Lev s pristriženimi kremplji

Test: Peugeot 208 Allure 1,2 VTi 82

Francoski Peugeot ima z majhnimi avtomobili veliko izkušenj in temu primerno zbirko uspešnih modelov. In vse tisto, kar so se naučili s skoraj legendarnim Peugeotom 205 in nadaljevali pri njegovih naslednikih 206 in 207, so za zdajšnje in prihodnje čase strnili v lani novem levčku z oznako 208.

Novinec je sicer prišel morda nekoliko prej, kot je bilo pričakovano, zagotovo pa ob pravem času, saj so tudi številni tekmeci pokazali svoje zobe in kremplje. Peugeot 208 ni tako tipično francoski, kot je bilo to značilno za njegove predhodnike. Zunanjost je oblikovana izrazito moderno, ponaša se z elegantnimi podrobnostmi in daje vedeti, da je namenjena predvsem mlajšim generacijam, ki gledajo na svet drugače od tistih, ki so se rodili pred dobo virtualnih komunikacij.

Ker so v modi takšne in drugačne diete, je bil njihova »žrtev« tudi Peugeot 208, ki je krajši in tudi prostorsko nekoliko skromnejši od svojega neposrednega predhodnika, zato pa je videti bolj gibek in lahkotnejši. Notranji arhitekti so prostorski primanjkljaj skušali prikriti z domiselnim oblikovanjem armaturne plošče, sedežev in oblog, kar jim je tudi uspelo. Zato se zdi, da je notranjost dovolj prostorna, kar velja tudi za prtljažnik, nekoliko manj pa za prostornost zadnje klopi, pri čemer je seveda treba upoštevati velikostni razred. Resnična težava pa nastopi, ko se za volan spravi kakšen višji voznik. Peugeotovi oblikovalci hvalisavo poudarjajo, da so bili z namestitvijo merilnikov tik pod vetrobransko steklo in nizko spuščenim volanskim obročem inovativni, vendar so s tem storili precej slabo uslugo ergonomiji. Ampak dobro, vsakega kokpita se je treba privaditi in zakaj bi bilo v tem avtomobilu drugače? Treba se je navaditi tudi na sodoben osrednji komunikacijski sistem z velikim prikazovalnikom, občutljivim na dotik. Generacija iz časov glasbenih zgoščenk je spet prikrajšana, kajti na v Peugeotu je mogoče poslušati samo radijske programe ali glasbo s prik­ljučljivih zunanjih nosilcev.

No, očitno se bo treba vse bolj privajati tudi na manjše motorje. Kajti tudi pri Peugeotu so podlegli še eni od novodobnih diet, zmanjševanju teže pogonskih strojev ter njihove porabe in izpustov. Na novo ustvarjeni 1,2-litrski bencinski trivaljnik zna zadovoljiti predvsem manj zahtevne voznike, torej tiste, ki od avtomobila ne pričakujejo kaj dosti več, kot da jih bo pripeljal od začetne do ciljne točke. Z mrtvilom in neodzivnost­jo v spodnjem območju vrtljajev pač ta motor ne navdušuje, ko pa se prebudi, je spodobno živahen, vendar ne tudi vzorno varčen, njegovo delo pa je seveda pospremljeno z značilnim zvokom kavnega mlinčka. Vse drugo je pri tem avtomobilu vsaj na dokaj solidni ravni in to velja tudi za podvozje, ki je dobro uglašeno med čvrstostjo in udobnim požiranjem cestnih grbin.

Seveda pa je jasno, da se bo moral mali levček odločno boriti za mesto med agresivnimi tekmeci. Nobenemu med majhnimi avtomobili pač ni več prav nič lahko.

Tehnični podatki
Mere: d. 3,962, š. 1,739, v. 1,470 m, medosje 2,650 m
Prostornina prtljažnika: 311 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 975/1527 kg
Vrsta motorja: trivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1199 ccm
Največja moč pri v/min: 60 kW/82 KM pri 5750
Največji navor pri v/min: 118 Nm pri 2750
Najvišja hitrost: 175 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 104 (Euro V)
Maloprodajna cena: 13.690 EUR
Uvoznik: Peugeot Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / torek, 6. julij 2010 / 07:00

Omahnil s stene

Včeraj so policisti pod severozahodno steno Kranjske Rinke nad Jezerskim našli truplo pogrešanega 29-letnega planinca iz Ljubljane, so sporočili iz Policijske uprave Kranj.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / ponedeljek, 4. julij 2022 / 17:29

Prijaznejša možnost prevoza okoli Kamniško-Savinjskih Alp

Brez stresa iz Kamnika na Jezersko, iz Preddvora v Logarsko dolino ali iz Luč na Krvavec.

Kamnik / ponedeljek, 4. julij 2022 / 17:27

Vrača se Poletje pod krošnjo

Kamnik – Julija se v Kamnik vrača festival Poletje pod krošnjo. Štirje torkovi večeri na dvorišču Mekinjskega samostana bodo posvečeni kulturnim dogodkom. Program festivala bodo tako že ju...

Kranj / ponedeljek, 4. julij 2022 / 17:26

Človeška ribica v kranjskih rovih septembra

Kranj – Informacijski center v rovih pod Pungertom v Kranju, kamor bodo preselili belo in črno človeško ribico iz manj znane jame Tular pod Gaštejskim klancem, bodo predvidoma odprli v septembru. T...

Tržič / ponedeljek, 4. julij 2022 / 17:23

Nova zunanja telovadnica v Kovorju

Kovor – »Res je dobro postati fit in imeti svoj gibi gib. Kdor se zraka nadihati zna, vedno vesel je za dva,« je odmevalo na uradnem odprtju nove zunanje telovadnice ob Podružnični šoli Kovor ob ko...

Preddvor / ponedeljek, 4. julij 2022 / 17:21

Obnovili pet obeležij

Preddvor – Po besedah Franca Ekarja je Občinski organizaciji ZB občine Preddvor s pomočjo občine ter lastnimi prizadevanji in delom uspelo obnoviti pet partizanskih obeležij na območju vas...