Razlike na drugi pogled
Test: Audi A4 2.0 TDIe
Pri nemškem Audiju se redko odločijo za revolucionarno preobrazbo svojih avtomobilov, zato tudi zadnja prenova modela A4 ni prinesla dramatičnih zasukov. No, vsaj na prvi pogled res ne, medtem ko je spisek sprememb kar dolg. Na zunanjosti je prenova komaj opazna, saj razen spredaj preoblikovanih žarometov, rahlo spremenjene maske hladilnika ter skoraj nevidno drugačnega odbijača in motorja pokrova ni videti kaj novega.
To v pretežni meri velja tudi v potniški kabini, kjer izstopajo kakovostni materiali in dobra izdelava. Germansko redoljubno zasnovana armaturna plošča je vozniku v zadovoljstvo, a se mora prej privaditi vseh stikal, ki so vsaj na sredinski konzoli nekoliko preveč zgoščena. Trikraki volanski obroč se dobro prilega vozniškim rokam, tudi sedež je dovolj izdatno nastavljiv, da si večina voznikov lahko nastavi pravšnji položaj. Kako je s sedenjem na zadnji klopi, je znano že iz predhodnika, torej prostora ni na pretek, čeprav A4 s 4,70 metra zunanje dolžine nikakor ne sodi med majhne limuzine.
Glavnina novosti je pravzaprav skrita očem. Pod motornim pokrovom je na novo obdelani 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki s svojo močjo ni ravno kakšen športnik, se pa predvsem v nižjih vrtljajih vrti bolj radoživo, čeprav je izgubil nekaj kilovatov moči. Naravnan je namreč predvsem na nižjo porabo goriva, ki pa se ne dokaže, in na manjše obremenjevanje okolja. To seveda pomeni, da se motor pri mirovanju samodejno zaustavi in ob speljevanju ponovno zažene, primanjkljaj moči pa se pokaže ravno takrat, ko je najmanj treba, torej pri naglem pospeševanju.
Kljub temu A4 ostaja vozno uživaški, za kar imajo največ zaslug sicer čvrsto, a vseeno še zmerno udobno podvozje, natančen volanski mehanizem in učinkovite zavore. Pri cenovni politiki še vedno velja, da je za osnovno ceno A4 še vedno dokaj oskubljen, dolgi spiski dodatne opreme pa ceno lahko dvignejo tudi za četrtino ali več.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1968 ccm
Največja moč pri v/min: 100 kW/136 KM
Najvišja hitrost: 215 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 5,2/3,7/4,2 l/100 km
Maloprodajna cena: 30.950 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana