Pogled skozi evropske oči
Test: Hyundai i30 1.4 CVVT Comfort
Južnokorejski avtomobilski mogotec Hyundai, izdelovalec že nekaj časa tudi ali predvsem evropsko všečnih avtomobilov, beleži predvsem pluse v obliki naraščanja prodajnih številk in zaslužkov. Pri tem ima znaten del zaslug od lani novi i30, avtomobil, ki resno posega med uveljavljena imena v spodnjem srednjem razredu, na čelu z evropskim prvakom nemškega porekla.
Jasno, da je neki avtomobil uspešen, mora biti najprej zunanje privlačen, saj pogosto najprej kupujejo oči. In oči evropskih kupcev so dovolj zahtevne, da so se morali Hyundaijevi oblikovalci učiti na napakah predhodnega i30, ki je bil sicer zanimiv, a za kanček premalo dodelan. Zdaj i30 govori še bolj odločno, še bolj mladostno, tudi nekoliko agresivno. V dolžino ga je več, kot se zdi na prvi pogled, tako da se mere najbolj izkažejo v notranjosti, kjer je prostorna potniška kabina in za njo še solidno velik prtljažnik.
Ob vznemirljivi zunanjosti z nosom, približanem dnu, ostro zašiljenimi žarometi, privzdignjenimi bočnimi linijami in kompaktnim zadkom z vpadljivimi lučmi se zdi notranje okolje precej umirjeno, a še zdaleč od tega, da bi bilo dolgočasno. Notranji arhitekti so sem prenesli večino tistega, kar ima večji i40. To pomeni pregledne, modro osvetljene merilnike, logično razporejena stikala, obvladljiv komunikacijski sistem in ravno prav velik volanski obroč. Plastika je dvobarvna in na solidni kakovostni ravni in tudi na splošno se zdi, da je i30 temeljito izdelan avtomobil. Za povrh je poskrbljeno tudi za priključke zunanjih podatkovnih nosilcev in brezžično povezavo s telefonom.
Od osnovnega 1,4-litrskega bencinskega motorja seveda ne gre pričakovati čudežev, že njegova na papirju napisana moč ne obeta kakšnih presežkov. Toda motor teče lahkotno in uglajeno, šele priganjanje čez razumno mejo vrtljajev povzroči moteči trušč. Štirivaljniku, ki nima pomoči prisilnega polnjenja, začne energija pojemati predvsem v daljših vzponih, a k sreči je del pogonskega sklopa tudi dobro preračunan in natančen šeststopenjski menjalnik. Poraba goriva je ob zmerni vožnji razumna, pri večji obremenitvi stopalke za plin pa se vzpne nad najvišjo tovarniško obljubljeno vrednost.
Na cesti i30 noče biti kakšen športnik, z najšibkejšim pogonskim strojem to niti ni uresničljivo. Podvozje je sicer dobro uglašeno med zanesljivost stika koles s cesto in potniško udobje, a na trenutke se vozniku vseeno zdi, da mu bo zadnji del ušel po svoje. A k sreči je to samo občutek brez resnične osnove. Za ta »greh« se i30 odkupi z natančno in lahkotno vodljivostjo.
Zdajšnja generacija i30 je torej še en Hyundaijev dokaz obračuna s preteklo miselnostjo, ko so bili njihovi avtomobili solidni, vendar preveč prežeti z instantno filozofijo. Zdaj so karte tudi v tem razredu pomešane na novo. In prav je tako.
Osnovni tehični podatki
Mere: d. 4.300, š. 1,780, v. 1,465 m, medosje 2,650 m
Prostornina prtljažnika: 378/1316 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1260/1720 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1396 ccm
Največja moč pri v/min: 73 kW/100 KM pri 5550
Največji navor pri v/min: 137 Nm pri 4200
Najvišja hitrost: 182 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 13,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 7,2/4,6/5,6 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 130 (Euro V)
Maloprodajna cena: 14.990 EUR
Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana