Praskarije francoskega levčka
Test: Peugeot RCZ 1.6 THP 200
Ni treba, da imaš medaljo s svetovnega prvenstva, da si pravi športnik. V tem slogu so pri Peugeotu pred nekako tremi leti poslali na ceste športni RCZ, avtomobil, ki zna ugajati z obliko in voznimi lastnostmi. Čeprav se zdi RCZ nekakšna igrača, so pri Peugeotu očitno hoteli resno nastopati med manjšimi športnimi avtomobili. Atraktivna zunanjost z nabuhlim nosom, elipsasto oblikovanim strešnim lokom in gizdalinskim zračnim stabilizatorjem na prtljažnih vratih težko koga pusti hladnega.
Notranjost je precej manj adrenalinska kot dirkaško nastrojena zunanja podoba. Že res, da so stopalke aluminijaste in naluknjane, tudi volanski obroč je majhen in spodaj prirezan, to pa je tudi vse, kar diši po športnosti. Vse drugo ima bolj pridih elegance, kajti armaturna plošča je oblečena v usnje, stikala na sredinski konzoli imajo kromirano obrobo, na sredini pod vetrobranskim steklom je velik informacijski zaslon.
Čeprav je RCZ v osnovi kupe s sedežno matematiko 2+2, je sedanje zadaj skoraj nemogoče, razen če se je kdo pripravljen mučiti in si gristi kolena. Z vidika uporabnosti torej ni mogoče pričakovati visokih ocen, tudi prtljažnik, ki je po merah sicer povsem soliden, je precej okrnjen, saj ima v njem mesto rezervno kolo. Seveda ga je mogoče iz prtljažnika odstraniti, ampak …
Pogled pod motorni pokrov ne razkriva veliko, zato je treba obrniti ključ in zagnati 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki diha s pomočjo prisile turbinskega polnilnika. Motor steče ob spremljavi zamolklega zvoka, ki spremlja njegovo delo skozi vse območje motornih vrtljajev. Motornega hrupa je v kabini ravno prav, da voznik in drugi vedo, da gre za športni avtomobil. Pogonski stroj nima težkega dela in pri speljevanju s polno močjo je treba kar pošteno zgrabiti volanski obroč. Pospeševanje je urno, kot se za športni avtomobil spodobi, in tudi končna hitrost je takšna, da bi se RCZ zlahka podil po nemških avtocestah na tistih odsekih, kjer ni hitrostih omejitev.
Dinamičnim vozikom se RCZ zdi prava igračka, s katero je mogoče preizkušati svoje sposobnosti sukanja volana pa tudi vzdržljivost hrbtenice. Vzmetenje je namreč čvrsto in prilagojeno zgolj dobri legi na cesti, nič pa udobju. Ampak, tisti, ki se jim v krvi meša tudi bencin, to tako ali tako dobro vedo.
Osnovni tehnični podatki:
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 147 kW/200 KM pri 5600
Najvišja hitrost: 231 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 9,1/5,6/6,91 l/100 km
Maloprodajna cena: 30.300 EUR
Uvoznik: Peugeot Slovenija, Ljubljana