Pogled skozi evropske oči

Test: Hyundai i30 1.4 CVVT Comfort

Južnokorejski avtomobilski mogotec Hyundai, izdelovalec že nekaj časa tudi ali predvsem evropsko všečnih avtomobilov, beleži predvsem pluse v obliki naraščanja prodajnih številk in zaslužkov. Pri tem ima znaten del zaslug od lani novi i30, avtomobil, ki resno posega med uveljavljena imena v spodnjem srednjem razredu, na čelu z evropskim prvakom nemškega porekla.

Jasno, da je neki avtomobil uspešen, mora biti najprej zunanje privlačen, saj pogosto najprej kupujejo oči. In oči evropskih kupcev so dovolj zahtevne, da so se morali Hyundaijevi oblikovalci učiti na napakah predhodnega i30, ki je bil sicer zanimiv, a za kanček premalo dodelan. Zdaj i30 govori še bolj odločno, še bolj mladostno, tudi nekoliko agresivno. V dolžino ga je več, kot se zdi na prvi pogled, tako da se mere najbolj izkažejo v notranjosti, kjer je prostorna potniška kabina in za njo še solidno velik prtljažnik.

Ob vznemirljivi zunanjosti z nosom, približanem dnu, ostro zašiljenimi žarometi, privzdignjenimi bočnimi linijami in kompaktnim zadkom z vpadljivimi lučmi se zdi notranje okolje precej umirjeno, a še zdaleč od tega, da bi bilo dolgočasno. Notranji arhitekti so sem prenesli večino tistega, kar ima večji i40. To pomeni pregledne, modro osvetljene merilnike, logično razporejena stikala, obvladljiv komunikacijski sistem in ravno prav velik volanski obroč. Plastika je dvobarvna in na solidni kakovostni ravni in tudi na splošno se zdi, da je i30 temeljito izdelan avtomobil. Za povrh je poskrbljeno tudi za priključke zunanjih podatkovnih nosilcev in brezžično povezavo s telefonom.

Od osnovnega 1,4-litrskega bencinskega motorja seveda ne gre pričakovati čudežev, že njegova na papirju napisana moč ne obeta kakšnih presežkov. Toda motor teče lahkotno in uglajeno, šele priganjanje čez razumno mejo vrtljajev povzroči moteči trušč. Štirivaljniku, ki nima pomoči prisilnega polnjenja, začne energija pojemati predvsem v daljših vzponih, a k sreči je del pogonskega sklopa tudi dobro preračunan in natančen šeststopenjski menjalnik. Poraba goriva je ob zmerni vožnji razumna, pri večji obremenitvi stopalke za plin pa se vzpne nad najvišjo tovarniško obljubljeno vrednost.

Na cesti i30 noče biti kakšen športnik, z najšibkejšim pogonskim strojem to niti ni uresničljivo. Podvozje je sicer dobro uglašeno med zanesljivost stika koles s cesto in potniško udobje, a na trenutke se vozniku vseeno zdi, da mu bo zadnji del ušel po svoje. A k sreči je to samo občutek brez resnične osnove. Za ta »greh« se i30 odkupi z natančno in lahkotno vodljivostjo.

Zdajšnja generacija i30 je torej še en Hyundaijev dokaz obračuna s preteklo miselnostjo, ko so bili njihovi avtomobili solidni, vendar preveč prežeti z instantno filozofijo. Zdaj so karte tudi v tem razredu pomešane na novo. In prav je tako.

Osnovni tehični podatki

Mere: d. 4.300, š. 1,780, v. 1,465 m, medosje 2,650 m

Prostornina prtljažnika: 378/1316 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1260/1720 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1396 ccm

Največja moč pri v/min: 73 kW/100 KM pri 5550

Največji navor pri v/min: 137 Nm pri 4200

Najvišja hitrost: 182 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 13,2 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,2/4,6/5,6 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 130 (Euro V)

Maloprodajna cena: 14.990 EUR

Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / sreda, 12. junij 2019 / 09:37

V petek so pihali v Kranju

Kranj – Kranjski policisti so v poostrenem nadzoru nad treznostjo oziroma vinjenostjo voznikov na območju Kranja ustavili več kot dvesto voznikov. Sedem jih je na alkotestu »padlo«, eden je bil pol...

Objavljeno na isti dan


Škofja Loka / petek, 6. januar 2017 / 07:00

Hiška eksperimentov gostuje v Škofji Loki

Škofja Loka – Hiša eksperimentov iz Ljubljane je vseslovenski center promocije radovednosti in kritičnega razmišljanja. Po slovenskih krajih (predvsem šolah) pa potuje kot Hiška eksperimentov. Dane...

Zanimivosti / petek, 6. januar 2017 / 20:44

Nedelja za Dražgoše

V nedeljo bo spet vsakoletna tradicionalna prireditev v Dražgošah. V spomin na boj Cankarjevega bataljona z okupatorjem, padle borce in poboj domačinov ter požig vasi kot maščevalnega ukre...

Gorenja vas-Poljane / petek, 6. januar 2017 / 12:50

Višje cene programov predšolske vzgoje

Gorenja vas – V občini Gorenja vas - Poljane so po potrditvi na občinskem svetu s prvim decembrom začele veljati višje cene programov predšolske vzgoje. Cene so po besedah direktorice občinske upra...

Šenčur / petek, 6. januar 2017 / 12:49

Delavnica o razvojni strategiji

Šenčur – Tudi v občini Šenčur nastaja strategija trajnostnega razvoja do leta 2030. Na prvo delavnico o priložnostih razvoja v občini občane vabijo v sredo, 11. januarja, ob 17. uri v Dom krajanov...

Mengeš / petek, 6. januar 2017 / 12:49

Pritegnili bi radi domače talente

V mengeškem Leku so pripravili že drugi Bio karierni zajtrk, s katerim želijo pritegniti slovenske strokovnjake v tujini za delo v domačem okolju.