Za užitek je treba trpeti
Test: Kia Rio 1,4 CRDi EX Luxury
Južnokorejska Kia je z novo generacijo modela Rio zelo jasno pokazala, da se namerava za visoka mesta meriti tudi v avtomobilskem razredu, ki je, razen z redkimi izjemami, pripadal evropskim avtomobilskim proizvajalcem. Kajti Rio ima vse tisto, česar ni bilo pri prejšnji generaciji, in tudi vse ali še več, kar zmorejo neposredni tekmeci.
Mladostna zunanjost za seboj potegne kar precej radovednih pogledov, zlasti to velja za agresivni nos, ki se preko mišičastih bokov nadaljuje v visok kombilimuzinski zadek. Petvratna kombilimuzina peterico potnikov pričaka s solidno prostornostjo, nekako pa ne s kakšnim posebnim razkošjem in to velja tudi za prtljažnik. Prostornost potniške kabine gre predvsem na račun dolge medosne razdalje, ob tem pa oblikovalci niso pozabili, da prostorski vtis ustvarjajo tudi premišljene oblike in izbira ustreznih materialov. Pred voznikovimi očmi je razgibana armaturna plošča, ki je zanimiva predvsem v predelu sredinske konzole, manj pa s skoraj preveč strogimi številčnicami merilnikov. Položaj za volanom si brez večjih težav nastavijo tudi višje rasli vozniki, večina stikal je na lahko dostopnih mestih, preglednost naprej je zadovoljiva, malce več pozornosti je treba nameniti vzvratni vožnji. Popolnosti seveda ni, ali pa jo vidi vsak drugače, v Riu pa je morda še najbolj moteča pretirana plastičnost notranjega okolja.
Kadar je v nosu 1,4-litrski turbodizelski štirivaljnik, je vožnja z Riom živahna, mali pogonski stroj namreč hitro doseže najvišji navor, prijeten je zaradi lahkotno delujočega šeststopenjskega ročnega menjalnika in tudi poraba goriva je še v mejah sprejemljivosti. V veselje je tudi precej natančen volanski mehanizem ter to, da elektronski sistem stabilnosti varuje pred nenadzorovanim drsenjem zadka, medtem ko čvrsta (skoraj prečvrsta) nastavitev podvozja skupaj s širokimi aluminijastimi platišči nekoliko poruši udobje.
Že res, da bi se za ceno, ki jo ima Rio, opremljen z močnejšim turbodizlom in oborožen z najboljšim paketom opreme, našel tudi kakšen primerljiv cenejši avtomobil, ampak za užitek je treba trpeti.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1396 ccm
Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM pri 4000
Najvišja hitrost: 172 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 4,9/3,7/4,11 l/100 km
Maloprodajna cena: 14.890 EUR
Uvoznik: KMAG, Ljubljana