V Mercatorju visoka izguba
Mercator je lani ob skoraj 2,9 milijarde evrov prihodkov in kljub obsežnemu zmanjševanju stroškov v drugi polovici leta 2012 ustvaril kar 104 milijone evrov izgube.
Ljubljana - Skupina Mercator je lani stabilizirala tržne deleže v Sloveniji in na Hrvaškem ter zabeležila rast v Srbiji, Bosni in Hercegovini in Črni gori. V družbi lansko poslovanje ocenjujejo kot solidno, velik izziv predstavljajo neosredne dejavnosti in trgi. To je nujno, saj je Mercator ob 2,873 milijarde evrov prihodkov lani ustvaril 104 milijone evrov izgube, tri četrtine negativnega rezultata skupine pa gre na račun odpisov in slabitev (naložb in nepremičnin).
Predsednik uprave Toni Balažič je ob predstavitvi nerevidiranih poslovnih rezultatov za leto 2012 izpostavil: »Skupina Mercator gre skozi fazo prestrukturiranja, ki je nujna zaradi nefokusirane strategije v preteklosti. Navkljub negativnemu poslovnemu izidu v preteklem poslovnem letu Mercator ostaja finančno trdno podjetje; začrtana strategija in nabor ključnih ukrepov za letos pa nam dajeta trdno osnovo za izboljšanje našega poslovanja v prihodnje. Mercator se bo tako v prihodnje intenzivneje osredotočal na svojo osnovno dejavnost, v središče našega delovanja pa postavljamo kupce.«
S hitrimi ukrepi v drugi polovici lanskega leta, sem sodijo ustavitev nenujnih investicij, pospešitev procesa dezinvestiranja in iskanje notranjih rezerv, je skupina začrtala novo smer, hkrati so prihranili deset milijonov evrov in se razdolžili za 90 milijonov evrov. Varčevanje naj bi šlo v prihodnje tudi v smeri odpuščanja – iz Mercatorja naj bi se poslovilo okoli tisoč zaposlenih, med njimi več na račun odhoda tega trgovca iz Albanije in Bolgarije.