Matijo pokličeš in izveš
Zaživela je telefonska številka 080 10 10, na kateri so brezplačno dostopne informacije za starejše, kot so podatki o dejavnostih prostovoljnih organizacij ter pregled in kontakti javnih in zasebnih izvajalcev pomoči ter storitev za starejše.
Kranj – Zasnovo platforme MATIjA, mreže aktivnosti, trženja, informiranja in asistence je v torek v prostorih kranjske občine predstavil Boris Koprivnikar, predsednik upravnega odbora Skupnosti socialnih zavodov Slovenije, ki je vodilni partner platforme. »Osnova platforme so koristne informacije za uporabnike in organizacije, ki se zbirajo v informacijskem sistemu in brezplačno posredujejo na telefonski številki 080 10 10. Temeljni sklopi pomoči in storitev za starejše so informacije in povezovanje za večjo socialno varnost, kot so informacije o zdravstvenih ustanovah, čakalne vrste pri specialistih, namestitve v domovih za starejše, socialnih pravicah, zatem storitve za oskrbo in pomoč v gospodinjstvu, pa zdravstvene storitve in osebna pomoč, kot so naročanje pri zdravniku, nega na domu, dnevno varstvo, ter vzdrževanje doma, ko potrebujete obrtniška, vzdrževalna dela, servis …«
Ocene kažejo, da bo leta 2060 dvakrat več ljudi, starejših od 65 let, in trikrat več ljudi, starejših od 85 let. Slovenija bo postala v prihodnjih dvajsetih letih ena izmed petih držav v EU z najvišjim deležem starejšega prebivalstva, še posebej pa se bo povečalo število starejših od 80 let. Podatkom navkljub pa ima Slovenija še vedno slabo razvite storitve na daljavo in oskrbe v domačem okolju, zato je že zdaj treba posvetiti več pozornosti tem področjem. Tudi to je bilo vodilo vzpostavitve mreže MATIjA. »Trenutno je partnerjev – prostovoljskih, nevladnih organizacij, inštitutov, zbornic, ministrstev ter drugih ponudnikov storitev – okrog 150, vendar smo šele v začetni fazi delovanja in jih pričakujemo še več. Mreža ne temelji na državnem, projektnem financiranju, ampak izključno na povezovanju ponudnikov in uporabnikov storitev. Poleg tega bo MATIjA omogočal tudi pregled nad preverjeno ponudbo storitev, ki jih je na številki 080 10 10 možno naročiti,« je povedal Koprivnikar.
Na MATIjI bodo tudi številne akcije, prva bo v pomladanskem času. Za kaj gre? Številni starejši potrebujejo prevoz, obenem pa je veliko starejših, ki so še vedno aktivni vozniki. Preko klicnega centra MATIjE na 080 10 10 bodo obe skupini starejših med seboj povezali v akciji PROSTOFER. S tem bodo povečali socialno aktivnost obeh skupin, izboljšali mobilnost in pocenili storitev.