Med najboljšimi Ferrarijevimi mehaniki na svetu
Kamničan Matej Zajc se je že drugo leto zapored uvrstil med deset najboljših Ferrarijevih tehnikov specialistov na svetu in bil najmlajši med finalisti.
Kamnik - Globalno tekmovanje (Ferrari Technician Challenge), s katerim Ferrari v svetovnem merilu odkriva in nagrajuje najboljše tehnike specialiste v svoji pooblaščeni servisni mreži, je v italijanskem Maranellu potekalo sredi decembra lani, Matej Zajc pa se je nanj uvrstil že drugo leto zapored in znova dosegel odmeven rezultat.
Tehniki specialisti, ki morajo imeti pri tej prestižni avtomobilski znamki vsaj pet let delovnih izkušenj in opravljena vsa obvezna šolanja, so se morali preko sprejemnih izpitov z več kot dvesto vprašanji na tekmovanje najprej kvalificirati, nato pa se je najboljših deset zbralo na finalni preizkušnji v Ferrarijevem centru v Maranellu. »Tekmovanje je zelo zahtevno, saj obsega vsa področja, od zgodovine Ferrarija in njegovih modelov do najnovejših modelov in tehnologij, od poznavanja cestnega in dirkalnega Ferrarijevega programa do vseh informacij v zvezi z vzdrževanjem in delovanjem vozil ter posameznih komponent. Veliko sem se učil iz knjig, nekaj prinesejo izkušnje, imam pa tudi odličnega mentorja Igorja Štibilja. Naloge, ki sem jih moral reševati v angleškem jeziku, kar je bil zame še dodaten izziv, so časovno omejene in v zelo kratkem času moraš pokazati vse svoje znanje in sposobnosti. Pomerili smo se tudi v vožnji na čas, kjer sem osvojil tretje mesto,« svoje ljubezni do hitrosti na cesti in prestižne znamke športnih avtomobilov ne skriva šestindvajsetletni Matej Zajc, ki svoje znanje že šest let nadgrajuje pri pooblaščenem serviserju - edinem v Sloveniji in tudi na območju nekdanje Jugoslavije, podjetju Avto Triglav v Ljubljani.
Pot do nedavnega uspeha se zdi povsem logična, saj se Matej nad ferrariji navdušuje že od malih nog. »Meni je bil ta avto od nekdaj nekaj nedosegljivega, nekaj tako posebnega, da ko sem ga videl na cesti, sem se od navdušenja začel kar tresti. Svojega seveda še nimam, bi ga pa imel,« pravi Matej, avtoserviser po poklicu, ki je nad znamko po šestih letih izobraževanja, dela in spoznavanja celotne zgodbe teh športnih avtomobilov še bolj navdušen kot pa v najstniških letih. Lastniki teh nekaj sto tisočakov vrednih jeklenih konjičkov se z Matejevo starostjo ne ubadajo, saj je kljub mladosti že ničkolikokrat dokazal, da je med najboljšimi v svojem poslu. »Ko sem se prvič lotil servisa, sem imel zaradi vrednosti vozila veliko tremo, zdaj pa tega ni več - če je človek zbran in se stvari loti počasi in natančno in če imaš nekak odnos do vozila in njegovega lastnika, potem je vse v redu. Preveriti je potrebno vse zahtevane standarde in kontrolne točke ter dobro priviti vse dele, saj pri visokih hitrostih na cesti možnosti za popravke ni več,« se svoje odgovornosti zaveda Matej, ki servis opravlja, zanimivo, kar v belih rokavicah. Delo avtomehanikov namreč ni več umazano, saj imajo največ opravka z elektroniko, zato si pri svojem delu pomagajo tudi z računalnikom.
Pri svojem delu je dobil nekakšen Ferrarijev 'potni list' s potrdili vseh šolanj in izobraževanj, s katerim svoje sanjsko delo lahko opravlja kjerkoli po svetu. »Za sedaj sem zadovoljen tu, kjer sem, saj še vedno napredujem. Kam pa me bo pripeljala pot, bomo pa videli. Želja in višek kariere vseh mehanikov je ekipa Formule ena in tudi sam bom zgrabil priložnost v tej smeri, če se bo kdaj pokazala, a na splošno si želim le to, da bi ostal pri tej znamki, pa karkoli že to bo,« zaključi Matej.