Zrelostni izpit z dieto

Test: Renault Clio Dynamique Energy TCe 90

Najbrž ni treba posebej brskati po zgodovini za ugotovitev, da je bil Renault Clio več kot dve deset­letji eden najbolje prodajanih majhnih avtomobilov in da je v svojem razredu postal ne samo zgodba o uspehu, ampak kar legenda. V treh generacijah se je z njim vozilo več kot enajst milijonov kupcev in to je vsega spoštovanja vredna prodajna številka, ki je bila hkrati tudi navdih za zasnovo četrte generacije. Pri novem so Cliu Renaultovi oblikovalci naredili doslej najbolj odločen obračun s preteklostjo in zunanjost ukrojili tako, da je avtomobil postal izstopajoč, če ne že kar malo nastopaški. Na prvi pogled je njegova dinamična drža mladostna in všečna, toda to je lahko tudi nekoliko moteče za kupce, ki so nekoliko bolj zadržani in prisegajo na tradicionalne vrednote. Spredaj Clio razodeva podobo ostalih prihod­njih Renaultovih modelov, posebej izrazita je maska hladilnika, bočne linije so drzno mišičaste, zadek pa kupejev­sko športen in temu primerno je okrnjena tudi vidljivost skozi zadnje steklo. Oblikovnih posebnosti je precej, za nameček so kljuke zadnjih vrat »skrite« v črno plastiko, a to ni več kakšna posebno izvirna ideja.

Clio je ohranil skoraj enake zunanje mere kot predhodnik, v potniški kabini je prostor nekoliko bolje izkoriščen, a kakšnega posebnega prostorskega razkošja ni, niti ga v tem velikostnem razredu ni pričakovati. Pri zasnovi notranjosti je vidno vlogo igrala racionalnost, zato je videti zelo plastično. Že res, da si je mogoče posamezne dele omisliti tudi v različnih barvah, vendar se občutka cenenosti ni mogoče znebiti. Modnost izkazuje velik zaslon na dotik na sredinski konzoli, ki je zadolžen za nastavitve radijskega sprejemnika, telefona, navigacije in zunanjih podatkovnih nosilcev. Zadeva je dokaj enostavno obvladljiva in tudi neveščim sodobnih komunikacijskih igrač ne povzroča pretiranih težav. Armaturna plošča je v svoji težnji po modnosti pretirano načičkana s svetlečimi obrobami in klavirsko lakirano črno plastiko, kar moti voznikove oči z odsevanjem svetlobe.

V duhu sodobnosti, ki več kot očitno pomeni takšne in drugačne diete, je tudi novi 0,9-litrski bencinski trivaljnik, ki »diha« s pomočjo turbinskega polnilnika. Ta pogonski stroj je zlahka kos Cliovi teži, vendar vsaj za zahtevnejše voznike ni dovolj prepričljiv. Pri speljevanju je dokaj suveren, sape pa mu zmanjkuje predvsem med vzponi in pri doseganju najvišje hitrosti. Njegov trivaljniški, kavnemu mlinčku podoben zvok je v kabini dobro zadušen, precej pa se sliši vetrni piš. Podvozje je dobro uglašeno med udobje in zanesljivo lego, zato je Clio lahkotno vodljiv in ga le grobe vozniške napake spravijo iz ravnovesja.

Kako se bo Cliu godilo v množici zelo močnih in prepričljivih tekmecev, je težko napovedovati, ostaja pa vtis, da so pri Renaultu naredili radikalno generacijsko zamenjavo, kar ima lahko dobre in tudi manj dobre učinke.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,062, š. 1,732, v. 1,483 m, medosje 2,589 m

Prostornina prtljažnika: 300/1146 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1009/1588 kg

Vrsta motorja: trivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 898 ccm

Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM pri 5250

Največji navor pri v/min: 135 Nm pri 2750

Najvišja hitrost: 182 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,2 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,6/3,9/4,5 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 105 (Euro V)

Maloprodajna cena: 14.190 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / četrtek, 24. maj 2007 / 07:00

Anketa: Kako varno v gore

Gorski reševalci in planinci se zavedajo, da je hoja v gore lahko tudi nevarna. Prve in druge smo vprašali, kako poskrbeti za lastno varnost oziroma kako preprečiti nesreče pri planinarjenju.

Objavljeno na isti dan


Splošno / četrtek, 17. januar 2013 / 07:00

Anketa: Odstop edina možnost

Po objavi poročila protikorupcijske komisije, ki je pri Janezu Janši in Zoranu Jankoviću ugotovila večkratno kršitev zakonske obveznosti poročanja o premoženjskem stanju, so mnogi zaman pričakovali nj...

Gospodarstvo / četrtek, 17. januar 2013 / 07:00

Za izpolnitev in vložitev vloge 31,40 evra na uro

Kranj - Vlada je na četrtkovi seji sprejela uredbo o izvedbi letošnjih ukrepov kmetijske politike, ki določa postopke za uveljavljanje neposrednih plačil v kmetijstvu, plači...

Gospodarstvo / četrtek, 17. januar 2013 / 07:00

Lani na borzi spet bikovski trend

Kranj - Borzni indeks SBI TOP se je po dveh letih zniževanja lani spet zvišal, njegova vrednost je porasla s 589 na 635 evrov ali za 7,8 odstotka. Med delnicami prve in standardn...

Prosti čas / četrtek, 17. januar 2013 / 07:00

God Scard spet v akciji

V soboto se s koncertom v kranjskem Squatu na glasbeno sceno vrača legendarna domača metal zasedba God Scard s pevcem Nickyjem, v medvoškem Jedru pa bo do konca meseca potekala bitka bendov.

Prosti čas / četrtek, 17. januar 2013 / 07:00

Na Gorenjsko jo je pripeljala ljubezen

Jinny je vedno dobre volje. Včasih s svojimi našobljenimi ustnicami za trenutek izrazi neodobravanje ali nezadovoljstvo, vendar ne gre za dolg trenutek. Pozornost zbuja že s svojim eksotičnim videzom,...