Lev s pristriženimi kremplji

Test: Peugeot 208 Allure 1,2 VTi 82

Francoski Peugeot ima z majhnimi avtomobili veliko izkušenj in temu primerno zbirko uspešnih modelov. In vse tisto, kar so se naučili s skoraj legendarnim Peugeotom 205 in nadaljevali pri njegovih naslednikih 206 in 207, so za zdajšnje in prihodnje čase strnili v lani novem levčku z oznako 208.

Novinec je sicer prišel morda nekoliko prej, kot je bilo pričakovano, zagotovo pa ob pravem času, saj so tudi številni tekmeci pokazali svoje zobe in kremplje. Peugeot 208 ni tako tipično francoski, kot je bilo to značilno za njegove predhodnike. Zunanjost je oblikovana izrazito moderno, ponaša se z elegantnimi podrobnostmi in daje vedeti, da je namenjena predvsem mlajšim generacijam, ki gledajo na svet drugače od tistih, ki so se rodili pred dobo virtualnih komunikacij.

Ker so v modi takšne in drugačne diete, je bil njihova »žrtev« tudi Peugeot 208, ki je krajši in tudi prostorsko nekoliko skromnejši od svojega neposrednega predhodnika, zato pa je videti bolj gibek in lahkotnejši. Notranji arhitekti so prostorski primanjkljaj skušali prikriti z domiselnim oblikovanjem armaturne plošče, sedežev in oblog, kar jim je tudi uspelo. Zato se zdi, da je notranjost dovolj prostorna, kar velja tudi za prtljažnik, nekoliko manj pa za prostornost zadnje klopi, pri čemer je seveda treba upoštevati velikostni razred. Resnična težava pa nastopi, ko se za volan spravi kakšen višji voznik. Peugeotovi oblikovalci hvalisavo poudarjajo, da so bili z namestitvijo merilnikov tik pod vetrobransko steklo in nizko spuščenim volanskim obročem inovativni, vendar so s tem storili precej slabo uslugo ergonomiji. Ampak dobro, vsakega kokpita se je treba privaditi in zakaj bi bilo v tem avtomobilu drugače? Treba se je navaditi tudi na sodoben osrednji komunikacijski sistem z velikim prikazovalnikom, občutljivim na dotik. Generacija iz časov glasbenih zgoščenk je spet prikrajšana, kajti na v Peugeotu je mogoče poslušati samo radijske programe ali glasbo s prik­ljučljivih zunanjih nosilcev.

No, očitno se bo treba vse bolj privajati tudi na manjše motorje. Kajti tudi pri Peugeotu so podlegli še eni od novodobnih diet, zmanjševanju teže pogonskih strojev ter njihove porabe in izpustov. Na novo ustvarjeni 1,2-litrski bencinski trivaljnik zna zadovoljiti predvsem manj zahtevne voznike, torej tiste, ki od avtomobila ne pričakujejo kaj dosti več, kot da jih bo pripeljal od začetne do ciljne točke. Z mrtvilom in neodzivnost­jo v spodnjem območju vrtljajev pač ta motor ne navdušuje, ko pa se prebudi, je spodobno živahen, vendar ne tudi vzorno varčen, njegovo delo pa je seveda pospremljeno z značilnim zvokom kavnega mlinčka. Vse drugo je pri tem avtomobilu vsaj na dokaj solidni ravni in to velja tudi za podvozje, ki je dobro uglašeno med čvrstostjo in udobnim požiranjem cestnih grbin.

Seveda pa je jasno, da se bo moral mali levček odločno boriti za mesto med agresivnimi tekmeci. Nobenemu med majhnimi avtomobili pač ni več prav nič lahko.

Tehnični podatki
Mere: d. 3,962, š. 1,739, v. 1,470 m, medosje 2,650 m
Prostornina prtljažnika: 311 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 975/1527 kg
Vrsta motorja: trivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1199 ccm
Največja moč pri v/min: 60 kW/82 KM pri 5750
Največji navor pri v/min: 118 Nm pri 2750
Najvišja hitrost: 175 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 104 (Euro V)
Maloprodajna cena: 13.690 EUR
Uvoznik: Peugeot Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / torek, 6. julij 2021 / 08:32

Kranjčanka, št. 7

Kranjčanka, 6. julij 2021, št. 7

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / petek, 15. oktober 2021 / 20:23

Nagrajene tudi gorenjske inovacije

Gospodarska zbornica Slovenije je v torek podelila nagrade za najboljše inovacije. Med nagrajenci so tudi ekipe gorenjskih podjetij.

Preddvor / petek, 15. oktober 2021 / 16:50

Z oktobrom novi koncesionar

Preddvor – Upravljanje daljinskega sistema v Preddvoru je z oktobrom prevzela družba Ekoenergo iz Ljubljane, ki je hčerinska družba mednarodnega energetskega podjetja Interenergo z dolgoletnimi izk...

Kronika / petek, 15. oktober 2021 / 16:49

Nasilen do partnerke

Škofja Loka – Škofjeloški policisti so ta teden obravnavali prijavo nasilja moškega nad žensko. Ugotovili so, da jo je v vinjenem stanju udaril. Proti kršitelju poteka prekrškovni postopek zaradi n...

Slovenija / petek, 15. oktober 2021 / 16:48

Opozicija napoveduje interpelacijo zoper Hojsa

Stranke koalicije KUL LMŠ, SD, Levica in SAB so v torek napovedale vložitev vnovične interpelacije zoper notranjega ministra Aleša Hojsa, ki mu med drugim očitajo odgovornost za ustvarjanje izredni...

GG Plus / petek, 15. oktober 2021 / 16:45

Iz lonca največkrat dišala juha

Na dvorcu Visoko se v zadnjem obdobju trudijo z oživljanjem tradicionalne lokalne kulinarike. O tem, kaj se je v preteklosti kuhalo na Visokem, pa zagotovo največ ve Pavle Hafner, saj je že njegov oče...