Življenje v mestu
Test: Citroën C1 1,0 Exclusive in Peugeot 107 1.0 Urban Move
Citroën C1 in Peugeot 107 sta avtomobila, pri katerih je težko odkriti razlike. Izhajata iz skupne osnove s Toyotinim modelom Aygo, s pomladitvijo pa so jima skušali podaljšati mladost. Jajčasta malčka nagovarjata zelo raznoliko vozniško publiko, od mladih, ki so dobili avtomobil za uspeh na maturi, do tistih, ki bi ju uporabljali za drugi ali celo tretji avtomobil pri hiši. Nenazadnje sta malčka lahko primerna štirikolesnika tudi za nekoliko starejše ljudi, ki avtomobila ne potrebujejo za dolge razdalje, ampak se peljejo bolj na kratkih.
Če bi imela oba avtomobila spredaj enak znak, bi bila enojajčna dvojčka, tako pa ju ločita dva trikotnika in pokonci postavljen lev. Ne glede na to, kaj imata obe znamki skupnega, sta C1 in 107 na pogled simpatična.
Z ogromno režo za zajemanje zraka v sprednjem odbijaču, topim nosom in po novem tudi s svetlečimi diodami za dnevne luči ter z bočnimi vrati, ki se zdijo prevelika za skupno velikost, sta videti skoraj smešna, zadek s steklenimi prtljažnimi vrati, ki izstopajo zaradi črne obrobe, pa namiguje na eleganco. Predvsem v sprednjem delu potniške kabine in tudi izza volanskega obroča se ustvarja vtis, da je prostora več kot v resnici, medtem ko sedenje na zadnji klopi ni za dolge poti, zlasti če se tja spravi odrasel potnik. Prostor za kolena je zelo skop in tudi glava se hitro znajde blizu strehe. Za tako kratek štirikolesnik to kajpak ni nobeno presenečenje, in enako velja tudi za skromno odmerjen prtljažnik.
Armaturna plošča je preprosta, pred voznikovimi očmi je namreč precej velik merilnik hitrosti z digitaliziranim delom za prikaz količine goriva in s kontrolnimi lučkami. Za zabavo in za doplačilo si je mogoče omisliti merilnik vrtljajev, ki štrli z leve strani, med prijetnejše elemente delovnega prostora pa sodijo tudi trikraki volanski obroč, dostopna stikala in okrogle reže za prezračevanje. Med zamere lahko prištejemo, da radijski sprejemnik, ki sicer zna predvajati tudi datoteke zunanjih nosilcev in vzpostaviti brezžično zvezo s telefonom, nima ukazovalnih gumbov na volanskem obroču. Drugi minus je uperjen v odsotnost predala pred sovoznikom, ki bi ga bilo mogoče zapreti in zakleniti. V primerjavi s sodobnejšimi malčki francoskima dvojčkoma manjka še kaj drugega.
Pogonu je namenjen bencinski litrski trivaljnik, ki avtomobil zagotavlja solidno pospeševanje, manj zadovoljivo pa se izkaže v vožnji v klance, kjer mu hitro poide sapa. Motor je sicer kar dobro kos teži in niti nima preveč izrazitega zvoka kavnega mlinčka, ki ga je pri njemu podobnih sicer pogosto slišati. Po tovarniških obljubah zna biti tudi varčen, dokler voznikova noga na stopalki za plin ni pretežka. Zlasti pri višjih hitrostih se začuti, da C1 in 107 nimata rada divjanja, še bolj nazorno pa to pokažeta v ostreje prevoženih ovinkih, pri katerih se zdi, da se bo sprednje notranje kolo zavrtelo v prazno. Kajpak sta oba namenjena bolj umirjeni in posledično tudi varčnejši vožnji in bolj jima ugaja urbano mestno okolje kot široke avtoceste.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 3,440, š. 1,630, v. 1,465 m, medosje 2,340 m
Prostornina prtljažnika: 139/752 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 800/1170 kg
Vrsta motorja: trivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 998 ccm
Največja moč pri v/min: 50 kW/68 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 93 Nm pri 3600
Najvišja hitrost: 160 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,3 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,1/3,8/4,3 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 99 (Euro V)
Maloprodajna cena: 9.949 EUR, 9750 EUR
Uvoznik: Citroen Slo., Peugeot Slo., Ljubljana