Parkiranje v podzemni garaži pri novogradnjah ni luksuz, ampak nuja.

Ko parkiranje ni težava

Parkiranje ob domačih vratih je skoraj v vseh mestih težava. Vendar ne pri novogradnjah, kjer investitorji običajno zgradijo podzemna parkirna mesta. In jih tudi zaračunajo kupcem stanovanj.

V vseh večjih soseskah mest je ena večjih težav stanovalcev (poleg visokih stroškov za ogrevanje, ki jih rešujejo z energetskimi obnovami in posodobitvami kotlovnic) parkiranje. Občine te težave skupaj s stanovalci ponavadi rešujejo s krčenjem zelenic in gradnjo novih in novih parkirišč. Težava je v tem, da so pred desetletji na stanovanje računali po en avtomobil, danes ima marsikatera družina dve, tri vozila.

S tovrstno težavo se spopadajo v vseh večjih mestih v razvitem svetu. »Razlika v reševanju te težave pri nas in v svetu je v dodelanem sistemu javnega prometa, vendar je to odvisno tudi od velikosti mesta. V Gradcu, Berlinu, Londonu ali New Yorku svojega vozila niti ne potrebujejo, ker je javni promet dobro razvit. Pri nas je drugače, tudi mentaliteta Slovencev, ko moraš imeti svoj avto, je drugačna. Vsaj pri novogradnjah je z gradnjo podzemnih parkirnih mest tudi težava parkirnih mest odpravljena,« pravi arhitekt Jernej Červek.

Da, ob nakupu novega stanovanja ni pomembna le lega stanovanja v večstanovanjski stavbi, nadstropje, terasa ali balkon ter razporeditev prostorov, ampak tudi možnost parkiranja. Investitor mora za manjša stanovanja zagotoviti po eno parkirno mesto, za srednja stanovanja dve, za večja stanovanja nad sto kvadratnih metrov pa v nekaterih primerih tudi tri parkirna mesta (odvisno od občine, slednje velja v Ljubljani). Ob tem ni pomembno, ali so ta parkirna mesta v podzemni garaži ali zunaj, niti to, ali kupec stanovanja kupi predvideno število parkirnih mest ali se odloči za parkiranje zunaj.

Zato pa v večini primerov investitorji pogojujejo nakup vsaj enega parkirnega mesta v kletni garaži z nakupom stanovanja, pri večjih stanovanjih pa dva. Lahko se zgodi, da lastnik ne potrebuje dveh ali treh parkirnih mest, v neposredni bližini (pri drugi stavbi) pa parkirnih mest primanjkuje. Jih lastnik lahko odda? O tem bi se moral pogovoriti s solastniki stavbe, kjer biva, ki so običajno proti. Razlog je preprost – varnost. To pa je že drugo vprašanje. Enako, kot je drugo vprašanje, kdo zaseda zunanja parkirišča ob novogradnji: stanovalci, obiskovalci ali sosedi.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / četrtek, 6. avgust 2009 / 07:00

Drugo leto v Lampre

Kolesar iz Begunj na Gorenjskem Grega Bole, na desetem mestu najvišje uvrščeni slovenski kolesar na lestvici Europa Tour, je v letošnji sezoni vozil za ekipo Amica Chips-Knauf, ki pa je razpadla....

Objavljeno na isti dan


Kranj / petek, 13. april 2007 / 07:00

Obnavljajo avtocesto

Začela se je obnova južnega dela avtoceste med priključkoma za Kranj.

Radovljica / petek, 13. april 2007 / 07:00

Želijo še splošno gimnazijo

Na Ekonomski gimnaziji in srednji šoli Radovljica si prizadevajo pridobiti še oddelka splošne gimnazije in višje strokovne šole - smer ekonomija.

Bled / petek, 13. april 2007 / 07:00

Prvič dnevi županov

Danes in jutri na Bledu poteka prvi strokovni posvet slovenskih županov.

Gospodarstvo / petek, 13. april 2007 / 07:00

Povezanost v zbornici ostaja

Upravni odbor Območne zbornice za Gorenjsko je ugotovil, da je članstvo odpovedala le petina nekdanjih članov, kar postavlja gorenjsko zbornico po članstvu na tretje mesto v državi.

Gospodarstvo / petek, 13. april 2007 / 07:00

V Merkurju uredili špedicijo

Ob skladiščno distribucijskem centru v Naklem so prestavili lokalno cesto in uredili špedicijski center.