100 kW/136 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 330 Nm pri 2000-2500

Najvišja hitrost: 197 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 11,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 4.9/7,9/6,0 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 158 (Euro V)

Maloprodajna cena: 32.990 EUR

Uvoznik: KMAG, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / petek, 22. februar 2008 / 07:00

Pospravili bodo razbitine

Na gori San Pietro na Korziki, kjer se je 1. decembra 1981 zgodila nesreča slovenskega letala, obrambno ministrstvo aprila in maja načrtuje pospravljanje razbitin, ki so še vedno raztresene po gori.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / petek, 22. februar 2013 / 07:00

Po moško in za moške

Vendar se okusnih dobrot in prijazne razlage o avstrijskem žganju nismo branile niti ženske. Odkar smo emancipirane, pač delujemo po principu: če je okusno za fantke, je tudi za deklice. Avtomobilski...

Kultura / petek, 22. februar 2013 / 07:00

Jeseniški fotografi v Doliku

Jesenice - Danes, v petek, 22. februarja, ob 18. uri bodo v salonu Dolik odprli fotografsko razstavo članov Fotografskega društva Jesenice. Svoja dela predstavljajo Davorin Baloh, Bog...

GG Plus / petek, 22. februar 2013 / 07:00

Kronika tedna

Sojenje nekdanji upravi Luke Koper Na okrožnem sodišču v Kopru so začeli soditi nekdanjim članom uprave Luke Koper zaradi domnevne zlorabe položa...

Splošno / petek, 22. februar 2013 / 07:00

Mineva pet let od smrti dr. Janeza Drnovška

Jutri, v soboto, 23. februarja 2013, bo minilo že pet let od smrti dr. Janeza Drnovška, nekdanjega predsednika Republike Slovenije, pred tem pa dolgoletnega predsednika LDS in v tej vlogi tudi pr...

Prosti čas / petek, 22. februar 2013 / 07:00

Da bi Božo pripovedoval tudi o slovenski kolajni!

Slovenije košarkarska vročica pred letošnjim evropskim prvenstvom sicer še ni zajela, zato pa so si na Televiziji Slovenija že začeli prizadevati, da bi se to čim prej zgodilo.