Vrnitev v Hišo lutk
Pred kratkim ustanovljena gledališka skupina Mladinskega odra Kranj je navdušila že s svojo premierno predstavo, z uprizoritvijo drame Evalda Flisarja Nora Nora v dvorani kranjskega Stolpa Škrlovec.
Izbrano delo je vsekakor zahtevno, vendar so ga tako v režijsko-tehničnem kot igralskem pogledu izpeljali odlično. Flisarjeva drama Nora Nora, za katero je avtor leta 2004 prejel Grumovo nagrado, je sodobna postmoderna parafraza Ibsenove klasike Nora ali Hiša lutk. Z njeno uprizoritvijo je pred leti že blestelo kranjsko Prešernovo gledališče, tokrat pa je v dveh predstavah v Škrlovcu številno publiko navdušila igralska zasedba Mladinskega odra Kranj, ki jo sestavlja ubran kvartet Urška Ušeničnik, Eva Kryštufek, Teo Ukmar in Ajdin Huzejrovič.
Vsebinsko predstava v režiji Žige Martinjaka zakonski par originala, Noro in Torvalda, podvoji ter združuje/ ločuje po vseh možnih kombinacijah, ki pa vodijo le v začaran krog večnega vračanja v izhodišče - prej ko slej se člani zakonskih parov znova znajdejo v primežu sodobnega post-industrijskega dolgčasa, klinične rutine, lažnih emocij, klišejskega verbaliziranja in patološke odvisnosti od partnerja. Motivno pa predstava Ibsenov poudarek s perspektive ženske emancipatorične osvoboditve izpod zakonskega jarma prenese na spraševanje o (ne)smislu zakonskega življenja samega.
Predstava Nora Nora dokazuje že znan Sartrov rek, da so pekel ljudje okoli nas in da zakonske zveze nimajo sedanjosti, kaj šele prihodnosti, kar pa ne velja za gledališko ekipo Mladinskega odra. Ta je nastala pred nekaj meseci na temeljih gledališke skupine Gimnazije Kranj, ki je lani navduševala z izvedbo muzikala Kabaret, še prej pa z Huzejrovićevo avtorsko predstavo Sandrin. Letošnji cilj Mladinskega odra je upravičeno ambiciozen: poleg predstave Nora Nora nameravajo pripraviti še predstavi Pet Pepelk ter Dogodek v mestu Gogi - glede na videno se ju lahko veselimo že sedaj.